شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

صنایع لبنی دروغ می‌گویند

9 سال پیش ( 1394/4/14 )
پدیدآورنده : احمد مقدسی  

وضعیت تولید شیر درکشور متاسفانه به خاطر قانون‌شکنی صنایع لبنی و عدم قبول قیمت مصوب شیرخام از طرف دولت، شرایط اسفباری پیدا کرده که اکنون می‌بینیم. کارخانه‌ها می‌گویند سود سالانه آنها کمتر از 4درصد است اما بنده همینجا به صراحت اعلام می‌کنم حرف آنها دروغ است و اطمینان دارم سود این صنعت در سالی که گذشت بالای 15درصد بود. برای اثبات حرف‌هایم مدارکی دارم که اگر لازم باشد در زمان خودش آنها را ارائه خواهم کرد.

حتی اگر فرض را بر این بگیریم که این صنعت، با سود 3 یا 4درصدی فعالیت می‌کند، دامدارانی که در سال گذشته 26درصد متحمل ضرر و زیان شده‌اند، تکلیف‌شان چیست؟ آیا مشکلات تولیدکنندگان شیرخام بیشتر است یا صنایعی که لااقل سودی مثبت دارند؟ متاسفانه خواسته‌های برخی از لبنیاتی‌ها بیش از حد زیاد است و فقط به دنبال ارزان خریدن شیرخام از دامدار بیچاره‌اند. اما از آن طرف، وقتی حرف از افزایش قیمت محصولات نهایی می‌شود، گردن کج می‌کنند و می‌گویند مردم توان مالی برای بالا رفتن قیمت‌ها ندارند و در بازار کشش نیست. چطور سال گذشته که 28درصد بر قیمت محصولات‌شان افزودند، بازار کشش داشت؟ آنها 15درصد در تیرماه و 8/13درصد هم در اسفندماه سال گذشته افزایش نرخ داشتند. حال این حق دامداران نیست که لااقل با قیمت 1440تومان شیر تولیدی را بفروشند؟ متاسفانه چون شیر، کالایی با فسادپذیری بالاست، کارخانه‌ها به نوعی ما را استثمار کرده‌اند و فکر می‌کنند ما به هر قیمتی راضی می‌شویم اما باید اعلام کنم اگر صنایع لبنی قیمت مصوب شده دولت را قبول نکند، تنها یک روز آنها را تحریم می‌کنیم و شیرخام تولید شده را در مقابل چشم آنها در جوب خواهیم ریخت. ببینید آیا با این حرکت، ورشکست می‌شوند یا نه.

معتقدم دولت نباید اجازه افزایش 10درصدی نرخ محصولات نهایی را به کارخانه‌ها می‌داد. حال که قرار است این اتفاق بیفتد، پس ما هم حق خود را می‌گیریم. صنایع فریاد می‌زنند که دود کاهش خرید مردم، به چشم دامدار می‌رود. من در پاسخ می‌گویم مهم نیست، زیرا طبق قانون، دولت در صورت عرضه بیش از حد شیر، اقدام به خرید تضمینی کرده و بازار را متعادل می‌کند. ما از دولت نه یارانه علوفه می‌خواهیم و نه یارانه بعد از تولید شیرخام. تنها خواست ما این است که اجازه دهد روی پای خودمان بایستیم تا بتوانیم از حق‌مان دفاع کنیم و در صورت لزوم، خرید تضمینی شیر را اجرا کند.

* رییس انجمن صنفی گاوداران ایران

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/POWsLFBo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه