چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بزرگ ترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی جهان این روزها به دلیل مسدود کردن دسترسی خبرنگاران فلسطینی حجم قابل توجهی از انتقادها را متوجه خود ساخته است.

انتقادات از فیس بوک هنگامی آغاز شد که این شبکه اجتماعی آمریکایی دسترسی خبرنگاران فعال در خبرگزاری Shehab و قدس فلسطین را مسدود کرد. با این حال فیس بوک پس از مدتی حساب کاربری این خبرگزاری های فلسطینی را به حال سابق بازگرداند و به دلیل این اقدام رسما عذرخواهی کرد.

فیس بوک به عنوان بزرگ ترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی در جهان همواره میزبان گفت وگوهای گسترده ای در رابطه با مسائل روز جهان است که موضوع درگیری اسرائیل و فلسطین نیز از جمله موضوعات اصلی مطرح شده در فیس بوک محسوب می شود که روزانه هزاران نفر در این رابطه به بحث و گفت وگو می پردازند. فراوانی مباحث مطرح شده در ارتباط با موضوع فلسطین سبب شدن مدیران فیس بوک اوایل ماه جاری میلادی موافقتنامه ای را در رابطه با حذف محتوا و مطالبی که منجر به تحریک افراد به انجام اقدامات خشونت آمیز می شود با رژیم صهیونیستی به امضا رسانند که این موضوع سبب شد فیس بوک آماج حملات کاربران خود قرار گرفته و به سانسور جنایات اسرائیل متهم شود.

با وجود امضای موافقتنامه اخیر فیس بوک و رژیم اشغالگر قدس و مسدود کردن حساب کاربری خبرنگاران فلسطینی، به نظر نمی رسد که این اقدام تغییر چندانی در مواضع و نحوه عملکرد این خبرنگاران ایجاد کرده باشد. خبرنگاران فلسطینی که دسترسی آنها به فیس بوک دچار اختلال شده بود اعلام کردند مسدود شدن حساب کاربری آنها در راستای توافقنامه منعقد شده میان این شبکه اجتماعی و مقامات اسرائیلی بوده و فیس بوک به نوعی این خبرنگاران را هدف قرار گرفته و آنها به هیچ عنوان قوانین و شرایط فعالیت در فیس بوک را نقض نکرده اند.

ادعای خبرنگاران فلسطینی در شرایطی مطرح می شود که سخنگوی فیس بوک ضمن رد اتهامات مطرح شده بروز اختلالات فنی را دلیل مسدود شدن دسترسی این خبرنگاران به حساب های کاربری شان عنوان و اعلام کرد که کارشناسان فنی فیس بوک به سرعت اختلال ایجاد شده را برطرف کرده اند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pAVdeChb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه