جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

طرح خدمات درمانی باراک اوباما نخستین رئیس جمهور سیاه پوست  آمریکا برای ایجاد پوشش بیمه درمانی برای مردم آمریکا همواره با برخوردهای متناقضی روبه رو شده است. بخش قابل توجهی از مردم آمریکا از این طرح استقبال کردند و در مقابل بسیاری از جمهوریخواهان به دلایل گوناگون با این طرح مخالفت کرده و آن را فاجعه ای برای نظام خدمات درمانی ایالات متحده می دانند.

در همین راستا و از همان روزی كه مشخص شد دونالد ترامپ جانشین باراك اوباما می شود، جمهوریخواهان تلاش های طاقت فرسای شان را برای كنار زدن و جایگزنی طرح بیمه اوباما یا همان اوباماكر شروع كردند و این یعنی این طرح بلندپروازانه، دیگر در آمریكا وجود نخواهد داشت.

حالا سوال اساسی این است كه چه چیزی جانشین این قانون خواهد شد. برخی گزینه های مطرح شده، انتخاب های مصرف كنندگان را افزایش خواهند داد، اما افراد زیادی بدون این قانون،  با چالش های متفاوتی رو به رو خواهند شد. این شرایط بیشتر از همه بر افراد كم درآمد تاثیر خواهد گذاشت.

اوباماكر افراد تحت پوشش بیمه در آمریكا را 20میلیون نفر بیشتر كرد. با این حال، بیشتر آنها به جای اینكه از یارانه این طرح استفاده كنند از طریق توسعه طرح مدیك اید (كمك های پزشكی) منفعت بردند.

لغو شدن اوباماكر در كوتاه مدت تاثیری بر مدیك اید نخواهد داشت. با این حال برای افرادی كه از یارانه طرح اوباماكر استفاده می كردند شرایط سخت تر خواهد شد. با قطع این یارانه ها به واسطه لغو این قانون، آنها مجبور خواهند شد تمام هزینه های بیمه ای شان را خودشان بپردازند.

از یك منظر این اتفاق خوشایند است چون به هر حال باری از دوش مالیات دهندگان برداشته می شود. اما مسئله مهم افرادی هستند كه به اصطلاح شرایط پیش -موجود دارند. یعنی افرادی كه از قبل بیمار بودند هم می توانستند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند. حالا لغو بیمه، تاثیر بیشتری روی این افراد خواهد داشت.

تعداد افرادی كه در آمریكا زندگی می كنند و به خاطر شرایط جسمانی و بیماری تحت هیچ پوشش بیمه ای قرار نخواهند گرفت بسیار كم است و تحت برنامه های جدید جمهوریخواهان كمتر هم خواهد شد.

جمهوریخواهان هرچند می خواهند یارانه ها را قطع كنند اما در مجموع می خواهند هزینه بیمه را كاهش بدهند و پرداخت حق بیمه را برای بیشتر آمریكایی ها، حتی آنها كه شغل شان را از دست می دهند راحت تر كنند.

با این حال هر طرح جایگزینی باید افرادی را كه به دلایل شرایط جسمی نمی توانند تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای قرار بگیرند مدنظر قرار بدهد.

تنها راه حل منطقی این است كه جمهوریخواهان افراد بیمه نشدنی را در یك جامعه جدا از بیمه های سنتی شناسایی كنند و برای آنها یارانه در نظر بگیرند.

این كار شاید از طریق ایالت ها و اختیاراتی كه دارند انجام شود مثل بیمه ای كه ایالت ها برای مشاغل با ریسك بالا مثل راننده ها در نظر می گیرند. یا شاید هم افراد بیمار كه بیمه ها از قبول آنها سر باز می زنند به صورت انفرادی شناسایی شوند و خارج از سیستم بیمه معمول با آنها رفتار شود و بیمه آنها توسط دولت پرداخت شود.

با این حال سناریو هر چه كه باشد، واقعیت این است كه قرار نیست بیمه افراد به یك باره قطع شود. برخی افراد احتمالا به روش های درگیری تحت پوشش بیمه خدمات درمان قرار خواهند گرفت و افراد دیگر احتمالا باید پول بیشتری برای بیمه شان بپردازند.

اما این پیش بینی ها كه لغو اوباماكر در نهایت مرده های زیادی را در خیابان ها روی دست آمریكا خواهد گذاشت، حتی از اخبار كذب هم بی ارزش تر هستند.

برچسب ها : قاب اقتصاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Nj8xQAaK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه