موفقیت نامهای تجاری متخصص در حوزه محصولات ارگانیک، الهام بخش شرکتهای بزرگی بوده و بهگونهای در بازار جذب شدهاند که سال گذشته شاهد رشد 10درصدی بودهاند.
آمار و ارقام گردشهای مالی آنان، اشتیاق دیگر پخشکنندگان فرانسوی مواد خوراکی را از بین برد. در سال گذشته گردش مالی، بیوکوپ در فرانسه 18درصد افزایش داشت و به 445میلیون یورو رسید. مدیر کل این شرکت، Claude Gruffat، طی ارائه گزارش سالانه اعلام کرد: «ما انتظار چنین رشدی را نداشتیم و غافلگیر شدیم». به نظر میرسد در سال 2016 نیز باز هم بهعنوان بهترین پخشکننده مواد ارگانیک معرفی شود.
وی افزود: «طی دو ماه، رکورد فروش پیشین خود را با افزایش 25درصدی پشت سر خواهیم گذاشت.» تنها هشت سال از راهاندازی این نام تجاری میگذرد و 158میلیون یورو گردش مالی داشته است. این شرکت امروزه 383فروشگاه دارد و تصمیم دارد 40فروشگاه جدید را نیز در سال جاری افتتاح کند.
این فروشگاهها که امکان مصرف مواد خوراکی سالم با قیمت قابل قبولی را به فرانسویها میدهند، بسیار مورد علاقه آنها واقع شدهاند، بهخصوص به لطف 220محصولی که تحت عنوان «من میتوانم محصولات ارگانیک استفاده کنم!» هستند و شرکت سود حاصل از آنها را کم کرده است.
حتی اگر بازار این محصولات افزایش 10درصدی هم داشته باشد اما باز هم موفقیت درخشانی در فرانسه از خود نشان میدهد.
طبق گزارشهای مرکز محصولات ارگانیک، در سال 2015، 65درصد فرانسویها حداقل یک بار در ماه از این محصولات استفاده کردهاند، در حالی که سال قبلش این میزان 49درصد بوده است. البته نام تجاری Biocoop در این منفعت تنها نیست: نام تجاری La Vie Claire هم نسبت به سال پیش 25درصد افزایش فروش داشته است.