پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
توصیه‌هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی (69)

خبرهای بد سریع‌تر از خبرهای خوب از راه می‌رسند

8 سال پیش ( 1395/1/20 )
پدیدآورنده : علی آل علی  

بیشتر مباحث مطرح شده در علم روابط عمومی روی نقاط مثبت تاکید دارد. شرکت‌های مختلف نیز معمولا داستان‌های زیبایی را به‌صورت مقاله در نشریات منتشر می‌کنند که از یک‌سو بیانگر ویژگی‌ها و توانایی‌های منحصر به فردشان باشد و از سوی دیگر مردم را به سمت محصولات‌شان جلب کند. این روش برای توسعه کسب‌و‌کارهای مختلف بسیار حیاتی است. در واقع اتفاقات بد به اندازه کافی در جهان رخ می‌دهند و در این شرایط نیاز به خبرهای خوب به‌شدت حس می‌شود.

در عین حال همه ما می‌دانیم که روزنامه‌ها اغلب مایل به انتشار خبرهای بد برای جلب خواننده بیشتر هستند، به عبارت دیگر اگر یک روزنامه تنها اخبار خوب را منتشر کند به طور قطع در مدت کوتاهی تعطیل خواهد شد زیرا هیچ کس چنین روزنامه‌ای را مطالعه نخواهد کرد. حل و فصل این تفاوت در منافع میان روزنامه‌ها و شرکت‌ها، خود باعث ایجاد یک نوع پارادوکس در علم روابط عمومی می‌شود.

ایده

اگر در حوزه‌ای که شرکت‌تان مشغول به فعالیت است بحرانی به‌وجود آمده است، شخصا پاسخگویی و توضیح مشکل رخ داده به دیگران را بر عهده بگیرید. معمولا امروزه در تمامی کسب‌و‌کارها مشکلات و بحران‌هایی وجود دارد و برای پیدا کردن و مقابله با آ نها نیازی به جست وجو  نیست. برای مثال، بحران مالی که از سال 2008 شروع شده، تقریبا همه کسب‌و‌کارها را در کشورهای مختلف تحت تاثیر قرار داده است.نکته جالب در مورد این بحران نبود یک مسئول دولتی، مدیر شرکت یا هر شخص حقوقی دیگری برای توضیح و تشریح علل و عوامل به وجود آورنده این بحران و نحوه تاثیر‌گذاری آن روی کسب‌و‌کارهای مختلف بوده است.

در چنین شرایطی در اختیار داشتن یک راه حل مناسب یا حتی توصیه کاربردی هم شهرت قابل توجهی را برای شما به ارمغان آورده و هم دانش و تخصص شما را آشکار می‌کند. علاوه بر این، اگر شما در کسب‌و‌کاری که به آن مشغول هستید دارای مقام برجسته‌ای مانند مدیرعاملی یا سهامداری یک شرکت هستید، ارائه یک راهکار مناسب برای مقابله با بحران موجود در آن کسب‌و‌کار می‌تواند برای شما یک جایزه مهم در زمینه فعالیت‌تان به ارمغان بیاورد.

همان‌طور که اشاره شد وجود بحران در صنایع همراه با انتقاد فراوان رسانه‌ها از دست‌اندرکاران آنها می‌تواند باعث دلسردی و نامید شدن بسیاری از افراد شود، در عین حال این وضعیت به ظاهر نامطلوب می‌تواند فرصتی برای کسب موفقیت و رشد برای شما در زمینه کسب‌و‌کارتان شود.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

- اگر هیچ بحرانی در زمینه کسب‌و‌کارتان رخ نداده، شروع به جست و جو برای پیدا کردنش کنید.

- در شرکت، داوطلب تصدی عنوان «سخنگو» یا «مدیر مطبوعاتی» شرکت شوید. این کار به شما کمک می‌کند در زمان وقوع بحران در کسب‌وکارتان رسانه‌ها دائما به دنبال مصاحبه با شما باشند. به این ترتیب شما فرصت مناسبی برای بیان راه حل یا توضیح خود پیدا خواهید کرد.

- در صورت امکان در انجمن تجاری کسب‌و‌کار خود عضو شوید، در عین حال مراقب باشید سایر اعضای انجمن ایده‌ها و توصیه‌های شما را به نام خودشان در رسانه‌ها مطرح نکنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KvBDIePr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه