مدیر دانش موسسه حرای قرارگاه خاتمالانبیا با بیان اینکه موضوع حذف قرارگاه خاتم از پروژه آزادراه تهران-شمال منتفی نشده است، گفت: قرارگاه در دورهای در سال گذشته برای تجهیز کارگاه به محل پروژه یعنی قطعات آزادراه تهران- شمال رفت اما با آمدن دولت جدید و بازنگری در پروژه، مشارکت قرارگاه در ساخت آزادراه تهران-شمال معلق ماند. به گزارش ایلنا، ابوطالبی با بیان اینکه پروژه آزادراه تهران- شمال در دولت جدید از نظر فنی و بودجهای مورد بازنگری قرار گرفته، ادامه داد: تا پیش از این بازنگری قرارگاه بهعنوان مسئول ساخت پروژه مطرح بود و برآورد قرارگاه برای ساخت این پروژه پنج تا شش هزار میلیارد تومان بود. هر چند پروژه مورد بازنگری قرار گرفته است اما حذف قرارگاه از این پروژه منتفی نیست.
وی با اشاره به اینکه شرکتهای خصوصی در گرفتن پروژههای عمرانی جلوتر از قرارگاه خاتم بودهاند، اظهار داشت: اینکه گفته میشود قرارگاه خاتم پروژههای عمرانیاقتصادی را برعهده میگیرد و غیراقتصادی برای بخش خصوصی میماند را قبول ندارم، زیرا در حال حاضر شرکت آبادراهان پارس که از شرکتهای خصوصی راهسازی در کشور است حجم کاری و ارزش ریالی پروژههایش در برخی موارد از خاتم هم بیشتر بوده است.
ابوطالبی افزود: قرارگاه خاتم با همان نگاه زمان جنگ یعنی با حداقل امکانات و حداکثر بهرهوری کار میکند و هر شرایطی را برای کار قبول میکند، این درحالی است که بسیاری از شرکتها با این شرایط کار نمیکنند.
مدیر دانش موسسه حرای قرارگاه خاتم گفت: البته قرارگاه خاتم از شرکتهای دیگر برای انجام پروژهها بهصورت مشارکتی دعوت کرده است و حتی قرارگاه در انجام پروژههای نفتی هم مشارکت بخش خصوصی را میپذیرد.
وی با اشاره به مهمترین پروژه راهسازی قرارگاه که بهزودی به بهرهبرداری میرسد، اظهار کرد: مهمترین پروژه قرارگاه خاتم در حوزه راهسازی پروژه حرم تا حرم به مسئولیت قرب کربلای قرارگاه خاتم است که بهزودی مورد بهرهبرداری قرار میگیرد.