دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
توصیه‌هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی (61)

متمرکز کردن نیروها

8 سال پیش ( 1394/12/15 )
پدیدآورنده : علی آل علی  

گاهی اوقات شما برای حل و فصل مشکلات اساسی کسب‌و‌کار خود نیاز به متمرکز کردن نیروها و کارمندان خود روی آن مشکلات و مسائل دارید. مخصوصا اگر طرف مقابل شما یک فرد دولتی یا سیاسی باشد، حل و فصل مشکلات موجود با این‌گونه افراد بسیار دلهره‌آور خواهد بود. در واقع در این موارد به نظر می‌رسد که تمامی قدرت موجود در دست فرد یا افراد مقابل است و شما شانسی برای حل و فصل مشکلات به سود خود ندارید، اما در واقعیت الزاما شرایط اینقدر‌ها هم یکطرفه نیست. در واقع افکار مردم روی عملکرد دولت‌ها و به‌خصوص سیاستمداران تاثیر‌گذار است. گذشته از این مقامات محلی باید نسبت به فعالیت‌های خود به مقامات ارشد خود پاسخگو باشند. همچنین بالاترین مقامات سیاسی نیز به اعتماد و متقابلا رأی مردم نیاز دارند.

ایده

Vodafoneیکی از مشهور‌ترین شرکت‌های مخابراتی بریتانیاست، ساختمان مرکزی این شرکت در شهر کوچک «نیوبری» واقع در غرب «برکشایر» مستقر است. در کنار تعداد زیادی از شرکت‌های مخابراتی دیگر که در طول چند سال اخیر پیشرفت سریعی داشته اند، Vodafone بیشترین میزان پیشرفت را داشته به طوری که در حال حاضر دومین شرکت بزرگ مخابراتی جهان است. این شرکت برای ارائه خدمات مناسب در شعاع پنج مایلی هر کدام از نواحی تحت پوشش خود بالغ بر 5 دکل رادیویی قرار می‌دهد.

این امر باعث به حداقل رسیدن میزان خطا در خدمات Vodafone می‌شود. بدیهی است Vodafone نیاز به مکانی برای متمرکز کردن نیروها و مدیریت عملیات مخابراتی خود در برکشایر داشت اما تنها مکان مناسب برای ایجاد ساختمان اصلی واقع در چمنزار‌های برکشایر بود. همچنین شرکت به خوبی می‌دانست که در صورت اقدام برای اخذ مجوز دولتی جهت ساخت‌و‌ساز در این منطقه با اعتراض شدید سازمان حفاظت از محیط زیست مواجه خواهد شد.

به‌رغم تمامی مشکلات موجود، شرکت تصمیم به برگزاری کمپینی با هدف تحت فشار قرار دادن مقامات دولتی و نمایندگان مجلس جهت اخذ مجوز گرفت. در واقع Vodafone از میزان قدرت تاثیرگذاری 3000 کارمند خود بر مقامات دولتی مطلع بود، تنها کاری که شرکت باید انجام می‌داد متمرکز کردن کارمندان خود در جهت کسب منافع خویش بود. به عبارت دیگر اگر شرکت تنها می‌توانست کارمندان خود را متمرکز کرده و در مقابل مقامات دولتی قرار دهد به احتمال فراوان قادر به عقب راندن مقامات و کسب مجوز می‌شد.

در ابتدا Vodafone در پاسخ به معترضان که عمدتا مقامات مسئول محیط زیست بودند آنان را دعوت به مصاحبه و گفت و گو با مدیران ارشد شرکت کرد تا به این وسیله بتواند تعدادی از مخالفان خود را قانع کند.در گام بعدی بروشوری در مورد طرح ساختمان شرکت و میزان اشتغال‌زایی احتمالی آن و همچنین تعداد کارمندان فعلی شرکت تهیه و در اختیار مردم محلی قرار گرفت.

یک سال و نیم بعد از اجرای کمپین شرکتVodafone، برنامه‌ریزان دولتی طی نامه‌ای به شرکت اعلام کردند که اجازه ساخت‌و‌ساز در محل چمنزار را به آنها نخواهند داد. در پی این خبرVodafone که دیگر تا آن زمان تعداد زیادی از مردم را با خود همراه کرده بود و در عین حال از پشتیبانی کارمندان خود نیز سود می‌برد اقدام به برگزاری راهپیمایی کرد. ابتدا 1500 نفر از کارمندان شرکت در محل موردنظر ساختمان راهپیمایی کرده و خواستار صدور مجوز برایVodafone شدند.

در مرحله بعد 7000 نفر از اهالی شهر که حامی شرکت بودند نامه‌هایی را  مبنی بر حمایت از شرکت Vodafone برای مقامات محلی ارسال کردند.  نتیجه نهایی اقدامات شرکت عقب‌نشینی مقامات دولتی و صدور مجوز احداث ساختمان در محل چمنزارهای برکشایر بود.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

- ابتدا مشخص کنید که روی چه کسانی می‌خواهید تاثیر گذاشته و آنان را وادار به پذیرش خواسته‌های خود کنید. در مرحله بعد افرادی را که می‌توانند به خوبی این کار را برایتان انجام دهند پیدا و آنان را به انجام این کار متمایل کنید.

- مطمئن شوید که طرفداران شما به طور یکپارچه و متمرکز عمل می‌کنند، در غیر‌این صورت تاثیرگذاری آنان تا حد بسیار زیادی کم خواهد شد.

- توجه داشته باشید هرچقدر تعداد طرفداران‌تان بیشتر باشد احتمال پیروزی شما در برابر مقامات دولتی بیشتر خواهد شد. تا آنجا که ممکن است تعداد طرفداران خود را افزایش دهید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CXnVEmZ2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه