جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سیدعبدالوهاب سهل آبادی، نایب رییس اتاق اصفهان در همایش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی گفت: مشاغل خانگی نه فقط برای درآمدزایی بلکه باید برای کاهش مسائل اجتماعی خانواده‌ها موثر باشد. وی افزود: رسالت و وظیفه اصلی برای افزایش درآمد خانوارها بر عهده مردان است و وظیفه دولت و تولیدکنندگان ایجاد امنیت برای خانوارهاست.

وی ادامه داد: بانوان باید در کمال آسایش بتوانند رسالت خود را در خانواده انجام دهند و به همین دلیل باید به مشاغل خانگی به دید نهاد کاهش‌دهنده مسائل اجتماعی نگاه کرد. رییس کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: تعداد زنان تحصیلکرده و دانش موخته از دانشگاه‌ها از مردان بیشتر، اما اشتغال آنها به مراتب کمتر است. هیچ جای دنیا از اشتغال زنان برای پرداخت حقوق و مزایای کم استفاده نمی‌کنند و ظلمی که اکنون به جامعه زنان کاری ایران می‌شود در هیچ زمانی نبوده است.

ابوالقاسم سرتیپی، رییس کمیسیون طرح و برنامه اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این همایش گفت: یکی از شهرهای چین درآمد‌های میلیارد دلاری از صنایع دستی در حوزه سنگ دارد به‌طوری‌که 150 خانوار در این حوزه مشغول به کار هستند. وی افزود: استان اصفهان بیش از دو هزار واحد سنگبری دارد که ضایعات آن به راحتی دور ریخته می‌شود در حالی‌که می‌توان از آن بهترین درآمدها را کسب کرد.

وی با اشاره به اشتغال بانوان اظهار کرد: زنان در مسائل علمی و مشارکتی باعث غرور کشورمان شده‌اند و باید حداقل امکانات سخت‌افزاری برای ارتقای کسب‌و‌کار آنها فراهم شود. وی تاکید کرد: دولت، سازمان‌ها و نهادهایی مانند صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی باید با اعطای وام‌های کم‌بهره از زنان کارآفرین حمایت کنند.

ابوالقاسم معمار مقدم، معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان در این همایش گفت: برای متقاضیان مشاغل خانگی تسهیلات بانکی مناسبی در نظر گرفته شده است. وی خاطر نشان کرد: فعالان حوزه مشاغل خانگی باید از طریق دستگاه‌های مربوطه تقاضای خود را برای دریافت این تسهیلات ارائه دهند. وی اضافه کرد: این اداره کل همچنین به دنبال پرداخت یارانه برای دریافت‌کنندگان تسهیلات است.

علی اصحابی، معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق مهر امام رضا‌(ع) در این همایش از هدفمند نبودن پرداخت تسهیلات بانکی به مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: براساس آسیب‌شناسی که از سوی این صندوق صورت گرفته است پرداخت تسهیلات بانکی عامل توسعه کسب‌و‌کار خانگی نمی‌شود، بلکه این بخش نیازمند توانمندسازی، توسعه زیرساخت‌ها، بازاریابی و فروش محصولات است. وی خواستار آسان‌سازی صدور مجوز برای کسب‌و‌کارهای خانگی از سوی سازمان‌های مسئول شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZKPEYFmb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه