پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شنبه ششم دی ماه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت ۴۴۸ واحدی به ۶۹ هزار و ۷۰۵ واحد رسید و کانال ۷۰ هزار واحدی را ترک کرد. شاخص کل بورس در حالی با افت 161 واحدی بار دیگر به کانال 69 هزار واحدی عقبگرد کرد که گروه‌های مطرح بورسی همچون خودرو، بانک، معدنی و سیمان شاخص کل را برای نزول به یک کانال پایین‌تر همراهی کردند.

این افت در حالی اتفاق افتاده که حجم معاملات افزایش چشمگیری داشت و به بیش از 470 میلیون رسید. بازار فرابورس با حجم معاملاتی بیش از 82 میلیون و 446 هزار سهمی ارزشی به مبلغ بیش از 57 میلیارد و 345 میلیون تومان را به خود اختصاص داد. از نکات مهم در افت شاخص کل می‌توان به معامله منفی در نماد شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس اشاره کرد، چنان‌که جمع‌آوری بخش اعظمی از صف فروش پتروشیمی خلیج‌فارس این نماگر را با افت مقطعی ملموسی مواجه کرد. پس از این برهه ثبات نسبی بر سیر حرکتی شاخص کل پدید آمد.

وضعیت گروه‌های بورسی

در بازار دیروز و در گروه معدنی سه نماد مثبت بودند. گرچه در این گروه باز هم معدنی و صنعتی گل‌گهر صف فروش داشت و معادن بافق صف خرید را به خود دید. در گروه محصولات شیمیایی 12 نماد رشد کردند. در بخش فلزات اساسی هفت نماد در درصدهای منفی به کار خود پایان دادند. در این گروه نورد آلومینیوم صف خرید را به خود دید و فولاد خراسان صف فروش داشت. در بخش مخابرات، مخابرات ایران در آخرین معاملات وارد درصدهای مثبت شد. در بخش فنی مهندسی دو نماد در معاملات پایانی مثبت شدند. در بخش خودرویی هشت نماد رشد کردند. در این بخش قطعات اتومبیل ایران صف خرید را به خود دید.در بخش شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی دو نماد در معاملات پایانی مثبت بودند. در بخش بانکی، پست بانک ایران رشد کرده و پنج نماد دیگر نیز در آخرین معاملات وارد درصـدهـای مـثبت شدند.

در این گروه صف خریدوفروش خاصی دیده نشد. در گروه سرمایه‌گذاری سه نماد مثبت بودند. در این بخش صف فروش محدودی در نماد سرمایه‌گذاری بهمن به چشم خورد. در بخش فرآورده‌های نفتی همه نمادها افت کردند و نفت بهران صف فروش جزئی را پیش روی خود دید. در گروه دارویی 11 نماد رشد ارزش سهام را پشت سر گذاشتند. در این بخش صف‌های خریدوفروش جزئی در برخی نمادها دیده شد.

در گروه غذایی پنج نماد رشد کردند. در این گروه بهنوش ایران صف فروش سبکی داشت. در میان قندی‌ها سه نماد رشد کردند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک پلاسکوکار رشد کرده و دو نماد نیز در آخرین معاملات مثبت شدند. در گروه ساختمانی 9 نماد رشد ارزش سهام را پشت سر گذاشتند. در این گروه ملموس‌ترین صف فروش در نماد توریستی و رفاهی آبادگران ایران دیده شد و برخی نمادها مانند سرمایه‌گذاری مسکن تهران صف خرید را به خود دیدند. در این میان در گروه سیمانی دو نماد مثبت بودند. در این بخش صف فروش در برخی نمادها مانند سیمان ارومیه دیده شد.

بازدهی منفی 81 صندوق سرمایه‌گذاری در یک ماه گذشته

طبق آمار منتشر شده طی یک ماهه اخیر 85 صندوق سرمایه‌گذاری مشترک در بازار سهام فعالیت کرده‌اند که از این تعداد تنها چهار صندوق همچون میعاد ایرانیان، امید ایرانیان، بازار گردانی نوین پیشرو و نیز یکم آبان موفق به کسب بازدهی مثبت شده‌اند. برهمین اساس، صندوق سرمایه‌گذاری میعاد ایرانیان با کسب بازدهی مثبت دو درصدی در جایگاه نخست قرار گرفت.

بعد از آن صندوق سرمایه‌گذاری امید ایرانیان با تحقق بازدهی مثبت 1.8 درصدی در ردیف دوم قرار گرفت. همچنین صندوق بازار گردانی نوین پیشرو با تحقق بازدهی مثبت 0.3 درصدی و صندوق یکم آبان با کسب بازدهی مثبت 0.2 درصدی در ردیف‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.علاوه بر این، 34 صندوق سرمایه‌گذاری مشترک طی یک ماهه اخیر بازدهی منفی 10 تا 22‌درصدی را به دست آوردند و 46 صندوق بازدهی منفی کمتر از 10 درصدی را محقق ساختند و در نهایت بازدهی منفی کمتر از یک درصدی دستاورد یک صندوق سـرمـایـه‌گذاری مشترک بوده است. 

آنچه مشخص است اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک که به‌عنوان نهادهای مالی مطرح هستند و پیوسته توسط کارشناسان بازار سهام توصیه به سرمایه‌گذاری در آنها می‌شود، تحت‌تاثیر جو منفی بازار سهام، بازدهی مناسبی از خود به جای نگذاشته‌اند و در نهایت، افرادی که در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند نیز با کاهش ارزش سرمایه خود مواجه شده‌اند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6Tv7eAdM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه