دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس هیأت عامل ایمیدرو فعالان بخش خصوصی سنگ آهن را برای تشكیل كنسرسیوم و سرمایه‌گذاری در بخش اكتشاف دعوت كرد. به گزارش روابط عمومی این سازمان، مهدی كرباسیان در دیدار با اعضای هیأت‌رییسه این انجمن و دبیر انجمن تولیدكنندگان فولاد كه در آستانه همایش سالانه انجمن تولیدكنندگان و صادركنندگان سنگ آهن انجام شد، تصریح كرد: با توجه به اینكه به‌تازگی پهنه‌های اكتشافی از سوی معاونت معدنی و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص شده، ضروری است كه فعالان حوزه سنگ آهن، به‌ویژه انجمن تولیدكنندگان و صادركنندگان سنگ‌آهن به‌صورت منسجم وارد طرح‌های اكتشافی شوند و ایمیدرو نیز از حضور بخش خصوصی در عرصه اكتشاف و طرح‌های توسعه‌ای خود استقبال می‌كند.

مهدی كرباسیان تاكید كرد: اكتشاف نقشی اساسی در زنجیره صنعت فولاد و آینده آن ایفا می‌كند و به همین دلیل تشكل‌های بخش خصوصی باید به‌سرعت كنسرسیوم‌های اكتشافی ایجاد كنند.

وی افزود: یكی از چالش‌های حوزه سنگ آهن این است كه بخش خصوصی به‌صورت تخصصی پیش‌بینی از وضع بازار نداشته و به همین دلیل در ماه‌های اخیر كه شاهد افت قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی به‌ویژه در چین بوده‌ایم بسیاری از معادن كوچك و متوسط قدرت رقابت را از دست داده‌اند و تولید آنها غیر‌اقتصادی شده است.

كرباسیان ادامه داد: با توجه به اینكه تنها 10 سال زمان تا رسیدن به افق چشم‌انداز داریم باید بررسی و تحلیل دقیقی از وضعیت بازار سنگ آهن و به‌طور كلی زنجیره تولید فولاد برای 10 سال آتی صورت گیرد.

رییس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به نگاه دولت یازدهم به جایگاه بخش خصوصی و مشاركت آنها در تصمیم‌گیری‌ها گفت: تشكل‌های صنفی بخش معدن، به‌ویژه انجمن صادركنندگان سنگ آهن باید به دولت و دیگر تصمیم‌گیران از جمله مجلس شورای اسلامی پیشنهادهای سازنده ارائه كنند تا مسیر سرمایه‌گذاری و توسعه این بخش هموار شود. وی افزود: پیشنهادهای این انجمن برای بررسی وضعیت كسب‌وكار در این حوزه، تحلیل جایگاه معادن كوچك و متوسط، وضعیت بازارهای جهانی و نقش دولت در ایجاد هماهنگی در شرایط ایجادشده، نكات سازنده‌ای است كه می‌تواند راهگشا باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/sLyhvjiW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه