شنبه, ۱۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 3 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

صبح دیروز مجلس شورای اسلامی در جریان سخنرانی علی مطهری دقایقی به تشنج کشیده شده و رییس جلسه مجبور شد تا چند دقیقه برای آرام شدن جو دستور تنفس اعلام کند. ماجرا از آنجا شروع شد که علی مطهری هنگام تذکرات شفاهی به مسئولان به شورای عالی امنیت ملی به دلیل ادامه حصر تذکر داد. به گزارش «تابناک»، این اقدام مطهری با واکنش برخی از نمایندگان همراه شد به طوری که ابوترابی رییس جلسه، در تذکری به‌مطهری گفت: شما در فضای واقعی کشور قرار دارید و آنچه در مورد این افراد انجام شده، با ‌‌نهایت رحمت اسلامی و با توجه به مسائل ملی انجام شده ‌و اگر اراده نظام به رأفت نبود، قطعا به‌گونه‌ای دیگر انجام می‌شد.

ولی علی مطهری در پاسخ به رییس جلسه گفت: بهتر است آقای ابوترابی این تذکر را پس از نطق به من می‌‌داد، ولی ابوترابی در پاسخ گفت: نه، نطق شما انضباط مجلس را به هم می‌زند. سپس مطهری سخنرانی خود را ادامه داد. بار دیگر نمایندگان معترض با فریادهای دودو و مرگ بر فتنه‌گر اجازه سخنرانی را ندادند و مطهری نتوانست نطق خود را ادامه دهد. پس از آن تعداد زیادی از نمایندگان همچون نعیمی رز، قاضی‌پور، موسوی‌نژاد، سودانی، نبویان، حاجی‌دلیگانی و... پای تریبون جمع شده و با شعار مرگ بر فتنه‌گر، خواهان پایین آمدن علی مطهری شدند و ‌چند تن همچون عابد فتاحی سعی در میانجی‌گری داشتند.

این گزارش حاکی است، حرکت فتح‌الله حسینی که برای دعوت از علی‌ مطهری به منظور پایین آوردن از پشت تریبون رفته بود به برخورد فیزیکی دوطرف انجامید.عابد فتاحی یکی از نمایندگانی که در زمان درگیری در کنار علی مطهری بود در گفت‌و‌گو با تابناک در خصوص این موضوع گفت: در جریان نطق پیش از دستور علی مطهری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی زمانی که وی درباره حصر صحبت می‌کرد برخی از نمایندگان به این قضیه اعتراض کردند. در ابتدا نمایندگان با فریاد دو دو قصد مزاحمت در سخنرانی را داشتند، اما پس از آنکه ابوترابی سخنرانی را قطع کرد و تذکری به مطهری داد در باقی‌مانده نطق، نمایندگان با شعار مرگ بر فتنه‌گر و الله‌اکبر به سمت تریبون حرکت کردند.

نمایندگان در هر حال سعی می‌کردند تا مانع ادامه سخنرانی شوند که باعث ایجاد تشنج در صحن علنی مجلس شد. با اینکه رییس جلسه سعی می‌کرد نمایندگان را آرام کند ولی نمایندگان بی‌توجه به تذکرات ابوترابی در جلوی تریبون مجلس جمع شدند. نمایندگان مهاجم با مطهری درگیری فیزیکی ایجاد کردند اما درگیری در حد زیادی نبود، من خودم نزدیک مطهری بودم و مواظب بودم تا به مطهری آسیب جدی نرسد؛ نه تنها به مطهری بلکه به هیچ یک از نمایندگان دیگر هم آسیبی وارد نشود.

این نماینده گفت: به شکل فردی هیچ کس هیچ کسی را نزده است، فقط اگر ضربه‌ای هم وارد شده باشد در حالت عمومی و ضربه‌ها کاملا موجی بوده است، مطهری هم آنچنان آسیب ندید فقط به زمین خورد، آن هم به خاطر این بود که وقتی نمایندگان هجوم آوردند وی به زمین خورد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3vrEtoxQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه