سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

روایت ناگزیر تلفن همراه

9 سال پیش ( 1393/6/18 )
پدیدآورنده : مهرداد اسکویی  

هر وسیله جدیدی که به بازار می‌آید همراه با خودش زیبایی‌شناسی منحصر به فردی می‌آورد. شما با دوربین‌ها بزرگ نمی‌توانید زوایای جدید و شکل متفاوتی از روایت را تجربه کنید. موبایل ثبت‌کننده خاطره‌های ما است. بعضی اوقات فیلمسازان اخلاقیات را هدف قرار می‌دهند. هشدار می‌دهند که این وسیله می‌تواند لحظاتی را ثبت کند که ممکن است ضد حریم شخصی شما عمل کند.
دائم پیشنهاداتی می‌دهند. همه اینها ویژگی‌های موبایل است. در سفر‌هایی که به خارج از ایران داشتم مشاهده کردم کتاب‌هایی از عکس‌های انتشار یافته در اینستاگرام به چاپ رسیده است. عکاسی اینستاگرام برای من خیلی جذاب است. به نظر من ویژگی تلفن همراه شما فقط برقراری تماس نیست. مطمئنم زمانی اسم این وسیله عوض می‌شود. اتفاق مهم نگاه فیلمساز از زاویه تلفن همراه است. اینکه چطور فیلمساز با امکانات موجود در اطراف خودش
فیلم می‌سازد.


آماتورهای جدیدی دارند وارد فضا می‌شوند که فیلمسازی بسیار شادابی دارند. این افراد دنیای خودشان را روایت می‌کنند. من فکر می‌کنم اینها قصه‌گو‌های جدید عصر ما هستند. من اتفاقا در چند روز گذشته یک گوشی تلفن همراه جدید تهیه کرده‌ام، چرا که عادت دارم تجربه‌های جدید کسب کنم. کارهایی را سعی می‌کنم برای خودم آیین کنم. هر روز می‌نویسم و باید بنویسم. یکی از این آیین‌ها آیین عکاسی است. وقتی قرار است از دوربین حرفه‌ای استفاده شود طبیعتا کار سخت‌تر می‌شود. استفاده از دوربین تلفن همراه این کار را آسان‌تر می‌کند.

خیلی اوقات عکس‌هایی را که با موبایل گرفته‌ام از عکس‌هایی که با دوربین حرفه‌ای تهیه کردم بیشتر دوست دارم. موبایل و استفاده از جنبه‌های مفید آن را باید به یک راه و رسم برای زندگی خودمان تبدیل کنیم.
امیدوارم عکس‌های موبایلی ما به‌زودی زود به وسیله جنبه‌های متفاوت‌تر انتشار مثل کتاب، سایت یا جشنواره توسط حرفه‌ای‌تر‌ها دیده شود.

خیلی از این فیلمسازانی که الان در جشنواره‌های فیلم و عکس تلفن همراه حضور دارند، قبلا فکر نمی‌کردند بشود با موبایل فیلم ساخت و این فیلم‌ها را هنرمندان و چهره‌های حرفه‌ای‌تر ببینند.

این نشان می‌دهد ما به‌عنوان شهروند- فیلمساز همان فیلمسازان آماتور نسل جدید هستیم که می‌توانیم حرف‌های‌مان را با موبایل منتقل کنیم.
دو گروه در این زمینه داریم؛ عده‌ای که به دنبال فعالیت‌های حرفه‌ای برای کسب تجربه‌های جدید به سراغ موبایل رفته‌اند و عده‌ای دیگر نیز که برای دل خود کار می‌کنند و دوست دارند آثارشان دیده شود.

به نظر من جشنواره‌های فیلم و عکس موبایلی نظیر همین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران که در حال برگزاری است، خیلی اتفاق فرخنده‌ای است. ایران همزمان با دنیا دارد این زمینه را پیش می‌برد. من خوشحالم که عضوی از این پیکره هستم و می‌بینم هر چه پیش می‌رویم بدنه این حرکت خیلی کامل‌تر می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/62EcZOAR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه