جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
باشگاه سرمایه‌گذاران

روی خدمات سرمایه‌گذاری کرده‌ام

8 سال پیش ( 1394/11/29 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

تاکنون روایت‌های متفاوتی از سرمایه‌گذاری در صنعت تولید آسانسور مطرح شده است اما همان‌طور که می‌دانیم سرمایه‌گذاری هوشمند می‌تواند یکی از رازهای موفقیت و کسب درآمد قابل توجه و سالم در هر صنعتی باشد. درواقع این نوع از سرمایه‌گذاری تنها مربوط به ساخت آسانسور نیست. بلکه وسایلی اینچنینی که قرار است کاربری چندین ساله داشته باشند و معمولا استفاده عمومی دارند، همیشه در معرض خرابی‌ها و آسیب‌دیدگی‌های بسیار قرار دارند. به همین دلیل می‌توان با ایجاد شرکت‌های خدماتی در بخش تعمیر و نگهداری آسانسور سرمایه‌گذاری کرد. کاری که حسن رحیمی‌اصل، مدیرعامل یک شرکت خدمات فنی آسانسور در تهران کرده و حسابی هم از هوشمندی خودش راضی است.

رحیمی اصل نه‌تنها برای خودش ایجاد درآمد پایدار کرده بلکه افرادی را هم در کنار کسب وکارش صاحب شغل کرده است. از او خواسته‌ایم تا تحربیات اقتصادی‌اش را با «فرصت امروز» در میان بگذارد. قبول کرده و روند کسب‌وکارش را توضیح داده است. این ارائه‌کننده خدمات آسانسور نظرات انتقادی هم درباره بازار کار دارد. چنانکه حرف‌هایش را این‌گونه آغاز می‌کند: یک رویه بسیار غیراصولی در کشورمان وجود دارد که اگر یک صنف به‌عنوان صنفی مناسب برای سرمایه‌گذاری میان جویندگان کار یا سرمایه‌گذاران مطرح شود، همه بدون اینکه برنامه‌ای در این زمینه داشته باشند و تنها براساس آواز دهلی که از دور می‌شنوند، وارد صنف مذکور می‌شوند.

سرمایه‌ خود را خرج می‌کنند و چون نه بازار را می‌شناسند و نه فوت‌وفن سرمایه‌گذاری را می‌دانند، درنهایت باعث از بین رفتن بازار کار شده و با تحمل زیان اقتصادی بسیار از صحنه خارج می‌شوند. این فعال صنفی در ادامه می‌افزاید: صنعت تولید و خدمات آسانسور هم یکی از آن صنف‌ها است که در دهه گذشته و حتی همین امروز بسیاری با رویای ثروتمند شدن وارد آن شده یا می‌شوند و با استفاده از خلأ قانونی موجود در این زمینه خودشان را متخصص اعلام می‌کنند، درحالی‌که واقعا این‌گونه نیست.

بلکه سال‌ها تجربه و تخصص فنی برای ارائه این خدمات لازم است. وقتی از رحیمی‌اصل درباره سرمایه‌گذاری اولیه‌اش می‌پرسم، می‌گوید: اوایل دهه 70 بود که پس از دریافت مدرک دیپلم فنی (اتومکانیک)، به‌عنوان یک تازه‌کار وارد یک شرکت طراحی و نصب آسانسور معروف شدم و پس از آموزش‌های فنی که در آن شرکت به تازه‌واردها داده می‌شد، به‌عنوان تکنیسین سرویس و خدمات پس از فروش مشغول به فعالیت شدم.

این سرمایه‌گذار در بخش خدمات آسانسور در ادامه حرف‌هایش اضافه می‌کند: پس از گذشت پنج‌سال متوجه شدم که به‌جای اینکه به دنبال سرمایه‌گذاری در تولید باشم، با توجه به رشد قابل‌توجه صنف در شهرهای بزرگی مانند تهران بهتر است روی خدمات آسانسور سرمایه‌گذاری کنم چون نه‌تنها سرمایه کمتری لازم داشت بلکه ارزش افزوده بالاتری را برای من ایجاد می‌کرد. به این ترتیب که تجهیزات و دستگاه‌های خاصی نیاز نبود و می‌توانستم از دانسته‌ها و تجارب فنی خودم به‌عنوان سرمایه ‌اولیه استفاده کنم.

وی ادامه می‌دهد: سال 1380 بود که با مراجعه به ارگان‌های مربوطه موفق به دریافت مدارک مورد نیاز شدم و پس از آن با اجاره یک زیرپله در یکی از محلات غربی‌ تهران که در آن بیشتر ساخت‌و‌ساز درحال انجام بود، مشغول ارائه خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور شدم و کم‌کم در منطقه جا افتادم. به‌صورتی‌که اکثر منازل دارای آسانسور محدوده میدان نور اگرچه با شرکت‌های نصب‌کننده آسانسورهای‌شان قرارداد داشتند به دلیل دسترسی همیشگی به من و تجربه خدماتی که می‌دادم پس از پایان دوره قراردادهایشان با من قرارداد جدید بستند و به این ترتیب کسب و‌کارم رشد کرد و سرمایه‌ای که حدود 5میلیون تومان هنگام شروع کارم بود در سال 1391 به 600میلیون تومان با 15نفر تکنیسین افزایش یافت.

این سرمایه‌گذار در بخش خدمات آسانسور راز موفقیت را صداقت و ارائه خدمات باکیفیت 24ساعته دانست و گفت: مهم‌ترین نکته برای کسانی که تصمیم به ورود به این بخش اقتصادی دارند این است که ابتدا سعی کنند تمام تخصص‌های لازم را کسب کرده و با ارائه مدارک معتبر اعتماد افراد و نیازمندان خدمات را جلب کنند و پس از آن باید به فکر این باشند که این کسب‌و‌کار تعطیلی و غیرتعطیلی ندارد و باید 24ساعته نسبت به ارائه خدمات آماده باشند.

وی در پایان گفت به‌طورکلی تجربه به من ثابت کرده که با توجه به رشد انبوه‌سازی در کشورمان می‌توان با عقد قراردادهای گروهی نسبت به کسب درآمد بیشتر با هزینه کمتر سرمایه‌گذاری کرد. به‌عنوان مثال امروز می‌توان با اجاره یک دفتر کار نزدیک یکی از شهرک‌های بزرگ اقماری اطراف تهران در این زمینه گام برداشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SuH3MBjn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه