مك دونالد انگلستان با استفاده از فناوری واقعیت مجازی و ویدئوی 360 درجهای، درهای منابع غذایی خود را به سوی بینندگان میگشاید. آنها از این طریق میتوانند در جریان فرآیندهای تولید غذا قرار بگیرند.
كمپین «Follow our Foodsteps» در حالی اقدام به شرح داستان كار در مزارع، وضعیت پردازندهها و تجهیزات در انگلستان و ایرلند میكند كه با توجه به علاقه مك دونالد به صنعت كشاورزی، بودجه برند در حوزه فوق سالانه یک میلیارد و 300 میلیون دلار است.
یك نرمافزار به نام «Top of the Crop» به كاربران سیستم واقعیت مجازی «Oculus Rift» اجازه نشستن پشت چرخهای یك تراكتور را میدهد. نرمافزار دیگری نیز بینندگان را به مزارع تولید كننده محصولات لبنی، تخم مرغ، گوشت و سبزیجات برند میبرد.
به گفته كانر مك وی مدیر بخش زنجیره تامین موادغذایی مك دونالد در انگلستان، این رستوران در صدد ارائه فناوری واقعیت مجازی به عموم مردم و ایجاد تسهیلات بیشتر برای دسترسی به آن است.
نزدیك شدن به كسب تجربه كار با كشاورزان و كارشناسان صنعت و در نتیجه تضمین فرصتی با امكان انعكاس واقعی از اهمیت فراوانی برخوردار است. یك چالش جدی در این میان جذب افراد جدید به صنعت فوق محسوب میشود.
بنابراین در شرایطی كه نیاز به جلب توجه یکمیلیون نفر برای كسب این تجربه احساس میشود، یك موضوع مهم در این حوزه، تلاش برای تشویق كاربران شركتكننده در تجربه فوق برای ارزیابی مجدد ایده خود درباره كشاورزی و صنعت موادغذایی به شمار میرود. در نهایت مك دونالد امیدوار است بتواند آرزوهای حرفهای خود را در این عرصهها تغییر دهد زیرا مسئله تامین خوراك صنایع در انگلستان اهمیت بسزایی دارد.
این فناوری جدید همچنین بینندگان را جای آشپزهای مك دونالد حین آمادهسازی غذا تحت فشار قرار میدهد. در نهایت یك چالش مهارتهای غذایی و كشاورزی موسوم به «Guess my job» نیز توسط مك دونالد با همكاری دانشگاه كشاورزی «Harper Adams» راهاندازی شده است.
مك وی امیدوار است كه كسب این تجارب به ایجاد حس غرور و افتخار در جامعه كشاورزان انگلستان و ایرلند كمك كند و ضمن به چالش كشیدن كلیشههای قدیمی، از بهترین غذاها و كشاورزی در دنیای امروز انگلستان تقدیر به عمل آورد.