جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مزیت‌های منطقه آزاد ارس، بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری را در اختیار بازرگانان ارمنستان قرار داده است.

محمد رییسی، سفیر ایران در ارمنستان، گفت: منطقه آزاد ارس دارای ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، سرمایه‌گذاری و گردشگری است لذا می‌توان در راستای افزایش سطح تعاملات فعلی گام برداشت. انعکاس ظرفیت‌های کشور و به‌ویژه منطقه آزاد ارس در ارمنستان الزامی است و ضرورت دارد در این زمینه تعاملات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی تقویت شود. روابط بین ایران و ارمنستان دوستانه و همواره رو به گسترش بوده و برای بهره‌مندی از این پتانسیل افزایش تبلیغات و تعامل رسانه‌ای دوطرفه ضروری است.

سفیر ایران در ارمنستان با بیان اینکه بازار 300 میلیون نفری کشورهای حوزه cis فرصت مناسب و خوبی برای تولیدکنندگان ایرانی است، افزود: باید بتوانیم از طرق مختلف همچون توسعه روابط با ارمنستان به این بازار ورود یافت تا ارتباطات بین‌المللی در حوزه اقتصاد و تولیدات کشور بهبود و ارتقا یابد.

وی از آمادگی کامل سفارت ایران جهت گسترش تعاملات بین ارمنستان و منطقه آزاد ارس خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تحقق پیشنهادهای مطرح‌شده فرصت جدیدی برای افزایش تعاملات دوسویه ایجاد شود.

محسن عرب باغث، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، معتقد است که توسعه فعالیت‌های گردشگری بین ارمنستان و منطقه آزاد ارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. او توضیح داد: بخش‌های فعال درعرصه اقتصاد ارمنستان می‌توانند از مزیت‌های قانونی مربوط به منطقه آزاد ارس به‌عنوان بهترین موقعیت و فرصت سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند. علاوه بر پتانسیل‌های ارزشمندی که در حوزه سرمایه‌گذاری وجود دارد، این منطقه از شرایط ویژه گردشگری مذهبی نیز برخوردار است که وجود کلیسای سنت استپانوس و قره کلیسا مکان مناسبی برای بازدید گردشگران ارمنی محسوب می‌شود.

منطقه آزاد ارس در شمال‌غرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است. محدوده این منطقه شامل 9700 هکتار از اراضی منطقه می‌شد که به 51 هزار هکتار شامل بخش‌هایی از دو شهرستان جلفا و خداآفرین افزایش یافت. قسمتی از شهر کلیبر، اراضی اطراف سد خدآفرین و محدوده گمرک نورودوز در این منطقه قرار دارند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LgPVFOGD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه