جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
پیش بینی خوشبینانه رشد اقتصادی 8 درصدی در برنامه ششم

راه توسعه، میانبر ندارد

8 سال پیش ( 1395/2/29 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

دبیر جشنواره ملی بهره وری، با اشاره به پیش بینی رشد 8 درصدی برای اقتصاد کشور این نرخ را خوشبینانه و دست نیافتنی دانست و افزود: توسعه، راهی است که میانبر ندارد و اقتصاد این اجازه را نمی دهد.

به گزارش فرصت امروز، فرشید شکرخدایی، در نشست خبری هفتمین جشنواره ملی بهره وری تصریح کرد: نزدیک به چهار دهه است اقتصاد ما رشد 8 درصدی نداشته و این میزان رشد برای اقتصاد ما خوشباوری به نظر می رسد. همه اقتصاددانان متفق القول بر این موضوع تاکید دارند.

وی بهره وری را شاخصه سلامت اقتصاد دانست و افزود: هر زمان رشد بهره وری در اقتصاد وجود نداشته باشد، یعنی این اقتصاد بیمار است و اقتصاد ما در 40 سال اخیر به این بیماری دچار شده است.

دبیر جشنواره ملی بهره وری ادامه داد: تزریق پول نفت به اقتصاد کشور یکی از عوامل اصلی توسعه نیافتگی اقتصاد ما است. دیوانسالاری دولت نیز از شبکه توزیع درآمدهای نفتی بوده و اکنون مالیات ها جایگزین آن شده است.

وی در خصوص برپایی جشنواره ملی بهره وری گفت: جشنواره ملی بهره وری با هدف اشاعه فرهنگ مدیریت، کمک به افزایش توان رقابت پذیری بنگاه های اقتصادی و قدردانی از بهره ورترین مدیران ارشد شرکت های ایرانی با حمایت اتاق بازرگانی ایران در روز ملی بهره وری(یکم خرداد ماه) برگزار می شود.

شکرخدایی افزود: در هر دوره از جشنواره، سازمان ها در 5 رویداد شامل؛ مسابقه ملی بهره وری، مسابقه ملی بهینه کاوی، مسابقه ملی تجربه های موفق، مسابقه بهترین محل برای کار و مسابقه برترین توان اجرا با یکدیگر رقابت می کنند.

وی ادامه داد: فرایند اجرایی این جشنواره از یکم خرداد ماه هر سال آغاز می شود و تا یکم خرداد سال بعد ادامه می یابد. به برترین ها در هر مسابقه لوح تقدیر و به بهترین عملکرد، تندیس ملی بهره وری اهدا می شود.

دبیر جشنواره ملی بهره وری گفت: سال گذشته وضعیت 1300 بنگاه بررسی شد که از این تعداد 1112 بنگاه در کل مسابقه شرکت داده شدند. امسال نیز در محاسبه بهره‌وری 1400 شرکت در قالب 34 گروه مختلف صنعتی را مورد بررسی قرار دادیم.

شکرخدایی، مهمترین ویژگی جشنواره ملی بهره‌وری رایگان بودن مرحله اول آن دانست و افزود: در مسابقه ملی تجربه های موفق که با همکاری شبکه بهینه کاوی ایران برگزار می شود، بنگاه های اقتصادی با ارسال سه پروژه، ارتقای عملکرد و بهره وری به دبیرخانه، رقابت خواهند کرد.   

وی ادامه داد: از سال گذشته سامانه آنلاین طراحی شده تا توان شرکت هایی که ثبت نام کرده اند را اندازه گیری کند. یکی از مزیت های این سامانه حضور بنگاه های اقتصادی خصوصی و دولتی و سنجش آنهاست. در صورتی که تعداد شرکت های حاضر در سامانه به 100 برسد، اطلاع رسانی وسیع انجام خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WqwaUsdO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه