دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

عضو هیات‌رییسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه صنعت قیر کشور روند نزولی نگران‌کننده را طی می‌کند، گفت: در حال حاضرصنعت قیر کشور در اختیار عده‌ای سودجو قرار گرفته است که ادامه این روند باعث می‌شود تا بازارهای بین‌المللی این محصول را کاملا از دست دهیم.

علی نعمت چهاردولی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته قیر یکی از ارزان‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات تولیدی در کشور بود، توضیح داد: در حال حاضر قیر تولیدی کشور علاوه بر اینکه کیفیت بسیار پایینی دارد، رشد قیمتی بسیار بالایی را نیز تجربه کرده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید اعتراف کرد صنعت قیر گرفتار مسائل رانتی شده است. همچنین فعالیت افراد زیاده‌خواه و منفعت‌طلب که فقط به سود بیشتر فکر می‌کنند نه تنها کیفیت این محصول تولیدی مهم را به پایین‌ترین حد ممکن رسانده، بلکه صادرات آن را نیز به مخاطره انداخته است و باعث شده بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی قیر را از دست بدهیم. وی با بیان اینکه در موارد بسیاری به جای قیر از نفت سیاه استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در کشور جاده‌هایی وجود دارد که عمری 30 ساله دارند. اما با گذشت 30 سال به هیچ عنوان از کیفیت قیر به کار رفته در آنها کاسته نشده است.

چهاردولی ادامه داد: اما قیرهای تولیدی فعلی به اندازه‌ای بی‌کیفیت هستند که بلافاصله پس از استفاده در عملیات ترمیم و جاده‌سازی از بین می‌رود. این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه نهادهای نظارتی باید برای جلوگیری از ادامه این روند قیراقداماتی عاجل انجام دهند، گفت: به طورکلی زیادی‌خواهی و منفعت‌طلبی عده‌ای سودجو باعث آسیب رسیدن به این صنعت حساس شده است. وقتی کیفیت قیر پایین باشد و از صنعت روز این محصول در دنیا فاصله بگیریم، به طور قطع بازار آن را نیز از دست خواهیم داد. تاکنون نیز براساس شواهد بخش مهمی از بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی را ازدست داده‌ایم.

وی اضافه کرد: البته بی‌کیفیت شدن و بروز مشکل در بازار بین‌المللی فقط در مورد قیر اتفاق نیفتاده است. بلکه محصولات دیگری نیز مانند پسته، فرش، کشمش و غیره نیز گرفتار چنین وضعیتی هستند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oKCbWv9u
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه