جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
دور دنیا

رونق گرفتن بازار اسلحه در آمریکا

8 سال پیش ( 1394/10/17 )
 

ممکن است صاحبان اسلحه در آمریکا از سیاست باراک اوباما در مقابله با آزادی فروش اسلحه خوشحال نباشند، اما برخلاف آنچه به ذهن می‌رسد، سرمایه‌گذاران این صنعت عاشق اوباما هستند. هرگاه رئیس‌جمهور آمریکا در مورد اسلحه و آزادی دسترسی به آن در آمریکا صحبت می‌کند، ارزش سهام اسلحه بالا می‌رود، آن هم در حد زیادی. این بالارفتن ارزش سهام سه سال پیش و در روزهای پس از حادثه تیراندازی در مدرسه ابتدایی سندی هوک و موضع‌گیری اوباما کاملا به وضوح دیده شد. در روز دوشنبه هم با انتشار خبرهای مربوط به تصمیم اوباما در مورد رونمایی از تصمیمات جدید اجرایی مبنی بر درخواست بررسی پیشینه افراد قبل از فروش اسلحه به آنها دوباره ارزش سهام اسلحه با افزایش روبه‌رو شد.

درحالی که بازار سهام در روز دوشنبه در مجموع وضعیت خوبی نداشت، اما سهام‌های تولید‌کننده اسلحه چون اسمیت‌و‌ویسون (Smith & Wesson)  و استورم روگر (Storm Ruger)  به ترتیب با 6‌درصد و 3‌درصد افزایش روبه‌رو بودند. کمپانی‌های مهمات‌سازی مثل شرکت OLN و VSTO هم با افزایش ارزش سهام روبه‌رو بودند. ارزش سهام این شرکت‌ها در روز سه‌شنبه و پس از آنکه اوباما رسما از طرح جدید کنترل اسلحه رونمایی کرد، دوباره با افزایش روبه‌رو شد.

برای مثال شرکت اسمیت و ویسون با رشد دوباره 11‌درصدی و شرکت استورم روگر با رشد 7‌درصدی روبه‌رو شد. به طور کلی می‌توان گفت سهام اسلحه از زمانی که اوباما در سال 2008 برای نخستین بار ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده گرفت از رونق بیشتری برخوردار شد. با حملات تروریستی در سن‌برناردیوی کالیفرنیا در ماه گذشته، موضوع کنترل اسلحه باردیگر بحث محافل سیاسی آمریکا شد.

رومل دیونیزیو، کارشناس شرکت کارگزاری Wunderlich Securities می‌گوید: «به نظر می‌آید که تهدید وضع قانون کنترل اسلحه باری دیگر سبب افزایش میزان فروش اسلحه شده‌ است. مشتریان از ترس آنکه دیگر مجاز به خرید اسلحه‌ گرم نباشند، به اسلحه‌فروشی‌ها هجوم برده‌اند.» شرکت‌های اسلحه‌سازی اسمیت‌و‌ویسون و استورم روگر سود زیادی از این افزایش تقاضا در طول سال 2015 برده‌اند. ارزش سهام استورم روگر نسبت به سال گذشته با بیش از 75‌درصد و ارزش سهام اسمیت‌و‌ویسون با بیش از 132‌درصد روبه‌رو بوده است.

برخی از سرمایه‌گذاران اسلحه در حساب توییتر خود به مسخره از رئیس‌جمهور آمریکا برای کمک به بالارفتن فروش‌شان و کسب سود بیشتر تشکر کرده‌اند. این احتمال وجود دارد که ارزش سهام اسلحه در طول هفته آینده هم به دلیل تصمیم اوباما مبنی بر صحبت مستقیم با مردم آمریکا که سه‌شنبه شب از شبکه سی‌ان‌ان پخش می‌شود، با رشد روبه‌رو باشد. کریس کروگر، تحلیلگر اقتصادی معتقد است صحبت بر سر قوانین کنترل اسلحه تنها عامل رشد سهام شرکت‌های اسلحه و مهمات‌سازی نیست. به گفته ‌وی، اعلام تولیدات جدید و متنوع اسلحه را هم می‌توان از عوامل افزایش ارزش سهام دانست.

کروگر همچنین می‌گوید هر بار که تیراندازی در سطح گسترده و در مکان‌های عمومی صورت می‌گیرد، تعداد زیادی از مردم به فکر خرید اسلحه برای محافظت از خود می‌افتند. وی حملات تروریستی پاریس در ماه نوامبر را از جمله عوامل دیگر افزایش میزان فروش اسلحه در اواخر سال 2015 دانست. با این حال بازار سهام اسلحه بازاری پرخطر است و افزایش یا کاهش ارزش سهام‌های تولیدکنندگان اسلحه بستگی زیادی به گفته‌ها و تصمیمات سیاسی دارد. با آنکه میزان فروش اسلحه در حال حاضر با افزایش روبه‌رو است، اما ممکن است در نهایت با فراموش شدن قانون کنترل اسلحه و محو شدن آن از تیتر رسانه‌ها این فروش دوباره با کاهش روبه‌رو شود.

منبع : منبع: CNN
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tYRic6T3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه