پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نمی‌توان قرارداد 500 صفحه‌ای ایرباس را یک شبه نهایی کرد، گفت: طبق مذاکرات مپنا با زیمنس، قرار است این شرکت آلمانی در ایران واگن بسازد.

اصغر فخریه کاشان در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه قرارداد ایرباس یک قرارداد ۵۰۰ صفحه‌ای است و این قرارداد مهم سیاسی – اقتصادی را نمی‌توان یک‌شبه و در مدت زمان کوتاهی نهایی کرد، اظهار داشت: موارد حقوقی بسیاری در این قرارداد آمده است که بند بند آن باید توسط کارشناسان دستگاه‌های نظارتی و مربوطه بررسی شود.

35742743734734572462346234734735835247623623476243

وی افزود: اگر قرارداد در چارچوب منافع کشور باشد به امضا می‌رسد، بنابراین طبیعی است که بررسی و رسیدن به مراحل نهایی زمان‌بر خواهد بود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه زمان‌بر بودن قرارداد با ایرباس به این معنی نیست که در مفاد قرارداد تغییری داده شده است، ادامه داد: از همان تاریخ خرداد ماه به بعد قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیما نهایی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به دستاورد‌های سفر اخیر نمایندگان وزارت راه و شهرسازی به آلمان گفت: در سفر اخیر به آلمان با شرکت زیمنس یک یادداشت تفاهم به امضا رسیدکه براساس آن قرار است زیمنس فعالیت‌هایی مطالعاتی در زمینه شبکه حمل‌و‌نقل کشور به‌طور رایگان انجام دهد و در صورت توافق وزارت راه و شهرسازی مذاکره و تفاهم‌نامه به مراحل بعدی می‌رسد.

فخریه کاشان ادامه داد: مذاکره زیمنس با مپنا برای ساخت ناوگان ریلی و لکوموتیو ادامه دارد و البته شرط ما این است که ساخت واگن‌ها و لکوموتیوها در ایران انجام شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در زمینه‌های مختلف وارد مذاکره با شرکت‌ها و بانک‌های آلمانی شدیم، گفت: در این مذاکرات باید اطمینان حاصل شود که منابع فراهم است و باید در رفع مشکلاتی که پیش راه است مانند مسائل بانکی به توافق برسیم.

وی همچنین در تشریح جزییات دیدار وزیر راه و شهرسازی با وزیر انرژی سوئد، گفت: دیدار وزرای راه و شهرسازی و انرژی سوئد بیشتر گفت‌وگویی اولیه بود تا آنها امکانات خود را در بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای مثل همکاری در تولید تراک‌های اسکانیا و ولوو مطرح کنند. ما نیز در این دیدار، خواسته‌های خود را مطرح کردیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: بحث دیگر وزرای راه و شهرسازی ایران و انرژی سوئد مرتبط با مؤسسه بیمه صادراتی و بانک‌های سوئد برای فراهم‌کردن فاینانس بود. در این زمینه مؤسسه بیمه صادراتی سوئد که در این دیدار حضور داشت، اعلام کرد اگر پروژه‌ای وجود داشته باشد تأمین مالی می‌کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gT63Ju2y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه