پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اوضاع شهرک‌های صنعتی با راه‌اندازی شرکت‌های خدماتی برای ارائه بهتر خدمات به این شهرک‌ها همچنان از نظر دریافت خدمات مناسب نیست و گویا این شهرک‌ها همچنان با وعده‌های بی‌سرانجام مواجه هستند.

شهرک‌های صنعتی کشور، همواره از ابتدای تولد تاکنون با فراز و فرودهای بسیاری مواجه بوده‌اند و شرایط نشان می‌دهد، سیاست‌های تازه نیز نتوانسته تغییر خاصی در اوضاع این شهرک‌ها به وجود آورد. به دلیل دوری شهرک‌های صنعتی از شهرهای بزرگ، دولت تصمیم گرفت با دادن وعده‌های تشویقی از جمله دادن تسهیلات ارزان و معافیت مالیاتی، صاحبان صنایع را برای حضور در این شهرک‌ها تشویق کند. صاحبان صنایع به این شهرک‌ها کوچ کرده، اما نه تنها وعده‌های دولت از جمله معافیت‌های مالیاتی محقق نشد، بلکه اوضاع خدماتی این شهرک‌ها نیز در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد.

پیش از این ارائه خدمات به شهرک‌های صنعتی، توسط هیأت امنا انجام می‌شد، اما در پی تصویب مجلس شورای اسلامی این وظیفه بر عهده شرکت‌های خدماتی گذاشته شد. اکنون اما اوضاع خدماتی شهرک‌ها به‌ویژه شهرک صنعتی اشتهارد که به ادعای مدیرانش یکی از بهترین شهرک‌های صنعتی نزدیک به پایتخت است، مناسب نیست.

زباله‌ها در اشتهارد از هم پیشی می‌گیرند

شهرک‌های صنعتی اشتهارد، نظرآباد و کوثر از جمله شهرک‌های صنعتی هستند که زمانی به استان تهران و پس از تبدیل شدن شهر کرج به استان، به استان البرز تعلق گرفتند. شهرک صنعتی اشتهارد به‌عنوان نمونه‌ای از شهرک‌ها دارای مشکلاتی نظیر مسیر طولانی بدون در نظر گرفتن هیچ گونه وسیله حمل‌و‌نقل عمومی، نبود کوچک‌ترین امکانات رفاهی و فضای سبز، هزینه شارژ بالا، نظافت و آسفالت نامناسب شهرک، نداشتن محل دفن زباله و بوی فاضلاب را داراست.

حمیدرضا حسن‌زاده جلگه، مدیرعامل بیسکوییت فرزانه و از تولیدکنندگان مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد، در گفت‌وگو با «فرصت امروز» درباره مشکلات این شهرک می‌گوید: «نظافت محیط و آسفالت شهرک از بزرگ‌ترین مشکلات آن است. همچنین واحدهای صنعتی که دارای زباله صنعتی هستند، در تخلیه زباله‌های خود با مشکل مواجه هستند، زیرا شرکت خدماتی برای تخلیه زباله‌های صنعتی، هزینه‌ای اضافه‌تر از مبلغ شارژ را از تولیدکنندگان دریافت می‌کند. نظافت در بلوک‌های مواد‌غذایی بسیار مهم است و با اینکه بارها ما این موضوع را پیگیری کردیم، هنوز تغییری در وضعیت دیده نمی‌شود.»

او درباره مشکلات حمل‌و‌نقل و امنیت شهرک بیان می‌کند: «بارها وعده داده شده که سرویس از شهر کرج در اختیار ساکنان شهرک قرار ‌می گیرد، اما ما همچنان با مشکل حمل‌و‌نقل مواجه‌ایم. اما مشکل امنیت به خود تولیدکنندگان برمی‌گردد، زیرا هیچ وسیله‌ای نمی‌تواند بدون مجوز ما از شهرک خارج شود.»

 

هانیه رحیمی، مدیرعامل شرکت ورق مشبک و یکی دیگر از تولیدکنندگان مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد به «فرصت امروز» می‌گوید: «مشکل فاضلاب شهرک هنوز رفع نشده و بوی بد آن هنوز به مشام می‌رسد و همچنین در شهرک امنیت وجود ندارد و دزدی صورت می‌گیرد. مشکل نظافت شهرک نیز همچنان پابرجاست و زباله در معابر و بخش‌های خالی شهرک بسیار زیاد است.»او می‌افزاید: «هزینه شارژی که از تولیدکنندگان دریافت می‌شود به نسبت خدماتی که ارائه می‌شود بسیار بالاست از سوی دیگر، شرکت خدماتی نیز به درخواست‌های ما توجه نمی‌کند.»

پاسخ شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد

روزنامه «فرصت امروز» در مرداد ماه سال جاری با حضور در شهرک صنعتی اشتهارد به بررسی مشکلات این صنعت با حضور صنعتگران و مدیران شهرک پرداخت. اما با وجود گذشت چند ماه، هنوز مشکلات اساسی و اولیه این شهرک پابرجاست.

اصغر خدایاری، مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک اشتهارد، در گفت‌وگو با «فرصت امروز» در پاسخ به انتقادهای مطرح شده می‌گوید: «خدمات‌دهی شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد آغاز شده و صاحبان صنایع نیز رضایت دارند، اما درباره موضوع زباله باید بگویم که شهرک مشکل محل دفن زباله دارد و محیط‌زیست نیز محلی را در اختیار ما برای دفن این زباله‌ها قرار نمی‌دهد. از سوی دیگر، برای حمل زباله‌های صنعتی نیز ما برای هر بار مبلغ 40هزارتومان به محیط زیست پرداخت می‌کنیم و عین همین مبلغ را نیز از تولیدکنندگان دریافت می‌کنیم.

او ادامه می‌دهد: «مسـئولیت آسفالت کردن شهرک هم بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی است و شرکت‌های خدماتی منابعی برای هزینه کردن آسفالت ندارند. من هم قبول دارم که وضعیت آسفالت شهرک بسیار خراب است. درباره ناامنی شهرک هم باید این نکته را در نظر گرفت که شهرک بسیار وسیع است و ما روزی چند دزد را دستگیر می‌کنیم و تلاش ما بر پیشگیری از ارتکاب جرم است، البته تاکید می‌کنم امنیتی که در شهرک صنعتی اشتهارد وجود دارد، در هیچ‌کدام از شهرک‌های صنعتی نیست.» خدایاری، همچنین درباره مشکل آنتن‌دهی شهرک صنعتی اشتهارد بیان می‌کند: «برای نصب آنتن مخابراتی باید مخابرات همراهی کند، اما گویا مخابرات تمایلی برای هزینه کردن ندارد.»

شهرک صنعتی اشتهارد به‌عنوان نمونه‌ای از شهرک‌های صنعتی که خوشبختانه از مزیت نزدیکی به پایتخت برخوردار است با مشکلات بسیاری مواجه است که حل همه آنها هنوز در حد وعده باقی مانده است، وعده‌هایی که مشخص نیست سرانجامشان کی مشخص می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/blYCoXZ7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه