عقل حکم میکند که شما فقط یک شانس برای تاثیرگذاری در نخستین برخورد دارید. مثل بسیاری از تصمیمات در حوزه بازاریابی، نحوه طبقهبندی و قرار دادن محصولات در ویترین فروشگاه نه فقط در راستای جذب مشتریان، بلکه به منظور تحریک آنها نسبت به خرید کالاها به سریعترین شکل ممکن لازم و ضروری است. کارشناسان چگونه این کار را انجام میدهند؟
تجاری فکر کنید
بهترین آگهیهای بازرگانی خواه تلویزیونی، چاپی یا دیجیتالی، یک داستان را بیان میکنند. جلب توجه یک فرد به سوی پیشنهاد کاریتان کاملا به توانایی شما برای روایتگویی به شکلی جذاب و هیجانانگیز بستگی دارد.
در صورت تلاش برای انتقال یک پیام فراتر از عرضه خود محصول، شما احتمالا چگونه ویترین فروشگاه را میچینید؟ این موضوع ارزش اندیشیدن را دارد زیرا با نگاه کردن به محصولات به این ترتیب، ایدههای خلاقانه مطرح خواهند شد.
احساساتی فکر کنید
بهعنوان یک راوی داستان، وظیفه شما برقراری یک ارتباط احساسی با مخاطبانتان است. بهترین راه برای تجسم شیوه انجام این کار تغییر دکوراسیون ویترین فروشگاه به مناسبتهای مختلف مثل ولنتاین و کریسمس خواهد بود. در صورت انتقال یک پیام احساسی در یکی از این تعطیلات شما چگونه ویترین فروشگاه را میچینید؟ با اندیشیدن درباره یکی از این روزهای شاد چه فکری به ذهنتان خطور میکند؟ این همان پیغامی است که در صورت امکان شما قصد انتقال آن را دارید.
نورپردازی لازم و ضروری است
ویترینهای فروشگاه نهفقط باید از روشنایی کافی برخوردار باشند بلکه در صورت امکان باید بتوان یک نوع نورپردازی دراماتیک را ایجاد کرد.
نورپردازی دراماتیک ترکیبی از سایه و نور در اشکال مختلف را دربرمیگیرد که بنا به خواست شما چشمها را به سوی محصولاتی خاص خیره خواهد کرد.
تولید نور کافی نیز اهمیت فراوانی دارد. مثل یک عکاس بیندیشید. شما از نوع واکنش افراد نسبت به نور کم آگاه هستید. مشتریانتان به همین ترتیب نسبت به یک ویترین کمنور واکنش نشان میدهند. شما همچنین میخواهید از بهترین نحو چیدمان ویترین اطمینان یابید. پیدا کردن یک ویترینساز خوب نخستین گام در راه فروش موفقیتآمیز محصولات است.
آنها ضمن ارائه توصیههایی به شما پیرامون نحوه افزایش میزان دیده شدن، دلایل جدیدی را برای باز کردن درهای جدید با هدف توسعه کسبوکار مطرح میکنند.
تماس چشمی
آخرین بار که به بررسی دقیق سقف دفتر خود پرداختید را به یاد میآورید؟ این به معنای تعداد دفعاتی است که مشتریان حین جستوجو در میان ویترین شما نگاهشان به سمت سقف کشیده میشود. شما علاقهمند به کشف محل نگاه کردن بزرگسالان و بچهها هستید و البته بهترین پیشنهادهای خود را در آن نقاط قرار میدهید.
یک ویترین خیرهکننده پاداش خاص خود را دارد زیرا مردم با مشاهده یک ویترین جذاب وارد فروشگاه میشوند و به دنبال بقیه محصولات خواهند گشت. پس حتما فصل اول را خوب شروع کنید.