پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در دادوستدهای روز گذشته بورس تهران شاخص کل رشدی آرام را تجربه کرد، چنان‌که در جریان معاملات آخرین روز مرداد امسال شاخص بورس به رشد ناچیز 6واحدی بسنده کرد و در ارتفاع 65 هزار و 225واحد قرار گرفت. نمادهای سرمایه‌گذاری غدیر، ارتباطات سیار، پتروشیمی پردیس و خدمات انفورماتیک با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را رقم زدند. همچنین در نخستین روز هفته سه گروه شیمیایی‌ها، تامین آب برق گاز و خودرو در صدر برترین گروه‌های صنعتی قرار گرفتند. شاخص‌های سایر معادن، محصولات چرمی و انبوه‌سازی نیز بیشترین رشد را داشتند.

در نهایت روز شنبه، پتروشیمی مبین با معامله‌ای بلوکی به ارزش 204میلیارد ریال در حجم 65میلیون سهم بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد. شرایط بی‌رمق کنونی بیش از همه ناشی از انتظاری است که در روزهای قبل از اعلام نتیجه نهایی توافق از وضعیت اقتصادی کشور در بین فعالان بازار بورس ایجاد شده بود که تاکنون به حقیقت نپیوسته است و این مسئله باعث دلسرد شدن سهامداران در کوتاه‌مدت شده است. در عین حال شایعه کاهش قیمت نفت بیش از پیش سهامداران سهم‌هایی با ارزش بازار بالا مانند پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها را به همراه داشته است، در عین حال که باعث کاهش درآمد دولت از محل افزایش نفت و کسری بودجه و شدت بخشیدن به رکود در بازار سهام خواهد شد.

کاهش یک درصدی آیفکس

در جریان معاملات روز پایانی مرداد در فرابورس ایران، 127میلیون ورقه بهادار در 14هزار و 556نوبت مورد معامله قرار گرفت. معاملات مردادماه 1394 بازار فرابورس ایران با خریدوفروش 127میلیون و 180هزار ورقه بهادار در 14 هزار و 556نوبت به ارزش 896میلیارد و 200میلیون ریال به اتمام رسید. در روز گذشته، 15میلیون و 630هزار سهم پالایش نفت تهران به ارزش 53میلیارد و 270میلیون ریال توسط معامله‌گران دادوستد شد و بیشترین حجم و ارزش معاملات روز پایانی مرداد را به نام خود ثبت کرد. سهام نیرو سرمایه و پس از آن توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی و قند چهارمحال بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در سوی دیگر بازار، سهام شرکت‌های پالایش نفت تهران، بیمه دی و مرجان‌کار با بیشترین افت قیمت روبه‌رو شدند. آیفکس در جریان معاملات روز گذشته یک درصد کاهش یافت و در رقم 742واحد متوقف شد. گفتنی است، نمادهای معاملاتی شرکت کشتیرانی دریای خزر و شرکت آ س پ متوقف شدند.

رشد بی‌دلیل گروه ساختمانی

در گروه بانک و موسسات اعتباری معاملات تمام نمادهای گروه در بازه منفی آغاز شد و شاهد افت قیمت برخی سهم‌های گروه بودیم. از حجم معاملات گروه بانک در روزهای اخیر مشکل کمبود نقدینگی بازار سهام مشخص است. در گروه خودرو و ساخت قطعات معاملات با روندی مثبت آغاز شد اما مانند گروه بانک، در گروه خودرو نیز شاهد افت قیمت‌ها بودیم، به‌طوری که اکثر نمادها در پایان معاملات در بازه منفی قرار گرفتند. معاملات این گروه نیز کم حجم انجام گرفت. پیرامون گروه انبوه‌سازی، به نظر می‌رسد رشد روزهای اخیر سهام این شرکت‌ها بدون دلیل خاصی و صرفا به بهانه راه‌اندازی بورس مسکن باشد و طی آن عده‌ای از نوسان‌گیران و سفته‌بازان با چند میلیارد تومان نقدینگی به این گروه ورود کرده باشند.

جمع شدن صف فروش پالایش نفت تهران پس از 4روز

در گروه فلزات اساسی روند معاملات نزولی بود و اکثر نمادها، معاملات را در بازه منفی به پایان رساندند. معاملات این گروه کم حجم بود و با معامله 3.3میلیون سهم ذوب‌آهن اصفهان بیشترین حجم معاملاتی را داشت. در گروه فرآورده‌های نفتی و در پایان معاملات تمام نمادها در بازه منفی قرار گرفتند. صف فروش پالایش نفت تهران در چهارمین روز پس از بازگشایی جمع شد اما پس از رشد اندکی دوباره تا نزدیک کف قیمت افت کرد. در مجمع پالایش نفت بندرعباس پاداش 300میلیون تومانی اعضای هیات‌مدیره و سود نقدی 500ریال تصویب شد. پیرامون گروه حمل‌و‌نقل مدیرعامل شرکت تاید واتر خاورمیانه بیان کرد: با توجه به اینکه سود هر سهم شرکت طی سه ماه نخست سال‌جاری با کاهش 3درصدی همراه بوده، به‌طور کل طی این مدت، بارگیری بنادر کاهش یافته اما نمی‌توان گفت عملکرد شرکت ضعیف بوده ولی بودجه شرکت فعلا تغییری نخواهد کرد و احتمال پوشش آن تا پایان سال 94 هم وجود دارد. در گروه قند و شکر خبرها حکایت از دریافت مجوز واردات قند و شکر با قیمت کمتر از تعرفه دارد که قند شیروان، قوچان و بجنورد از جمله این شرکت‌ها است. در گروه محصولات شیمیایی نیز خبر رسید شرکت هیوندای کره جنوبی به دنبال مذاکره با ایران برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پتروشیمی کشور است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6FIJ0nUb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه