پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بسیاری از مدیران و صاحبان کسب‌و‌کار امروزی تصور می‌کنند که کاهش استرس و اضطراب کارمندان مساوی است با کاهش بازده کاری آنها. به نظر این مدیران، وقتی کارمند استرس نداشته باشد، محل کار «خانه خاله» می‌شود، اما واقعیت این است که این مدیران اشتباه فکر می‌کنند. آنها با سختگیری‌ها و استرس وارد کردن به کارمند می‌خواهند کارمندان بازده بیشتری داشته باشند و پول بیشتری دربیاورند، اما ناخواسته وضع را بدتر می‌کنند. مدیریت با روش وارد کردن استرس به کارمند هم ضرر مالی دارد، هم روحی و هم جسمی. مدیران می‌توانند با پیش گرفتن این راهکارها استرس را در کارمندان کم و بازده و سود را افزایش دهند:

stress employees2

1-‌اختیارات کارمندان را تا حد امکان بالا ببرید

مطالعات نشان می‌دهد که داشتن اختیار لازم یکی از بهترین راهکارها برای مدیریت استرس به‌ویژه در هنگام برخورد با چالش‌ها و مشکلات است. هرچه اختیارات کارمند در حوزه کاری خود بیشتر باشد، رضایت از شغل بیشتر، کیفیت کار بالاتر و میزان استرس پایین‌تر است. دادن اختیار لازم به کارمند به معنای دادن قدرت تصمیم‌گیری به او در حوزه کاری‌اش، سازماندهی کارها به روشی که خود فرد صلاح می‌داند و با کلیت کار سازمان هم منافاتی ندارد و داشتن اختیار لازم برای یافتن بهترین راهکارها برای بهبود وضعیت کار است.
2-‌ با کارمندان در ارتباط باشید و آنها را از آخرین وضعیت شرکت آگاه کنید

یکی از مهم‌ترین عوامل استرس‌زا برای کارمندان «ندانستن» است. ندانستن به معنای عدم آگاهی از وضعیت فعلی سازمان، آگاهی نداشتن از تغییرات پیش آمده، نبود شفافیت درباره انتظارات مدیران از کارمند و ندانستن نظر رییس درباره کار کارمند است. هر یک از این عوامل استرس‌زا می‌تواند با تعامل مثبت میان مدیر و کارمند از بین برود.
3-‌ از توانایی مدیران میانی برای مدیریت صحیح بر کارمندان اطمینان حاصل کنید

مدیران میانی در وجدان کاری، عملکرد و استرس در میان کارمندان نقش بزرگی دارند. این مدیران باید فضایی را فراهم کنند تا کارمندان بتوانند بدون نگرانی از عواقب بد احتمالی، مشکلات را با آنها در میان بگذارند. این نقش به‌ویژه در شغل‌های دارای استرس بسیار بالا تعیین‌کننده است. آنها همچنین حلقه ارتباطی میان کارمندان و مدیر هستند و با مدیریت صحیح خود می‌توانند از حقوق کارمند صیانت کنند. این پشتیبانی، استرس را در کارمندان کمتر می‌کند و پس لرزه‌های موقعیت‌های استرس را به سمت ضعف و زوال می‌برد. در نتیجه، انتخاب مدیران میانی لایق برای حصول این اهداف گامی بسیار مهم به شمار می‌آید.
4-‌ کارمندان را تشویق به گفت‌وگو و حمایت از یکدیگر کنید

کار بدون استراحت، پدر کارمند را در می‌آورد. این روش شاید باعث از بین رفتن وقت‌های پِرت در کار شود، اما از آن طرف بازده مورد انتظار را به همراه ندارد. در واقع سخت کار کردن و دائم مشغول کار بودن همیشه به معنای دستیابی به بهترین نتیجه نیست. ایجاد محیط کاری که کارمندان بتوانند بدون نگرانی از توبیخ و تنبیه با یکدیگر صحبت کنند و حتی بگو و بخند داشته باشند، انگیزه‌ها را افزایش می‌دهد. این گفت‌وگو‌ها می‌تواند باعث تاثیر گرفتن افراد از یکدیگر شود و در مواردی دانش آنها را بالا ببرد. صمیمیت هم یکی دیگر از رهاوردهای خوش و بش کارمندان با یکدیگر است. این صمیمیت حمایت کارمندان از همدیگر را به دنبال دارد و در نهایت فضایی پویا، با نشاط و پربازده را ایجاد می‌کند.
5-  اجازه خلاقیت و نوآوری به کارمندان بدهید

اگرچه در همه مشاغل نمی‌توان به یک میزان خلاقیت و نوآوری داشت، اما دست زدن به کارهای جدید در هر شغلی پذیرفته است. به کارمند اجازه دهید در نحوه ارائه خدمات خود آنطور که خودش می‌خواهد تغییر ایجاد کند. تنوع دادن به انجام کار فضای خشک حاکم بر کار را لطیف می‌کند و بازده را هم بالا می‌برد. اگر به خاطر انجام کارهای خلاقانه به کارمند استرس وارد شده یا از خلاقیت به خرج دادن نهی شود، یکنواختی بر فرد غلبه می‌کند. یکنواختی یکی از بدترین موانع بازده کاری محسوب می‌شود.
6-‌ فرآیند استخدام و کار آزمایشی را بهبود ببخشید

معمولا چند ماه اول کار بیشترین استرس بر فرد حاکم می‌شود. کارمندان تازه کار همیشه نخستین داوطلبان پذیرش آسیب‌ها و استرس‌ها هستند. اگر شما به‌عنوان مدیر گام اول را محکم بردارید و کارمند تازه کار را با دقت انتخاب کنید، نتیجه کلی کار بسیار بهتر می‌شود. در طول کار آزمایشی همه آنچه را که کارمند باید یاد بگیرد به او بیاموزید تا استرسش کمتر و کارایی‌اش بیشتر شود. به این ترتیب خود واقعی‌اش را نشان می‌دهد و می‌تواند خیال شما را از بابت داشتن یک کارمند ایده‌آل راحت کند.  تمام این راهکارها را در کنار هم بگذارید و آنها را به دقت اجرا کنید. انجام این راهکارها استرس و نتایج مخرب آن را از بین می‌برد. البته عملی کردن این راهکارها نتایج بزرگ‌تری هم دارد. وقتی کارمند استرس نداشته باشد، کارش را به درستی انجام می‌دهد. زمانی که بدنه فضای کار درست باشد و همه کار خود را درست انجام دهند، وضعیت مالی هم بهبود می‌یابد و پول آسان‌تر و بیشتر به جیب‌ها سرازیر می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BjTDFCke
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه