جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اگرچه هدست های واقعیت مجازی که با نام اختصاری VR شناخته می شوند، عمری طولانی ندارند، اما جزو محبوب ترین گجت های فعلی جهان طبقه بندی می شوند. ایده VR چندان جدید نیست و طی سال های گذشته این فناوری با اشکالی متفاوت از آنچه امروز در بازار می بینیم در دست رشد و توسعه قرار داشت.

تنوع بازار هدست های مجازی حقیقتاً گیج کننده است.از هدست های کاغذی و ارزان قیمت گوگل گرفته تا هدست های فوق پیشرفته و جدید شرکت های معتبر جهان مانند HTC vive. بنابراین همانقدر که دامنه انتخاب گسترده است، چگونگی انتخاب سخت است.

Oculus Rift

Oculus Rift را می توان یکی از پیشگامان اصلی تولید هدست های واقعیت مجازی دانست. این هدست واقعیت مجازی که ابتدا در قالب پروژه ای به نام Kickstarter خلق شد، بعدها الهام بخش بسیاری از هدست های واقعیت مجازی دیگر نیز شد.

این سیستم شامل یک هدست است که با سنسور بارگذاری می شود. صفحه نمایش یکپارچه این هدست برای هر دو چشم طراحی شده و هدفونی یکپارچه را نیز شامل می شود. دوربین oculus با هدف اضافه کردن اطلاعات تشخیصی حرکتی هر چه بیشتر طراحی شده است. کنترل لمسی و قابلیت اتصال به ایکس باکس و رایانه نیز از دیگر مزیت های این هدست است. قیمت تقریبی oculus rift   50یورو است.
 
HTC vive

این برند از هدست های واقعیت مجازی را نیز می توان جزو باسابقه ترین نسل از هدست ها ارزیابی کرد. یکی از تفاوت های بنیادی HTC vive با دیگر هدست ها، آزادی عمل فوق العاده بالای این هدست است که به کاربر قدرت حرکت و پرسه زدن در اطراف یک اتاق را می دهد. این در حالی است که بسیاری از سیستم های دیگر، حرکات افراد را محدودتر می کنند.

این هدست به سنسور های مادون قرمز مجهز است که در یکپارچه سازی فضای مجازی نقشی مهم ایفا می کند و در نتیجه فضای حرکتی کاربر را توسعه می بخشد. افزون بر اینها، این هدست مجهز به طیف گسترده ای از سنسورهای کاربردی است که فضای دید کاربر را چندین برابر معمول خواهد کرده و قدرت نقشه برداری 3D نیز دارد. چنین مجموعه ای، قدرت انطباق محیطی را می افزاید و تعامل کاربر و محیط را ساده تر می کند. قیمت حدودی این هدست در انگلستان 689 یورو و در ایالات متحده 799 دلار است.
 
Sulon Q

Sulon Q  نخستین بار در طول نمایشگاه GDC 2016 در سانفرانسیسکو رونمایی شد. تقریباً از همان روز ابتدایی معرفی این هدست، بسیاری از کارشناسان دنیای فناوری sulon Q را رقیبی جدی برای Oculus Rift و HTC vive تلقی کردند، چرا که بر خلاف بسیاری از هدست های مشابه و قدرتمند که نیاز به سیستم های قوی برای اجرا داشتند این هدست، با سیستم های ساده تر نیز کنار می آمد.

همچنین سیستم پردازش سطح بالای این دستگاه که با کمک فناوری های AMD در جهت اجرای کنسول های با کیفیت بازی طراحی شده، رضایت بسیاری از کاربران را جلب کرده است. هدفون های 3D audio جاسازی شده در این هدست، آلودگی صوتی را به حداقل می رسانند و به نظر می رسد بسیاری از کاربران تلفن همراه از خرید این هدست ناراضی نخواهند بود.
 
Samsung Gear VR

شرکت سامسونگ نیز از پیشگامان تولید هدست های واقعیت مجازی در سطح جهان است. هدست Gear با هدف پوشش دهی انواع گوشی های هوشمند طراحی شده است. تنها کافی است نسل هوشمند گوشی های همراه را در بخش لنز بر هدست تنظیم کرده و از وضوح بالا و کیفیت فوق العاده تصاویر لذت ببرید.

Samsung Gear VR در انواع مختلفی طراحی و روانه بازار شده برای مثال قیمت های متفاوت 100 و 70 یورویی این هدست در بازار وجود دارد. اما نکته مهم انتخاب درست است. درواقع در هنگام خرید Gear VR باید دقت کنید تا هدست منطبق با گوشی خودتان را انتخاب کنید. اگر گوشی های هوشمند سامسونگ به ویژه Galaxy S7 و S7 دارید، بد نیست این هدست را نیز امتحان کنید.
 
Zeiss VR One and One GX

چه دستگاه های اندرویدی داشته باشید و چه از IOS بازها باشید، می توانید از Zeiss کمک بگیرید تا بهترین تصاویر را دریافت کنید. از دید بسیاری از کابران zeiis با Samsung Gear  مشابهت های زیادی دارد، اما بارز ترین تفاوت بین این دو هدست وسعت کاربرد بالاتر zeiss است.

انواع گوشی های هوشمند همچون iPhone 6, SGS6, Sony Xperia Z5 و. . . می توانند از خدمات ویژه zeiss استفاده کنند. هدست فوق با ارائه دو تصویر مجزا برای هر چشم به کاربر این فرصت را می دهد تا تجربه ای تمام عیار و 3D کسب کند. قیمت حدودی این هدست، 110 یورو است.

منبع : www.pocket-lint.com
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/P8VZj2et
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه