چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

همزمان با روز جهانی سالمندان، (دهم مهر) نخستین جلسه کمیته سالمندان ذیل شورای عالی رفاه سالمندی با ارائه مصوبات جدیدی در حوزه رفاه و سلامت سالمندان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه این جلسه گفت: ما در سال های آینده مسئله سالمندی را پیش رو خواهیم داشت که باید بیش از گذشته به آن توجه کنیم. طبق آمارها در حال حاضر 9.1 درصد جمعیت معادل 7 میلیون و 500 هزار نفر از افراد کشور سالمند هستند. این رقم در سال 1400 به 12 درصد و در سال 1430 به 25 درصد می رسد به همین خاطر جامعه، مبلمان شهری، نظام درمانی و. . . باید آمادگی آن را داشته باشند.

در سال های آینده سالمندانی با سواد و با امید به زندگی بیشتر خواهیم داشت

او افزود: ما گزارش های زیادی را از کنار خیابان گذاشتن و سالمند آزاری داشته ایم، به همین دلیل باید آمادگی روانی زندگی سالمندی مورد توجه قرار گیرد. امروز سازمان بهزیستی مکلف شد دبیرخانه کمیته سالمندان را تشکیل دهد و مصوبات آن را به تصویب برساند.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سال های آینده با سالمندانی باسواد و امید به زندگی بیشتر روبه رو خواهیم شد.

ربیعی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید هر گروه از سالمندان جوان، میانه و پیر ساز و کارهای خاص خود را داشته باشند، ادامه داد: امروز کشور با بحث زنانه شدن سالمندی روبه رو است. در حال حاضر به ازای هر 100 سالمند مرد، 107 سالمند زن وجود دارد. این رقم در استان های کم برخوردار بالاتر است. در عین حال سالمندان زن تنها در ایران سه برابر مردان سالمند تنها هستند.

ربیعی همچنین اضافه کرد: یکی از مصوبات امروز این کمیته در خصوص گسترش خانه های امید در مراکز استان ها و شهرهای بزرگ بود. همچنین قرار شد وزارت کشور طرح کارت منزلت شهرداری تهران را به تمام کشور تعمیم دهد. همچنین ما تدابیری را برای سفرهای سالمندی و تخفیف برخی هتل ها مدنظر قرار دادیم. وی ادامه داد: جهت گیری دولت در زمینه آموزش افراد بی سواد میانسال جمعیت کمتر از 50 سال با استفاده از سازمان نهضت سوادآموزی بوده است که نشان می دهد اگر افراد بالای این سن نیز توانایی خواندن و نوشتن را پیدا کنند وضعیت بهتری خواهند داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به برنامه کمیته سالمندان برای مراکز نگهداری این گروه از جمعیت کشور اشاره و تصریح کرد: قرار است سازمان بهزیستی به مراکز نگهداری سالمندان بی بضاعت تسهیلات بیشتری ارائه کند. همچنین یکی از برنامه های ما برای این مراکز گذراندن بخشی از زندگی سالمندان بی بضاعت با خانواده ها است. بخش خصوصی نیز برای گسترش این مراکز با ما همکاری خواهند کرد.

به گفته او، در حال حاضر 18 هزار سالمند نیازمند مطلق در مراکز نگهداری سالمندان بی بضاعت زندگی می کنند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از راه اندازی مراکز روزانه نگهداری سالمندان با نام باشگاه های سالمندی نیز خبر داد و گفت: از چند ماه قبل اجرای آزمایشی این طرح در مراکز استان ها آغاز شده است. به مراکز نگهداری سالمندان غیر نیازمند نیز تسهیلاتی ارائه خواهد شد.

او در ادامه گفت که وزارت رفاه در حال حاضر حدود 6میلیون بازنشسته و سالمند را تحت پوشش خود قرار داده که به معنی پوشش 90 درصدی این جمعیت در صندوق های بازنشستگی یا نهادهای حمایتی است. صندوق بازنشستگی کشور در حال حاضر برای غربالگری آلزایمر این جمعیت آماده است که سند آن نیز در بهزیستی تصویب شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3TueL2oc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه