پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

فرانسه؛ قهرمان یورو 2016

8 سال پیش ( 1395/3/19 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

تیم تحقیقات اقتصادی شرکت خدمات مالی و بانکداری گلدمن ساکس اوایل هفته جاری طی گزارشی نتایج مسابقات جام ملت‌های اروپا یا همان یورو 2016 را پیش‌بینی کرد. به پیش‌بینی گلدمن ساکس، قهرمان این مسابقات که جمعه شب در پاریس آغاز می‌شود، فرانسه، میزبان مسابقات خواهد بود.

فرانسه؛ قهرمان یورو 2016

طبق پیش‌بینی تیم تحقیقاتی گلدمن ساکز، فرانسه میزبان مسابقات شانس 23/1 درصدی برای قهرمان شدن در این رقابت‌ها دارد. در این پیش‌بینی آلمان با 19/9 درصد دومین شانس قهرمانی و اسپانیا با 13/6 درصد شانس سوم قهرمانی در یورو 2016 است.

پیش‌بینی تازه گلدمن‌ساکز بیش از همه برای انگلیسی‌ها شگفت‌آور است چون آنها تنها با 10/5 درصد شانس در رده چهارم شانس‌های قهرمانی قرار دارند.

اما بیشتر از همه خبر پیش‌بینی گلدمن‌ساکز برای آلبانیایی‌ها ناراحت‌کننده بود، چون هیچ شانسی برای این کشور درنظرگرفته نشده است. کشورهایی چون ولز و ایرلندشمالی نیز اگر بخواهند به پیش‌بینی شرکت مالی و بانکداری گلدمن‌ساکز اعتماد کنند، نباید چندان به قهرمانی امیدوار باشند چون آنها هم شانس0/1 درصدی دارند.

محققان این بانک برای رسیدن به این رده‌بندی از داده‌های مربوط به بازی‌های پیشین این تیم‌ها استفاده کردند.

مقامات گلدمن ساکس دراین‌باره اینطور اظهارنظر کردند: ما با استفاده از داده‌های مربوط به بازی‌های این تیم‌ها در سال‌های پیشین مجموعه‌ای از احتمالات را درنظرگرفتیم و پیش‌بینی خود را درباره اینکه هرتیم برای بالا آمدن از مراحل مختلف چقدر شانس دارد ارائه دادیم. ما همچنین مدل «به‌ احتمال زیاد» را مطرح کردیم که نشان می‌داد این تورنمنت چگونه پیش خواهد رفت. طبعا «به احتمال زیاد» و «احتمال دارد» بار معنایی متفاوتی  دارند.

پیش‌بینی گلدمن‌ساکس تنها به نتایج کلی محدود نمی‌شود و جزئیات زیادی از پیش‌بینی‌ها درباره نتیجه هر بازی در هر مرحله از این تورنمنت ارائه شده است. اگر این پیش‌بینی‌ها واقعی شود، انگلیس در مرحله یک هشتم نهایی رومانی را شکست خواهد داد و پس از برد برابر پرتغال در یک‌چهارم نهایی به سد بزرگ اسپانیا در نیمه نهایی برخورد می‌کند و خداحافظی تلخی با جام پانزدهم خواهد داشت.

جان هاتزیوس، اسون جری استن و دونی میلار، سه محقق گلدمن‌ساکس وقت زیادی برای پیش‌بینی این رقابت‌ها صرف کردند و درباره این پیش‌بینی صحبت‌هایی کرده‌اند. به گفته آنها ارزیابی میزان حتمی بودن این پیش‌بینی بسیار دشوار است. اگر مثبت‌اندیش باشید، رویکرد آنها کاملا دقیق و با استفاده از روش‌های آماری است.

اما اگر به جنبه منفی ماجرا نگاه کنید، آنها از یکسری عوامل مهم پرهیز کرده‌اند. در نظر گرفتن این عوامل در آمار کار سختی است. از جمله آنها می‌توان به کیفیت هر یک از بازیکنان اشاره کرد. در این آمار تنها رکوردها و اعداد و ارقام به‌جامانده از بازیکنان در بازی‌های پیشین درنظرگرفته شده‌ است.

در این پیش‌بینی همچنین قضاوت انسانی لحاظ نشده است. البته این به‌خودی خود بد نیست اما به‌هرحال خیلی‌ها هستند که باوجود کارشناس نبودن هواداری یک تیم خاص را می‌کنند.

مسابقات جام ملت‌های اروپا، یورو 2016 نخستین تورنمنت فوتبالی نیست که شرکت مالی و بانکداری گلدمن‌ساکس درباره آن پیش‌بینی ارائه می‌دهد. این بانک در سال 2014 نیز شانس 48درصدی برای قهرمانی برزیل، ‌میزبان رقابت‌ها در جام‌جهانی درنظرگرفته بود. اما نه این بانک و نه هیچ‌کس دیگر فکرش را هم نمی‌کردند که آلمان با نتیجه هفت بر یک برزیل را در نیمه نهایی نقره‌داغ کند و به فینال برسد.

منبع : Businessinsider
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1Za58o2K
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه