شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای از معاون اول رییس‌جمهوری درخواست کرد دستور بازگرداندن پروانه بهره‌برداری معادن سنگ‌آهن چادرملو و گل‌گهر را صادر کند.به گزارش صدای اقتصاد، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای از معاون اول رییس‌جمهوری درخواست کرد دستور بازگرداندن پروانه بهره‌برداری معادن سنگ‌آهن چادرملو و گل‌گهر را صادر کند. البته علی طیب‌نیا در شرایطی این نامه را خطاب به جهانگیری نوشت که چند روز پیش دیوان عدالت اداری رأی به توقف پرداخت بهره مالکانه و بررسی بیشتر بازگرداندن پروانه بهره‌برداری این معادن به شرکت‌های آنها و سهامداران‌شان داده بود.

همچنین گروهی از سهامداران این دو شرکت در نامه‌ای به رییس‌جمهور از وی درخواست کرده بودند تا به مشکلات آنها توجه شود. سال 85 سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) پروانه بهره‌برداری از معادن چادرملو و گل‌گهر را بدون تشریفات قانونی اخذ و ابطال و سپس به نام خود صادر کرد و پس از آن بابت بهره‌برداری از معادن گل‌گهر سیرجان و چادرملو یزد از شرکت‌های بهره‌بردار (معدنی و صنعتی چادرملو و معدنی و صنعتی گل‌گهر) مبلغی را با عنوان حق انتفاع یا همان بهره مالکانه مطالبه کرد؛ موضوعی که با اعتراض این شرکت‌ها و سهامداران آنها روبه‌رو شد و در نهایت به شکایت آنها در مراجع قضایی و دیوان عدالت اداری منجر شد. میزان بهره مالکانه 30 درصد از فروش این معادن بود.شرکت‌های معدنی چادرملو و گل‌گهر و سهامداران آنها در شکایت خود به دیوان عدالت اداری به دنبال قطع پرداخت بهره مالکانه و پس‌گرفتن مجدد پروانه بهره‌برداری از معادن هستند. شکایتی که حالا بعد از چند سال پیگیری با رأی دیوان عدالت اداری تا حدود زیادی به موفقیت برای آنها تبدیل شده است.

براساس رأی شعبات 7 و 8 دیوان عدالت اداری پرداخت بهره مالکانه (حق انتفاع) به‌صورت موقت به دلیل رسیدگی به پرونده بازگشت پروانه بهره‌برداری به شرکت‌های چادرملو و گل‌گهر متوقف شده است.علی طیب‌نیا در نامه خود به عرضه سهام شرکت‌های صنعتی – معدنی چادرملو، گل‌گهر به عموم مردم اشاره کرده که در راستای اجرایی کردن سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی از طریق بورس صورت گرفته است.

او همچنین به اقدام غیر‌قانونی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» اشاره کرد که به موجب آن پس از واگذاری‌های صورت گرفته در بازار سرمایه، پروانه‌های این شرکت‌ها به نام معدن گل‌گهر و چادرملو تمدید نشده است و این اقدام ایمیدرو به موجب بندهای 2 و 7 تصویب‌نامه نمایندگان ویژه رییس‌جمهوری در ششم فروردین‌ماه 92 در ستاد راهبردی و هماهنگی توسعه استان کرمان صورت گرفته است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QNEi4coB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه