پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
نقش ورزش در محل کار بر شادابی سازمانی

مزایای تحرک برای پشت میز نشین‌ها!

8 سال پیش ( 1394/6/20 )
پدیدآورنده : هدی رضایی  

2536647475858585896969760

در دنیایی که تکنولوژی حرف اول را می‌زند و کارها ماشینی شده، مدیران بیشتروقت‌شان را پشت میز کار و خیره به صفحه مانیتور کامپیوتر می‌گذرانند. آنها در ساعات کار مجبورند پشت تلفن با مشتری‌ها صحبت کنند، ایمیل‌ها را بخوانند، گزارش کاری‌شان را تایپ کرده یا حتی مذاکره رودررو با مشتری و قرار ملاقات‌های این چنینی در اتاق محل کارشان داشته باشند. درست است که آنها مجبورند این میزان کار را همزمان و طی یک روز انجام دهند، اما این به معنای آن نیست که نمی‌توانند چند دقیقه‌ای را در روز برای خودشان و حرکات فیزیکی و ورزش کنار بگذارند. مدیران بعضی شرکت‌ها اقدامات جالبی در این زمینه دارند. شرکت‌های بزرگ اقدام به تأسیس سالن‌های ورزش برای کارکنان خود کرده و شرکت‌های کوچک‌تر تنها به نصب تردمیل در محوطه محل کار بسنده می‌کنند. اما برای اینکه به اهمیت ورزش در محیط کار پی ببرید با گزارش امروز همراه باشید.

ایجاد جوی برای استقبال از ورزش

همیشه به‌عنوان یک مدیر یا صاحب کسب وکار به یاد داشته باشید که مهم‌ترین دارایی شما، کارکنان هستند. باید محیطی ایجاد کنید که آنها از کار کردن در آن لذت ببرند و هر روز با انگیزه‌ای مضاعف به محل کار بیایند. محیط شاد کار موجب کاهش غیبت از کار می‌شود. بنابراین جوی ایجاد کنید که آنها از ورزش کردن استقبال کنند. مزایای بی‌شماری که ورزش سازمانی می‌تواند برای شما و کارکنان‌تان داشته باشد به شرح زیر است: کارمندانی که ورزش می‌کنند کمتر بیمار می‌شوند و بدن مقاوم‌تری نسبت به دیگران دارند. ذهن کارمند ورزشکار روی کارش بیشتر متمرکز است و حواس پرتی ندارد. کارمندان و مدیران ورزیده انرژی بیشتری دارند و این انرژی را در طول روز حفظ می‌کنند و در ساعاتی مانند بعدازظهر و بازه‌های پس از ناهار کسالت کمتری دارند.

اعتماد به نفس

مدیرانی که ورزش می‌کنند اعتماد به نفس بیشتری دارند. تناسب اندام و سلامتی سبب افزایش اعتماد به‌نفس می‌شود، چرا که آنها به خود ثابت کرده‌اند که می‌توانند به سطح اندام فیزیکی ایده‌آل و مطلوب خود برسند. این اعتماد به نفس سبب چالشی کردن کار می‌شوند و آنها را تشنه پیشرفت و رسیدن به سطوح بالا در محل کار می‌سازد.

24532353636474745858585689

همچنین آنها می‌توانند به زیردستان خود اعتماد‌به‌نفس دهند. این مدیران بهتر می‌توانند نقش‌های رهبری را در تیم بر عهده گیرند، چراکه سبک زندگی و شغلی بهتر و ویژگی‌های شخصی مثبت‌تری نسبت به دیگران خواهند داشت. این افراد در رسیدن به اهداف‌شان موفق‌ترند و توانایی بیشتری در رسیدن به اهداف چالشی‌تر دارند، چرا که آنها اهداف را درک می‌کنند و این درک یکی از دارایی‌های سازمان است.

نگرش بهتر

کارمندان و مدیران ورزشکار نگرش مثبت‌تری نسبت به خود و محیط کار دارند. آنها تمایل دارند تا تعادل فیزیکی و روانی در رفتار داشته باشند و این تلاش منجر به نگرش بهتر در محیط کار می‌شود. این افراد کمتر دچار استرس می‌شوند. تحقیقات نشان داده افرادی که به‌طور منظم ورزش می‌کنند، میزان استرس کلی کمتری نسبت به افرادی دارند که ورزش نمی‌کنند. همچنین آنها از فرصت ایجاد تیم بهتر استفاده می‌کنند و بیشتر از دیگران به کارهای تیمی علاقه دارند. این مدیران در مواقع بحران بهتر تصمیم می‌گیرند و خوب و بد انتخاب خود را به درستی می‌سنجند.

مزایای جسمی ناشی از ورزش

ورزش کردن و مشارکت در آن، نقش مهمی در کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های فیزیکی ناشی از نشستن زیاد نظیر بیماری‌های قلبی- عروقی و چاقی دارد. مشارکت در ورزش سبب شادابی روح و جسم مدیر و کارکنانش می‌شود. ورزش سبب بهبود روحیه مخصوصا در مشاغل کسالت‌آور و تکراری می‌شود. تحقیقات نشان داده افرادی که به‌صورت مداوم ورزش می‌کنند، استرس شغلی کمتر و بدن سالم‌تر داشته و بهره‌وری‌شان بیشتر است. همه اینها عواملی است که هر سازمانی به آن نیاز دارد.

حذف سطوح سازمانی و حس مشارکت

در محیطی که کارکنان و مدیر در کنار هم به ورزش می‌پردازند، سطوح سازمانی حذف می‌شود و همه در کنار هم حس خوب مشارکت سازمانی را می‌چشند و این صمیمیت موجب نزدیکی کارکنان به مدیر و حس تعلق بیشتر به سازمان می‌شود. مدیران باید از هر فرصتی برای تشویق تیم‌شان به ورزش در محیط کار استفاده کنند. به‌عنوان مثال مسابقات المپیک 2012 در لندن، فرصت مناسبی برای الهام‌بخشی شرکت‌های انگلیسی برای مشارکت تیمی در ورزش بود. بسیاری از شرکت‌ها روی سبک زندگی سالم و فعالانه تمرکز کردند و این فرهنگ را در سازمان خود گسترش دادند. سران این شرکت‌ها اعتقاد داشتند که ترویج ورزش در محل کار سبب تشویق کارکنان به مشارکت می‌شود. در ورزش حس برد و باخت و حس چالش به کارکنان منتقل می‌شود. آنها یاد می‌گیرند که اگر باختند، دوباره از نو شروع کنند و هر برد نیز سبب تشویق آنها به ادامه کار می‌شود. حقیقت این است که ورزش‌های تیمی موجب تشویق کار تیمی می‌شود.

مهیا کردن امکانات و ابزارها

اما برای اینکه در شرکت شما نیز کارمندان به ورزش کردن تشویق شوند، می‌توانید ابزار این کار را برای‌شان مهیا کنید. اگر امکانات ایجاد یک سالن ورزشی دارید، با استخدام مربی خاص نسبت به اجرای این مهم اقدام ورزید یا در بیرون محوطه، همانند وسایل ورزشی که شهرداری در پارک‌ها برای ورزش مردم قرار می‌دهد، نصب کنید. اگر شرکت شما توانایی مالی یا فضای لازم برای این کار را ندارد، می‌توانید ابزارهایی کوچک‌تر مانند تردمیل و وسایل دراز و نشست که در فضایی کوچک نیز قابل استفاده است، به‌کار گمارید. اگر باز هم توان فراهم کردن این امکانات را ندارید و فضای کسب وکار شما بسیار کوچک است، برگه‌هایی را روی دیوار بچسبانید یا میز کارکنان درباره حرکات کششی که در محیط کار می‌توان انجام داد پخش کنید و در آنها آموزش دهید که چطور می‌توان پشت میز کار حرکاتی را که باعث رفع کسالت و شادابی شما می‌شود به انجام رساند.

در انتها اینکه فراموش نکنید در کنار رسیدگی به جسم داشته باشید، به روح‌شان نیز توجه کرده و در کنار مربی ورزشی که برای فعالیت‌های جسمی استخدام می‌کنید، می‌توانید روانشناسی نیز برای پرورش روح کارکنان به‌کار گیرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GSazTjHt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه