رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان گفت: ایرانخودرو و سایپا مشتریمدار نیستند به همین دلیل مصرفکنندگان از کیفیت محصولات این شرکتها ناراضی هستند. محمد جعفری در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: ایرانخودرو و سایپا سالهاست که به تولید خودرو بهصورت انحصاری مشغولند و عواقب این انحصار گریبانگیر مصرفکنندگان شده است. وی با بیان اینکه در بازار انحصاری خودروی کشور دو خودروساز بزرگ لزومی ندیدهاند که به نیازها و خواستههای مصرفکنندگان توجه کنند، خاطرنشان کرد: بنابراین مشتریمداری به حلقه مفقوده صنعت خودروی ایران تبدیل شده است.
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان ادامه داد: اگر ایرانخودرو و سایپا مشتریمدار بودند، محصولات تولیدی آنها پس از خروج از کارخانه نیاز به مراجعه به تعمیرگاه پیدا نمیکرد که البته این موضوع انتقاد وزیر صنعت را نیز به دنبال داشته است. وی افزود: در این شرایط باید تعرفه واردات خودروهای خارجی کاهش یابد تا با منطقی شدن قیمت این خودروها در داخل کشور، خودروسازان داخلی نیز مجبور به رقابت و افزایش کیفیت محصولاتشان شوند.
جعفری با بیان اینکه با حرف و بخشنامه نمیتوان دو خودروساز بزرگ را مجبور به رعایت حقوق مصرفکنندگان کرد، تصریح کرد: در این زمینه باید با کاهش تعرفه واردات خودروهای خارجی، زمینه را برای رفع انحصار و رقابتی شدن بازار خودروی ایران فراهم کرد.