پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
سرمایه‌گذاران درحال خارج کردن پول‌های خود از بریتانیا هستند

دردسرهای یک خروج

8 سال پیش ( 1395/3/22 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

تازه‌ترین آمار نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران درحال خارج کردن میلیاردها پوند از دارایی‌هایشان از بریتانیا در پی نزدیک شدن به همه‌پرسی درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (Brexit) هستند.

در ماه‌های مارس و آوریل حدود 65 میلیارد پوند از بریتانیا خارج یا به ارزهای دیگر تبدیل شده است. این رقم بزرگ‌ترین میزان دارایی خارج شده از بریتانیا پس از بحران اقتصاد جهانی است.

دردسرهای یک خروج

در شش ماهه منتهی به آوریل سال جاری میلادی 77میلیارد پوند از بریتانیا خارج شد که در مقایسه با تنها 2میلیارد پوند خارج شده در شش ماهه منتهی به اکتبر سال 2015 رشد شگفت‌آوری داشته است.

این آمار که از سوی بانک مرکزی انگلیس منتشر شده در پی نگرانی سرمایه‌گذاران درباره سقوط ارزش پوند پس از خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا چنین افزایشی داشته است.

چون فراز و نشیب بازارهای مالی کاملا وابسته به نگرانی‌های جمعی است، دیدگاه سرمایه‌گذاران عامل اصلی در تعیین میزان سقوط ارزش پوند پس از خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا است.

در ماه فوریه امسال بانک HSBC هشدار داد که اگر بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود، 20 درصد از ارزش پوند کاسته می‌شود. در ماه مه ‌نیز این آمار از سوی موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی (NIESR) تایید شد. موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی، قدیمی‌ترین موسسه تحقیقاتی و اتاق فکر ثبت‌شده در بریتانیا است که مقر آن در لندن قرار دارد.

پوند انگلیس سه‌شنبه هفته گذشته شدیدترین سقوط ارزش را ظرف سه هفته تجربه کرد. این سقوط احتمالا تاحدی در پاسخ به نتایج نظرسنجی‌ها بود که گروه‌های هوادار خروج بریتانیا در صدر آن هستند.

این بیشترین میزان سقوط ارزش پوند در برابر دلار در یک روز پس از حمایت بوریس جانسون، شهردار سابق لندن و نیز بیشترین سقوط یک روزه در دوران نخست‌وزیری دیوید کامرون است.

سقوط پوند در پایان ماه ژوئن یعنی بریتانیا قدرت خود را در هزینه کردن از دست می‌دهد. همچنین کالاهای وارداتی مثل برق احتمالا به‌شدت گران خواهند شد.

صادرات بریتانیا و ورود گردشگران به این کشور نیز نسبت به سایر نقاط دنیا ارزان‌تر خواهد شد.

یک سری از سازمان‌های پیشروی اقتصادی جهان هشدار داده‌اند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می‌تواند اثر منفی پررنگی بر اقتصاد بریتانیا داشته باشد؛ موسسه مطالعات مالی، صندوق بین‌المللی پول و سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه از جمله نهادهای مهم مالی دنیا هستند که دراین‌باره هشدار داده‌اند.

در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاکنون هشدارهای زیادی داده شده که از هزینه‌های بریتانیا برای خروج تا احتمال فروپاشی اتحادیه اروپا را دربرمی‌گیرد. گفته می‌شود خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا 100میلیارد پوند برای این کشور هزینه دارد. مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا نیز دو ماه پیش هشدار داده بود که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ممکن است به فروپاشی این اتحادیه بیانجامد.

حدود دو هفته تا برگزاری همه‌پرسی درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باقی‌ مانده است. این همه‌پرسی روز 23 ژوئن مصادف با سوم تیرماه برگزار شد و مردم بریتانیا موافقت و مخالفت خود را برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اعلام می‌کنند.

منبع : independent
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Zxoiu2nH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه