سه شنبه, ۶ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Tue, 26 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
نایب‌رئیس اتحادیه صنف فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور در گفت‌وگو با «فرصت‌امروز»:

فروش با تخفیف، طرحی برای مقابله با رکود

8 سال پیش ( 1395/3/22 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

فرشید گلزاده، مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و رئیس اتحادیه صنف فروشگاه‌های زنجیره‌ای با توجه به شروع ماه مبارک رمضان درباره اجرای طرح‌های تخفیفی این فروشگاه با «فرصت‌امروز» به گفت‌وگو پرداخت که در زیر می‌خوانید:

فروش با تخفیف، طرحی برای مقابله با رکود

آیا بازخوردی از استقبال مردم نسبت به طرح‌های تخفیفی خود داشته‌اید؟

بله. استقبال خوبی از این طرح‌ها صورت گرفت و از هفته گذشته که طرح ویژه ماه مبارک رمضان را در فروشگاه آغاز کردیم شاهد استقبال خوب مردم بودیم که این طرح با توجه به حساسیت مردم در خرید و قیمت کالا توانسته تاکنون نتیجه مثبتی داشته باشد و براساس بررسی‌های صورت گرفته حدود 30 الی 60درصد با افزایش فروش در برخی کالا‌ها مواجه بوده‌ایم البته این افزایش فروش در شرایطی است که با کاهش حاشیه سود مواجه هستیم.

با توجه به رکود اقتصادی حاکم بر کشور، توان تولید و فعالیت بسیاری از شرکت‌های تولیدی کاهش چشمگیری یافته است، فعالیت و همکاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا چه میزان به رشد و سرپا ماندن تولیدکنندگان کمک می‌کند؟

یکی از مشکلاتی که در رکود نمایان می‌شود، کند شدن گردش اقتصادی و گردش کالا است. برهمین اساس فضایی ایجاد کردیم تا ظرفیت خالی برخی تولیدکنندگان پوشش داده شود تا هم تولیدکنندگان از این جریان دادوستد سودی دریافت کنند و هم با تخفیف‌هایی که در اختیار مشتری‌ها قرار داده می‌شود، گردش مالی صورت گیرد.

ما هر 15 روز یک بار طیف وسیعی از کالاهای خود را با مشارکت تولیدکنندگان با تخفیفات ویژه عرضه می‌کنیم که تاکنون طبق بررسی‌های صورت گرفته منجر به افزایش قدرت خرید مشتریان شده است البته متاسفانه همچنان شاهد رکود اقتصادی در کشور هستیم و خریدها به سختی صورت می‌گیرد. به شکلی که مردم درخرید کالاهای خود دقت نظر بیشتری دارند. البته امیدواریم تا پایان سال 95 رونق اقتصادی محقق شود تا این زنجیره با قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهد.

آیا ثبت 400 شرکت فروشگاه زنجیره‌ای و آغاز به کار فروشگاه‌ها و شعبات این شرکت‌ها، منجر به هرج و مرج در این صنف نمی‌شود؟

از نظر من افزایش تعداد شرکت‌های فعال در این زمینه در آغاز کار با مشکلات و چالش‌هایی مواجه خواهد شد و به طور حتم شاهد آشفتگی‌هایی در صنف فروشگاه‌های زنجیره‌ای در یک تا دو سال آینده خواهیم بود. اما ناگزیر هستیم اجازه دهیم رقابت حرف نهایی را در این بازار بزند.

در حال حاضر میان فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایرانی با استانداردهای جهانی چه تفاوت‌هایی وجود دارد؟

ما فاصله زیادی با استانداردها و بازارهای جهانی در این زمینه داریم که از یک طرف به ضرر ما است و از یک سو باعث می‌شود ایران به بازار بکری برای فعالیت برندهای جهانی تبدیل شود. البته این بازار نیاز جدی به نظارت اتحادیه دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tFzjyheJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه