دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سهام گروه دارویی بورس در خواب زمستانی به سر می‌برد و قیمت سهام و حجم معاملات در این گروه به حداقل ممکن خود رسیده بود، از عصر روز دوشنبه و با انتشار نخستین پیش‌بینی سال 94 این گروه توسط شرکت البرزدارو، که از افزایش 20درصدی پیش‌بینی سودآوری شرکت برای سال مالی آینده خبر می‌داد، شاخک‌های تحلیلگران بورس به سمت این گروه متمایل شد. به‌گونه‌ای که در دقایق ابتدایی بازار دیروز شاهد مثبت شدن اکثر سهم‌های دارویی بودیم.

در ادامه نیز با دیگر گزارش مثبت این گروه در شرکت سبحان‌دارو در ابتدای ساعت معاملات که آن هم حکایت از تعدیل مثبت 20درصدی پیش‌بینی سودآوری شرکت برای سال مالی آینده داشت و سپس هجوم دنباله‌رو‌های بازار، تشکیل صف خرید در اکثر نمادهای این گروه را نظاره‌گر بودیم. البته اطلاعیه صدور مجوز افزایش سرمایه داروسازی تولیددارو در میانه‌های بازار نیز به مستحکم شدن صف‌های خرید تشکیل شده کمک شایانی کرد.

گزارش‌های ارسالی به بورس به قرار زیر بود:

شرکت البرزدارو با سرمایه 300.000 میلیون ریال در نخستین پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/94 حسابرسی نشده سود هر سهم خود را نسبت به سال مالی قبل از 2.118 ریال به 2.544 ریال با 20 درصد افزایش اعلام کرده است. در سال مالی 94 حجم فروش فرآورده‌های تزریقی 16 درصد و جامدات یک درصد افزایش یافته است، همچنین در نرخ فروش فرآورده‌های تزریقی و جامدات هشت درصد و مایعات 11 درصد افزایش پیش‌بینی شده است.

شرکت سبحان‌دارو با سرمایه 200.000 میلیون ریال در نخستین پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/94 حسابرسی نشده سود هر سهم خود را نسبت به سال مالی قبل از 2.706 ریال به 3.256 ریال با 20 درصد افزایش اعلام کرده است. افزایش نرخ 10درصدی و 54درصدی مقدار فروش محصولات پماد وکرم، افزایش نرخ هفت درصدی قرص و دراژه، افزایش هفت‌درصدی قطره و افزایش 19درصدی مقدار فروش آن و افزایش نرخ دو درصدی محصول کپسول شرکت که با افزایش 53درصدی مقدار نیز همراه شده، از دلایل این تعدیل مثبت بوده است.

شرکت داروسازی تولیددارو نیز تصمیم دارد سرمایه خود را از مبلغ 130 میلیارد ریال به مبلغ 160 میلیارد ریال برساند که این افزایش سرمایه 23 درصدی (مبلغ 30 میلیارد ریال) از محل سود انباشته است و شرکت موضوع افزایش سرمایه را اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد اعلام کرده است.
به‌هرحال چیزی که مشخص است، تداوم این روند صعودی برای معاملات آخرین روز کاری این هفته در گروه دارویی نیز ادامه خواهد داشت ولی از شنبه بازار با توجه به دیگر گزارش‌های شرکت‌های دارویی بورس به ارزیابی کلی خود از آنها پرداخته و تصمیم خواهد گرفت که این روند صعودی تازه تشکیل شده تا کجا ادامه خواهد داشت.

ولی در کل می‌توان قیمت‌های فعلی اکثر سهام این گروه را با مقایسه سود سال‌جاری که اکثرا در بهار سال آینده در مجامع آنها توزیع می‌شود و همچنین سود پیش‌بینی شده سال آینده این دو شرکتی که به بازار ارسال شده است و بسط آن به دیگر شرکت‌ها، کم‌ریسک و پربازده ارزیابی کرد.

* کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/INVZz2Tk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه