یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

شهر فرش و روزه تبلیغات

8 سال پیش ( 1395/3/24 )
پدیدآورنده : امیرحسین نوریان  

تبلیغات وسیع از منظر حجم شهر فرش همچنان ادامه دارد و مدام به‌جای استفاده از این فضا برای برندسازی، خود را یک مجتمع فروش فرش با تخفیف‌های مختلف اعلام می‌کند و به نظر می‌رسد حتی کوچک‌ترین قدمی برای برندسازی برنداشته و اگر هم چنین نیتی داشته یا ادعایش را می‌کند، باید دید آیا به آن نزدیک شده؟ این یک سوال ابتدایی در حوزه برند است که شهر فرش برای شما تداعی‌کننده چیست؟ فکر کنید و اگر توانستید پاسخی برایش بیابید، آن هم بعد از این همه تبلیغات.

البته قطعا از منظر فروش اتفاقاتی در شهر فرش افتاده که هر فردی با هر مدلی در این ابعاد تبلیغات با وعده تخفیف و شرایط خاص می‌کرد، قطعا حداقل دستاوردش همین بود. پس میزان افزایش فروش برای این بازه بلند‌مدت تبلیغات، توجیه موجهی نخواهد بود. اما اینکه این فرصت جذاب برند‌سازی به این شکل عقیم مانده محل تامل است.

این حجم از تبلیغات سراسر تخفیف، حتی با آگهی‌هایی که ماه رمضانش هم به‌شدت بوی پول و فروش می‌دهد، در آینده از منظر برند چه بر سر شهر فرش خواهد آورد؟

آیا الزاما مردم از مجتمعی که کلی فضای تبلیغاتی اشغال کرده و جارِ از من بخرید سر می‌دهد، در ماه مبارک هم به‌جای یک تبریک خشک و خالی، وعده جایزه می‌دهد و از المان جذاب ماه (که آن هم زاویه هلالش، قربانی ایده فروشی ساعتش شده) روی بیلبوردش برای زمان خرید و جایزه استفاده می‌کنند؟ که اتفاقا رفتاری ضد برند است.

اینکه با قطع شدن این تبلیغات، فروش شهر فرش تا چه میزان افت خواهد کرد سوال مهمی است که شهر فرش و تیم‌های درگیر این پروژه قطعا به آن به‌صورت بلند‌مدت فکر خواهند کرد. اینکه اساسا پس از این مدت زمان طولانی تبلیغات این مجتمع قطع نمی‌شود، نشان از وابستگی شدید فروش شهر فرش به تبلیغات به‌خاطر عدم برند‌سازی نیست؟ وجود رقیبی مثل آقای فرش و تبلیغاتش تا چه حد شهر فرش را به چالش کشیده که مجبور به افتتاح شعبه دومی در فاصله نزدیک‌تر شدند؟

با این حال همچنان اعتقاد دارم شهر فرش نه تنها برند نیست که حتی به آن نزدیک هم نشده. شهر فرش اگر برند شود، لذتش و اعتبارش برای مردم است و همه از برند بودنش مسرور خواهند بود. این برند سرمایه‌ای است که می‌تواند با برند شدنش غرور مشتریان و مردم را به همراه داشته باشد.

با این تفاسیر، این حجم از تبلیغات و عدم توجه به برندسازی و نگاه صرف به فروش‌های مقطعی محل تامل است و در درازمدت آسیب‌هایی جدی این مجتمع را تهدید می‌کند.

خوب است شهر فرش پس از این همه تبلیغات، مدتی روزه تبلیغ بگیرد و کمی فیدبک‌های دوران بدون تبلیغِ بدون برندسازی را بررسی کند.

منتقد و تحلیلگر تبلیغات/ سردبیر سایت دنیای تبلیغات

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0qPoJGx5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه