پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بازار عکس گرفتن از غذاها و به‌اشتراک گذاشتن آن در شبکه‌های اجتماعی داغ داغ است. به نظر ایرانیان به این شیوه علاقه زیادی پیدا کرده‌اند و مانند هزاران روش دیگری که به سرعت در کشور ما اپیدمی می‌شود، این فعالیت نیز مورد استقبال گروه کثیری از هموطنان قرار گرفته است. اگر به شبکه‌هایی اجتماعی مانند اینستاگرام یا فیس‌بوک سر بزنید متوجه حضور و شکل‌گیری گروه‌های زیادی به این منظور خواهید شد. این روش آنقدر پرطرفدار شده که بسیاری درباره آن لطیفه و کاریکاتور ساخته و در فضای مجازی منتشر کرده‌اند. برخی افراد می‌گویند علت گرایش خانم‌ها به پخت غذاهای مختلف نیز همین موضوع است یعنی خانم‌ها تلاش می‌کنند طرز تهیه غذاهای مختلف را یاد بگیرند تا با اشتراک عکس آنها از دوستان و نزدیکان عقب نمانند.

4576557557

حال با تمام این توصیفات، همین موضوع، ایده تبلیغاتی یکی از برندهای حوزه مواد‌غذایی در ماه مبارک رمضان شده است. این برند حوزه موادغذایی از مخاطبانش خواسته براساس طرز تهیه دسرهایی که این برند به‌وسیله محصولاتش در صفحه اجتماعی خود به اشتراک گذاشته، دسرهایی تهیه کرده و از آنها عکس بگیرند و برای شرکت موردنظر ارسال کنند. بعد از این کار، عکس‌های خوب به‌وسیله سامان گلریز، کارشناس غذایی این برند انتخاب و درصفحه اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود. افرادی که عکس‌ دسرهای‌شان به اشتراک گذاشته شده باید برای آنها لایک جمع کنند تا از این طریق به جایزه نهایی این برند دست یابند. درواقع این برند به عکس‌هایی که بیشترین لایک را به‌دست آورده جایزه نهایی را خواهد داد.

ذائقه مشتریان را نباید از یاد برد

ایده تبلیغاتی اجرا شده توسط این برند حوزه موادغذایی ناب نیست و بارها برندهای دیگر از این روش استفاده کرده‌اند اما به نظر این برند به نسبت سایر رقبایی که از این روش استفاده کرده‌اند، زمان مناسبی را برای اجرای ایده خود انتخاب کرده است. به هرحال ماه رمضان علاوه بر فضایی معنوی‌ که دارد، فضای دوستی و صمیمیت نیز در آن پررنگ‌تر می‌شود. اکثر خانواده‌های ایرانی مانند روزهای اول سال در این ماه به دید و بازدید از هم می‌پردازند و درواقع تلاش‌شان پهن کردن سفره‌‌های رنگین افطاری برای دوستان و نزدیکان‌شان است.

دسر نیز که در حال حاضر با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که درباره آن شده به یکی از وعده‌های غذایی ایرانیان تبدیل شده است. پس مخاطبان این مسابقه علاوه بر تهیه دسر به‌راحتی می‌توانند برای خود لایک جمع‌آوری کنند اما به نظر جای یک موضوع مهم میان این مسابقه دوستانه خالی است. طعم دسرها از موضوعات مهمی است که معمولا درهمه مسابقات غذایی به آن اهمیت داده می‌شود ولی در این مسابقه به آن توجهی نشده است. در واقع برند فقط به ظاهر دسرها نمره می‌دهد و شاید همه افراد با خود بگویند که وقتی قرار است عکس ارسال شود چگونه این برند می‌تواند برای طعم نیز امتیازی قائل شود. برند باید توجه داشته باشد که طعم خوشمزه است که مشتری را وادار خواهد کرد دوباره سراغ تهیه دسر به‌وسیله محصولات برند برود یعنی اگر دسری زیبا بدون طعم خوب تهیه شود، خرید از آن برند فقط یکبار صورت خواهد گرفت. این موضوع به این دلیل است که آشپزهایی که دستور این دسرها را آماده می‌کنند بدون درنظر گرفتن ذائقه غذایی ایرانیان آن را تهیه می‌کنند. این اتفاق بارها در برنامه آشپزی تبلیغاتی که از طریق تلویزیون پخش می‌شود، افتاده است. آشپز به منظور گنجاندن محصول اسپانسر برنامه در طرز تهیه غذای موردنظر، هر کاری می‌کند حتی برنامه را به جهتی می‌چرخاند که برند اسپانسر می‌خواهد، همین موضوع باعث کاهش جذابیت برنامه آشپزی در تلویزیون شده است. 

اجرای این مسابقه توسط این برند جذاب است، چون به هر حال با مشتریان ارتباط صمیمانه‌تری برقرار می‌کند، علاوه براین استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیز جالب است، چون به‌راحتی و مستقیم می‌تواند با مشتریانش ارتباط برقرار کند و با مشکلات آنها روبه‌رو شود و با استفاده از این مسابقه مشتریان تازه‌تری را به‌دست بیاورد ولی برند نباید به این برنامه تبلیغاتی خود لحظه‌ای نگاه کند و باید کاری کند مخاطبانی که در این مسابقه شرکت می‌کنند، به برند وفادار شوند و بعد از این طرز تهیه دسر را به دوستان‌شان آموزش دهند و رفته‌رفته مشتریان بیشتری برای برند به‌دست آید. این نکته فقط از طریق طعم برای ایرانیان اتفاق خواهد افتاد. چون مخاطب ایرانی به سختی محصولی را امتحان می‌کند و اگر محصول را امتحان کند و از آن خوشش نیاید، به‌طورکلی آن را کنار می‌گذارد، درحالی که شاید در شرایط عادی محصول برند خوشمزه باشد ولی وقتی با دسری مخلوط می‌شود، کیفیت اصلی خود را از دست بدهد.

همین موضوع باعث خواهد شد که مشتری اگر برنده مسابقه نشود، احساس کند که پول و ماده غذایی‌اش هدر رفته و دل‌آزرده شود. این کار فقط از طریق یک تحقیقات ساده اتفاق خواهد افتاد یعنی برند بعد از طرز تهیه دسر، طعم آن را میان گروهی از مخاطبان بسنجد و بعد طرز تهیه را رسانه‌ای کند. براین اساس اگر برندها برای برگزاری چنین مسابقاتی نگاه بلند‌مدت داشته باشند، بهتر از یک شیوه ساده تبلیغاتی می‌توانند از آن بهره‌برداری کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GSq4oWsT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه