پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز معاملاتی هفته با صعودی 217 واحدی به کانال 64 واحدی رسید. بیشترین تاثیر مثبت را برای سومین روز متوالی نماد شرکت هلدینگ خلیج فارس با رشد 79.26 واحدی داشت و پس از آن نماد شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با رشد 59.03 واحدی در مرتبه دوم تاثیر مثبت بر شاخص قرار گرفت.اما نماد شرکت گل‌گهر با افت 41.05 واحدی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشت.

در این بین، گروه خودرو همچنان برترین گروه صنعت است.بیشترین افزایش قیمت را روز گذشته نماد شرکت نورد آلومینیوم با رشد 4 درصـدی داشــت و بیشترین کاهش قیمت با بازگشایی نماد شرکت قند نقش جهان با افت 4.46 درصدی رقم خورد. برترین تقاضا با صف خرید بیش از 1.678 میلیونی برای نماد تولید محور خودرو ثبت شد و مانند روزهای گذشته نماد شـرکـت‌های پتـروشیمی فناوران و حفاری شمال در صدر برترین تقاضا قرار دارند.بیشترین ارزش و حجم معاملات نیز با معامله بیش از 188 میلیون و 34 هزار برگه سهم به ارزش 285 میلیارد و 811 میلیون ریال برای حق تقدم گسترش نفت و گاز پارسیان رقم خورد.

روز گذشته نیز این گروه طی 6407 نوبت معاملاتی با بیش از 62 میلیون و 486 هزار برگه سهم به ارزش 118 میلیارد و 478 میلیون ریال درصدر فهرست برترین گروه‌های صنعت قرار گرفت.روز گذشته 216 میلیون و 580 هزار ورقه بهادار در بازار فرابورس خریدوفروش و ارزش معاملات بالغ بر 3هزار و 422 میلیارد ریال شد.پتروشیمی مارون با معامله 4 میلیون و 290 هزار سهم به ارزش 194 میلیارد و 190 میلیون ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را به نام خود ثبت کرد.

توافق یا عدم توافق هسته‌ای و آینده بازار سهام

نتایج حاصل از مذاکرات هسته‌ای در آینده بازار سهام بسیار حائز اهمیت است. این روزها با انتشار اخبار مثبت از مذاکرات هسته‌ای شاهد افزایش تقاضا در بازار سهام بودیم. رفع تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند منجر به کاهش قیمت مواد اولیه شرکت‌های تولیدی، افزایش میزان صادرات و رفع مشکل مبادلات بین بانکی شود و در نهایت تغییرات مثبتی را در بازار سهام به همراه داشته باشد. از سوی دیگر چیزی که این روزها کمتر به آن توجه می‌شود عدم حصول توافق هسته‌ای است که با کاهش حجم مبنای سهام شرکت‌های بورسی می‌تواند به کاهش هرچه بیشتر قیمت‌ها بینجامد. چنان که پیش‌بینی اکثر شرکت‌های بورسی در برآورد نخستین بودجه سال 94 با در نظر گرفتن توافق هسته‌ای، محافظه کارانه است اما در صورت به توافق نرسیدن در مذاکرات هسته‌ای نیز می‌توان بودجه‌های اعلامی از دیدگاه مدیران شرکت‌ها را خوش‌بینانه در نظر گرفت.

بازگشایی 6 نماد پالایشگاهی در هفته آینده

از مـهـم‌تـرین خبرهای پـیـرامـون بـورس اعلام زمـان بـازگـشـایی شش نماد پالایشگاهی از سوی حسن‌امیری، معاون جدید نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس بود.وی در این باره گفت: سازمان بورس در تلاش است شنبه یا یکشنبه آینده نماد شرکت‌های پالایشگاهی را بازگشایی کند که این بازگشایی در هفته آینده قطعی خواهد بود.وی افزود: قیمت‌های جدید خوراک و فرآورده‌های نفتی روز گذشته به شرکت‌های پالایشی ابلاغ شده و آنها در حال نهایی کردن صورت‌های مالی و بودجه سال آینده خود هستند تا زمینه برای بازگشایی نماد این شرکت‌ها در هفته آینده فراهم شود.

امیری با بیان اینکه نمادهای پالایشگاهی همزمان با یکدیگر بازگشایی می‌شوند، درخصوص تاثیر این بازگشایی در شاخص بورس گفت: استراتژی سازمان بورس این است که نماد این شرکت‌ها را همزمان با یکدیگر بازگشایی کند که ممکن است اثر مثبتی روی شاخص داشته باشد و این بستگی به اعداد اعلامی دارد.نماد شرکت پالایشگاه تهران از فروردین امسال، پالایشگاه‌های بندرعباس، تبریز، لاوان و شیراز از اواخر تیرماه امسال و نماد پالایشگاه اصفهان از اسفند‌ 1392 به دلیل مطرح شدن بحث کیفی‌سازی و تاثیر آن بر سودآوری شرکت‌ها متوقف شدند.گفته می‌شود سازمان بورس اصرار دارد تا در هر حالتی، نماد این شش شرکت مهم را در هفته پایانی سال بازگشایی کند تا با بازگشت شفافیت بیشتر و آزاد شدن سرمایه‌های بلوکه شده، بازار بورس تهران در سایه توافق احتمالی هسته‌ای بتواند سال 94 را با شرایط بهتری آغاز کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DTmi0J64
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه