کارن داویسون و لیندزی سیویل دوقلوهایی هستند که کسب و کاری مشترک راهاندازی کردهاند. آنها هدیههایی برای دوقلوها، سهقلوها و خانوادههایشان تهیه میکنند. این خواهران دوقلو ابتدا هیچ تجربهای از داشتن فروشگاه آنلاین نداشتند اما هیچ چیز مانع کارشان نشد.
انگیزه
آنها چون دوقلو هستند، معتقدند از همان زمانی که در رحم مادر پرورش مییافتند با هم بودند و یکدیگر را حس میکردند. بنابراین همگام شدنشان در کسب و کار تعجب برانگیز نیست. کارن دراین باره میگوید: «ما از خانوادهای کارآفرین هستیم و البته چندان چارچوبهای دست و پاگیر را نمیپسندیم. ما با این باور زندگی کردهایم که اگر تلاش کنید به هرچه بخواهید میرسید. ما باور داشتیم که از شکست نمیترسیم. این سرمایهای بود که از نیاکانمان به ارث بردیم.»
به اعتقاد کارن داشتن کسی که همیشه در کنارت باشد، باعث میشود بتوانی بر ترس خود غلبه کنی و به سمت ریسک و حتی شکست بروی. صحبت درباره بدترین اتفاقی که ممکن بود بیفتد علاقه مشترک این خواهران دوقلو بود.
شروع کسبوکار
خواهران دوقلو کسب وکار خود را که در زمینه فروش آنلاین هدیههای گوناگون است، سپتامبر سال 2011 یعنی درست چهار سال پیش راه انداختند: از همان روز، سفارشها شروع شدند و حدود 40 هدیه برای دوقلوها، سه قلوها و خانوادههایشان سفارش داده شد. چیزهایی مثل سئو و شبکههای اجتماعی آن اوایل خیلی ناشناخته بودند اما خیلی سریع به زبان روزانه ما تبدیل شدند.
ما به سرعت ندانستگی هامان را شناختیم و خیلی زود با استفاده از هر منبعی از وب گرفته تا کتابخانههای مختلف بریتانیا درصدد رفعشان برآمدیم. از آنجا که مردم دوست دارند دانششان را به رخ بکشند، ما هم از این فرصت استفاده کردیم و از نظراتشان برای بهبود کارمان استفاده کردیم.
بهترین راه برای جذب بیشترین مشتریها
این دو خواهر پایههای محکمی در جذب مشتری برای خود ساختهاند. وبسایت و صفحه فیسبوکشان پایگاههای خوبی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات، مقالات و همه مطالب مربوط به کار است. محبوبیت این دو رسانه البته نه به خاطر سئو که به خاطر محتوایشان است. آنها معتقدند که اعتبار کسب کردهاند و مشتریها دلشان میخواهد بدانند که چه کسی یا کسانی پشت این کار هستند. آنها صادقانه با مشتری برخورد میکنند. همین روند باعث شده تا در برنامههای تلویزیونی هم حضور پیدا کنند. بدون تردید حضور در برنامههای تلویزیونی به آنها کمک کرده تا مشتریان بیشتری بهدست آوردند.
بزرگترین چالش و راهکار غلبه بر آن
بزرگترین چالش ما این است که مردم میدانند ما هستیم! هیچ شرکت دیگری نیست که مثل ما کارش به صورت تخصصی در زمینه هدیههایی برای دوقلوها، سه قلوها و خانوادههایشان باشد. ما با مشتریانمان به صورت عمومی از راه شبکههای اجتماعی چون فیسبوک، توئیتر و پینترست در ارتباط هستیم و یک سایت اختصاصی داریم که اطلاعاتی درباره دوقلوها و سه قلوها در اختیار دوستدارانش قرار میدهد. ما همچنین با داوطلبان تحقیق در دپارتمان دوقلوها همکاری میکنیم. حضور در برنامههای تلویزیونی و رادیویی در روز ملی دوقلوها در بریتانیا نیز از دیگر کارهای ما برای غلبه بر این چالش است.
بخش جذاب کار
خواهران دوقلو عاشق کار با هم هستند و از اینکه میتوانند با کمک هم برای دوقلوها، سه قلوها، چندقلوها و خانوادههایشان هدیه تولید کرده و بفروشند خیلی خوشحال هستند. کارشان همیشه برایشان جذاب است و از سفری که در آن پا گذاشتهاند بسیار راضی هستند.
توصیه دوقلوها
باورها و اعتقاداتی که باعث شده دوقلوها در جایگاه اکنون باشند و رویاهایشان هنوز زنده و پاینده باقی بمانند، اینها است:
-دور و بر خودتان را با افراد مثبتاندیش پر کنید و افراد بدبین را از خود دور کنید.
- از شکست نترسید.
- یادتان باشد کار آسان نیست.
- چیزی به عنوان یک شبه ره صد ساله رفتن وجود ندارد.
- مثبت و معتقد باقی بمانید.
- سازگار باشید.
-عشق و علاقهتان را نشان دهید.
- واقعگرا باشید.
- هر چه از دستتان برمیآید انجام دهید.
از نگاه دوقلوها
راز پابرجایی از نظر دوقلوها معاشرت با مثبت اندیشان و «من میتوانم»هاست. فلسفه کسب و کار دوقلوها خیلی جالب است: «پشت سر هر فرد موفق، چندین و چند سال ناموفق وجود دارد.»
برای دوقلوها بهترین راه غلبه بر چالشها مشورت با دیگران و یادآوری این نکته است که همیشه چالشهای بیشتری در طول سفر ممکن است پیش آید. بهترین کاری که دوقلوها در این سالها انجام دادهاند این است که دنبال حرف دلشان رفتهاند. دوقلوها اگر به 20 سالگی برگردند به خود میگویند: «هر کاری را میتوانی انجام دهی، اگر برایش تلاش کنی.»