پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اوکراین،2015

گفته شد که روسیه یک حمله سایبری گسترده را علیه شبکه برق اوکراین سازماندهی کرده بود. این ادعای مقام های آمریکایی بود. این حمله سبب قطع برق در بیش از 103 شهرستان و شهر کوچک در اوکراین شده بود. روسیه در آن زمان در درگیری نظامی با اوکراین بر سر کریمه بود.

آلمان، 2015

هکرها به کارخانه فولاد آلمان دسترسی پیدا کردند و توانستند کوره بزرگ آنجا را خاموش کنند. در نتیجه این اقدام آسیب زیادی به صنعت ریخته گری و فولادسازی آلمان زده شد. اداره فدرال آلمان برای تامین امنیت فناوری اطلاعات این موضوع را در گزارش مفصلی شرح داده است.

ژاپن،2014

هکرهایی از کره شمالی توانستند به شبکه رایانه ای شرکت سونی پیکچرز حمله کنند. این ادعای مقام های آمریکایی بود. تصور می شود که حمله در تلافی پخش فیلم طنزی به نام مصاحبه بوده باشد در آن ترور رهبر کره شمالی کیم جونگ اون برنامه ریزی می شود.

آمریکا، 2014

گفته شد که هکرها توانسته اند به دفتر مدیریت پرسنل ایالات متحده نفوذ کرده و اطلاعات بیش از 21 میلیون آمریکایی را که درباره سوابق مقام ها و کارکنان دولتی بوده سرقت کنند. مقام های دولتی آمریکا انگشت اتهام را به سوی چین گرفتند. چین مدتی بعد چند هکر را درست پیش از سفر رئیس جمهوری آن کشور به ایالات متحده بازداشت کرد.

مقام های آمریکایی مدعی شدند که هکرهای ایرانی به شبکه رایانه ای شرکت لاس وگاس سندز بزرگ ترین شرکت بازی و قمار در جهان حمله کرده اند. کارشناسان باور داشتند که انگیزه این حمله پیام هشداری به «شلدون آدلسون» میلیاردر و مالک آن شرکت و قمارخانه های لاس وگاس بوده است که درباره دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای هشدار داده بود و گفته بود که اگر لازم باشد باید به ایران حمله کرد.

آمریکا،2013

مقام های آمریکایی ادعا کرده اند که هکرهای ایرانی به سیستم کنترل یک سد در شمال شهر نیویورک حمله کرده اند اما آنان اعلام کردند که دولت آمریکا به زودی کنترل اوضاع را در دست گرفت.

2011-2013: گفته شد که ایران از طریق دو شرکت رایانه ای توانسته حملات سایبری را به بانک های آمریکا انجام دهد و مانع از دسترسی مشتریان به حساب های آنلاین خود شود و این موضوع زیان های ده ها میلیون دلاری را برای بانک های آمریکایی به همراه داشته است.

کره جنوبی،2013

حملات سایبری علیه شبکه رایانه ای شرکت های مختلف رسانه ای و بانک ها در کره جنوبی صورت گرفت. سئول مدعی شد که کره شمالی پشت این حملات بوده است.

عربستان سعودی، 2012

یک ویروس رایانه ای شرکت نفت دولتی عربستان سعودی آرامکو رال هدف حمله قرار داد و داده های 20 هزار رایانه آن شرکت را پاک کرد. مقام های آمریکایی مدعی شدند که هکرهای ایرانی مسئول این حملات بوده اند.

ایران،2010

شرکت های امنیتی رایانه ای کشف کردند که بدافزاری به نام استاکس نت توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی برای غیر فعال کردن سانتریفیوژهای ایران مورد استفاده قرار گرفته بودند. این بدافزار برای نخستین بار در سال 2009 میلادی کشف شد، اما تا سال 2011 میلادی به طور گسترده شناخته نشده بود. گفته شد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از پیشرفت ایران در زمینه شکافت هسته ای و فلج کردن برنامه هسته ای آن کشور از این بدافزار استفاده کرده بودند. بسیاری در حوزه امنیت سایبری باور دارند که حملات سایبری ایران علیه بانک های ایالات متحده در سال های 13-2011 نیز در واکنش به حمله استاکس نت بوده است.

گرجستان،2008

حمله سایبری به سرور رایانه ای مقام های دولت گرجستان انجام شد. در آن زمان روسیه و گرجستان در منطقه اوستیای جنوبی مشغول نبرد با یکدیگر بودند.

استونی،2007

حملات سایبری علیه ده ها سایت از نهادهای کشور استونی از جمله مجلس، بانک ها، وزارتخانه ها و خبرگزاری های آن کشور صورت گرفت. وزارت امور خارجه استونی انگشت اتهام را به سوی روسیه گرفت. آن کشور مدعی شد که روسیه به دلیل آنکه نفوذ خود را در استونی از دست داده این اقدام را انجام داده است.

برچسب ها : دریچه قاب اقتصاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fgA5INma
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه