جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
وزیر نیرو در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر:

محدودیتی برای ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر نداریم

9 سال پیش ( 1393/12/4 )
 

وزیر نیرو گفت: با توجه به اینکه از سقف تعیین شده در برنامه پنجم برای ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر بسیار عقب هستیم، هیچ محدودیتی برای ایجاد چنین نیروگاه‌هایی در کشور وجود ندارد. به گزارش خبرنگار «فرصت امروز»، حمید چیت‌چیان در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌‌وری و صرفه‌جویی انرژی که در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد، بیان کرد: براساس قانون برنامه پنج‌ساله باید تا سقف پنج هزار مگاوات نیروگاه بادی و خورشیدی در کشور ایجاد می‌شد. وی افـزود: بـنـابـرایــن برای بخش‌خصوصی هیچ محدودیتی در راستای ایجاد نیروگاه‌های یک تا 10 مگاواتی یا نیروگاه‌های کوچک‌تر یک مگاواتی وجود ندارد. 

وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت‌های بومی مناسب ایجاد شده برای ساخت توربین‌های بادی، آبی کوچک و خورشیدی افزود: ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر به سرمایه‌گذاری اولیه بالاتری برای تولید برق نیاز دارد. اما هزینه سالانه این نیروگاه‌ها کمتر از نیروگاه‌هایی است که با سوخت فسیلی کار می‌کنند. ضمن آنکه هزینه تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های تجدیدپذیر بسیار ناچیز است. وی پرداخت 50 درصد از هزینه‌های ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی را عاملی برای ایجاد انگیزه در مردم به منظور استفاده از انرژی‌های نو برای تامین مصارف خانگی دانست.

به اعتقاد چیت‌چیان اگر مردم به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کنند، علاوه بر حفظ محیط‌زیست به انتشار کمتر کربن کمک کرده‌اند. در نتیجه اقتصاد ایران می‌تواند به سمت اقتصاد کم کربن حرکت کند. وی افزود: ممکن است در سال‌های آینده محدودیت‌های بین‌المللی در زمینه تولید کربن اعمال شود و کشورهایی که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند، مجبور به پرداخت جریمه به سایر کشورها شوند.  وزیر نیرو از تامین تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی، نخستین وام خود از بانک‌ها را با استفاده از تسهیلات ارائه شده توسط صندوق توسعه ملی دریافت کرده‌اند.  

وی همچنین تعیین قیمت خرید تضمینی 465تومان را برای برق مازاد تولید شده در منازل یکی دیگر از عواملی دانست که مردم را به سمت استفاده از انرژی‌های نو سوق می‌دهد. چیت‌چیان بیان کرد: قیمت خرید تضمینی برق براساس نرخ ارز به‌صورت سالانه تعدیل شده و هر سال افزایش می‌یابد. البته اگر این قیمت را با بهایی که وزارت نیرو از مشترکان خود دریافت می‌کند -تقریبا به ازای هر کیلووات ساعت برق حدود 50 تومان است- مقایسه کنیم، درمی‌یابیم که قیمت مناسبی برای برق تجدیدپذیر در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AbcZz4qK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه