پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
موضوعی که در بنگاه‌های اقتصادی به آن توجه نمی‌شود

سرمایه‌ گذاری در نوآوری، ضرورت دنیای امروز

8 سال پیش ( 1394/8/24 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

نوآوری با خلاقیت در یک سمت و سو قرار دارند. در واقع نوآوری به خلاقیتی گفته ‌می‌شود که حاصل آن یک محصول یا خدمت تازه و قابل مصرف باشد. از این نظر فناوری حتی از اختراع هم جلو زده و بالاتر از آن قرار می‌گیرد. در روزگار ما یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت اقتصادی، نوآوری است. بنابراین سرمایه‌گذاری در این عنصر مهم برای بسیاری از کشورهای جهان و به‌ویژه پیشرفته‌ها بسیار مهم و ضروری است.

چرا سرمایه‌گذاری در نوآوری؟

چرا باید در نوآوری سرمایه‌گذاری کرد؟ این پرسشی است که صاحبان کسب‌و‌کار، کارآفرینان و شرکت‌دارها باید در روزگار نوآوری و فناوری از خود بپرسند. سرمایه‌گذاری در نوآوری به طور خودکار به معنای سرمایه‌گذاری در شکلی از پول نیست. وقتی از سرمایه‌گذاری در نوآوری حرف می‌زنیم، در واقع صحبت از دو شکل متفاوت از سرمایه‌گذاری است. برای اینکه فرآیند نوآوری در یک شرکت یا کسب‌و‌کار اتفاق بیفتد نیاز به سرمایه‌گذاری پول، زمان، نیروی انسانی و سایر منابع در دسترس است.

123515135613613612362462476

برای سرمایه‌گذاری در نوآوری می‌توان دلایل گوناگونی آورد. در این مجال به شش دلیل مهم اشاره شده که از نظر می‌گذرد:

1-‌ سرمایه‌گذاری در نوآوری، انرژی بالقوه کسب‌و‌کار

سرمایه‌گذاری در نوآوری در واقع انرژی بالقوه هر کسب‌و‌کار برای شروع یک کار تازه است. انرژی بالقوه کسب وکار همان انرژی است که باعث افزایش کارکرد یک کسب‌و‌کار شده و عملکرد شرکت را افزایش می‌دهد. هر چیز جدیدی می‌تواند انرژی بالقوه تازه‌ای در فضای یک کسب‌و‌کار ایجاد کند. سرمایه‌گذاری در محصولات و خدمات نوآورانه جدید یا به کارگیری الگوی نوآوری در کسب‌و‌کار، می‌تواند یک شرکت یا کسب‌و‌کار را از همتایانش متمایز کند. این امر در حضور پررنگ آن شرکت یا کسب‌و‌کار در بازار بسیار اثرگذار بوده و می‌تواند فرصت‌های مغتنمی را برای آن کسب‌و‌کار خاص ایجاد کند. هر زمان که پدیده تازه‌ای به یک کسب‌و‌کار با روند عادی اضافه می‌شود، انرژی بالقوه آن کسب‌و‌کار هم افزایش می‌یابد. اضافه شدن تازه‌ها در روزگار فعلی یک راه بسیار خوب دارد و آن سرمایه‌گذاری در نوآوری‌های تازه است.

2-‌ سرمایه‌گذاری در نوآوری، تضمین‌کننده رشد کسب‌و‌کار

سرمایه‌گذاری در نوآوری رشد شرکت یا کسب‌و‌کار را امکان‌‌پذیر می‌سازد. نتیجه سرمایه‌گذاری در ایجاد نوآوری در محصولات، ‌خدمات، فرآیندها یا مدل‌های کسب‌و‌کاری جدید رشد کسب‌و‌کار است. طبعا وقتی نوآوری در یک شرکت به وجود می‌آید نخستین جایی که از آن نوآوری سود می‌برد نه مشتری و افراد خارج سازمان بلکه خود آن کسب‌و‌کار است که این به معنای رشد همه‌جانبه شرکت خواهد بود.

این نوآوری‌ها با خود بازارهای تازه، مشتری‌های جدید، افزایش سود و منافع دیگری از این دست را به همراه دارد. بدون سرمایه‌گذاری در نوآوری، حرکت تنها در یک مسیر صاف و مستقیم انجام می‌شود و این حرکت بی‌خلاقیت در درازمدت می‌تواند مشکل‌ساز شود. از دیگر سو، گاهی این خود مشتریان فعلی و بالقوه هستند که به دنبال چیزهای تازه می‌گردند؛ پدیده‌هایی که برایشان از پیش قابل انتظار نباشد و بهتر از همه آن چیزهایی باشد که در حال حاضر وجود دارد. این نیاز مشتریان را تنها سرمایه‌گذاری در نوآوری است که می‌تواند مرتفع کند.

3-‌ کارآمدی، نتیجه سرمایه‌گذاری در نوآوری

سرمایه‌گذاری در نوآوری، شرکت یا کسب‌و‌کار را کارآمدتر از پیش می‌کند. اگر کسب‌و‌کارها، سرمایه‌گذاری در نوآوری و استفاده از آن را به امری عادی در روند کاری خود تبدیل کنند، طبعا روند عادی پیشرفت‌شان هم حفظ کرده و همواره در پی بهبود بخشیدن به روندهای موجود خواهند بود. در واقع فرآیندهای تازه از دل سرمایه‌گذاری در نوآوری بیرون می‌آیند. بهبود روندهای فعلی و خلق فرآیندهای تازه همگی نتیجه پذیرش سرمایه‌گذاری در نوآوری از سوی شرکت‌ها و کسب‌و‌کارها است.

4-‌ برندهای نوآور، حاصل سرمایه‌گذاری در نوآوری

سرمایه‌گذاری در نوآوری به خلق برندی نوآور برای یک کسب‌و‌کار منتهی می‌شود. یک لحظه درباره کسب‌و‌کارهایی که اثر زیادی روی شما باقی گذاشته و جذبتان کرده‌اند، فکر کنید. از نظر شما کدام کسب‌و‌کارها تاثیرگذاری بیشتری از خود داشته‌اند؟ آنها الان چکار می‌کنند؟ چرا زمانی روی شما تاثیر گذاشتند و این تاثیرگذاری همچنان وجود دارد؟ با پاسخ دادن به این پرسش‌ها به این نتیجه خواهید رسید که نوآوری، مهم‌ترین عنصری است که توانسته بر شما تاثیر بگذارد و آن شرکت‌ها یا کسب‌و‌کارها را تا این حد موفق بگرداند. شرکت‌های نوآور، رسانه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند، مردم را به صحبت درباره خود وا می‌دارند و باعث می‌شوند تا مردم برایشان دهان به دهان بازاریابی کنند. ایجاد چنین وضعیتی طبعا با سرمایه‌گذاری بر نوآوری میسر است.

5-‌ سرمایه‌گذاری در نوآوری مشتری‌ها را افزایش می‌دهد

سرمایه‌گذاری در نوآوری به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند که مشتریان بیشتری جذب کنند. هر واژه یا جمله‌ای که حاوی تعریف و تمجید از یک شرکت یا کسب‌و‌کار باشد به نفع کسب‌و‌کار است. این‌طور تعریف‌ها که براساس منابع‌شان نه کارمندان درون سازمان یا رئیس و رؤسا بلکه مشتریان هستند، سطح بالایی از اعتماد و شهرت را برای آن کسب‌و‌کار با خود به همراه می‌آورد و همزمان باعث جلب توجه قشر زیادی از مردم نسبت به آن کسب‌و‌کار می‌شود. وقتی کسب‌و‌کاری محصولات و خدمات خود را با نوآوری عرضه می‌کند، برای مشتریانش ارزش گذاشته است. در این صورت مشتریان درباره این نوآوری‌ها حرف خواهند زد و این تعریف و تمجید دهان به دهان خواهد چرخید. صاحبان کسب‌و‌کار در این زمان حتی اگر خود بخواهند، نمی‌توانند مردم را از این تمجیدها بازدارند. به این ترتیب، می‌توان با ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش ممکن برای کسب‌و‌کار مشتری دست و پا کرد. فقط کافی است صاحبان کسب‌و‌کار خشت اول را درست گذاشته و در نوآوری، سرمایه‌گذاری کنند.

352624624762472461326326247247

سرمایه‌گذاری در نوآوری به کسب‌و‌کار کمک خواهد کرد که نیروی کار بهتری را جدب کنند. این روزها اصلا بحث بر سر این است که اگر می‌خواهید در نوآوری سرمایه‌گذاری کنید باید به سراغ نیروی کار متخصص بروید. در واقع از نظر بسیاری سرمایه‌گذاری در نوآوری به معنای جمع کردن نیروی انسانی مناسب است. هر کسی دلش می‌خواهد برای صاحب‌کاری کار کند که رزومه درخشانی دارد و همه از او خوب می‌گویند. نوآوری نه‌تنها به رشد کسب‌و‌کار کمک می‌کند، بلکه باعث اتفاقات خوب درون سازمانی هم می‌شود. جمع شدن نیروی کاری که می‌تواند به توسعه و پیشرفت کار کمک کند، یکی از فواید درون سازمانی سرمایه‌گذاری در نوآوری است.

6-‌ کشورها و شرکت‌های پیشرو در سرمایه‌گذاری در نوآوری

سرمایه‌گذاری در نوآوری از جمله برگ‌های برنده‌ای است که این روزها در دنیا بسیار به آن توجه می‌شود. در میان برترین اقتصادهایی که به نوآوری اهمیت داده و در این بخش سرمایه‌گذاری‌های خوبی کرده‌اند برخلاف انتظار عموم رتبه‌های بالای این رده‌بندی کشورهای شناخته شده غربی که همیشه در ذهن ما رتبه اول را دارند، نیستند. براساس این رتبه‌بندی که متعلق به همین امسال است، کشورهای فنلاند، سوییس و ژاپن در رده برترین کشورها از این منظر هستند و آمریکا، آلمان، سوئد و هلند رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند. البته در میان آسیایی‌ها، ژاپن تنها نیست و کشورهای سنگاپور و تایوان هم در میان رتبه بالاها هستند.

رتبه‌بندی این کشورها براساس معیارهایی چون کیفیت موسسات پژوهشی علمی و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش تحقیق و توسعه انجام شده است. در میان شرکت‌ها اما اوضاع کمی متفاوت است. رتبه‌های اول تا پنجم این فهرست جهانی در اختیار شرکت‌های آمریکایی است. تسلا موتورز، سلزفورس دات کام رتبه‌های اول و دوم را در اختیار دارند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/k721sGlD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه