پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ماشین لباس‌شویی پدالی

8 سال پیش ( 1394/6/24 )
پدیدآورنده : شکیبا شاملو رضایی  

دو دانشجوی رشته طراحی و دیزاین، ماشینی لباس‌شویی طراحی کردند که با پدال کار می‌کند و هزینه تولید آن کمتر از 40 دلار است. این اختراع که نامش ژیرادورا (GiraDora) است، مناسب جوامع فقیری است که بدون وجود برق زندگی می‌کنند. آنها بدون هیچ گونه تکنولوژی مدرن، عمل شست‌و‌شوی لباس‌های‌شان را یکی پس از دیگری، با صرف حدود 6 ساعت در روز و در موقعیت نا‌مناسبی برای کمر انجام می‌دهند.

3535335353535336333564446

این دستگاه شامل محفظه‌ای پلاستیکی است که کارش با پدال انجام می‌شود. برای شست‌و‌شو تنها کافی است داخل محفظه را با آب و مواد شوینده پر کرده، لباس‌های کثیف را در آن غوطه‌ور کرد و به روی در آن نشست و در حالی‌که دست‌ها آزاد هستند تا کار‌های دیگری را انجام دهند، همزمان برای شستن لباس‌ها پدال زد. با پرداخت کمتر از 40 دلار، خریداران ماشین لباسشویی ژیرا دورا می‌توانند فرصت کسب‌و‌کار‌های مختلفی را به خود بدهند، مانند افتتاح مغازه‌های خشکشویی یا اجاره دادن این وسیله به خانواده‌ها.

ژیرادورا که با همکاری چندین شرکت از کشور پرو تولید شده است، جوایز بسیاری از جمله Dell Challenge را از آن خود کرده است. این دستگاه در مرحله نمونه‌سازی قرار دارد و انتظار می‌رود به سرعت گسترش یابد، زیرا مزایای بسیاری دارد؛ صرفه‌جویی در زمان، صرفه‌جویی در آب، راحتی و بهداشت و فرصت‌های کسب‌و‌کار.

منبع : dellchallenge
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jqzwfISA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه