شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مرکز ملی فرش ایران امسال گونه‌ای متفاوت را برای حضور و معرفی فرش دستباف ایران در دموتکس 2015 آلمان تدارک دیده است. مرکز ملی فرش ایران، با بررسی چگونگی حضور و ارائه فرش ایرانی در پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوره‌های پیشین نمایشگاه بین‌المللی دموتکس آلمان به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد در حوزه کف‌پوش‌ها در سطح جهان، این بار شیوه‌ای متفاوت را برگزید.

بر پایه این گزارش، با توجه به اینکه در دوره‌های پیشین برخی از تولیدکنندگان یا صادرکنندگان فرش ایران با دریافت یارانه‌های حمایتی در پاویون ایران حضور می‌یافتند که آسیب‌هایی را از جمله خدشه واردکردن به بازار و شبکه توزیع مستقر در آن کشور یا قیمت شکنی در فرش ایرانی در پی داشت، این بار به جای ترغیب این گروه به حضور در این رویداد، معرفی شایسته فرش ایرانی هدف قرار گرفت.

با حضور مدیران دموتکس آلمان در بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف ایران و گفت‌و‌گوهای دوسویه، تدبیر برای دموتکسی متفاوت برای فرش ایران آغاز شد و اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا، سفارت و کنسولگری ایران در آلمان و برخی از صاحب‌نظران و فعالان صادراتی فرش ایران به یاری مرکز ملی فرش ایران آمدند.

در دموتکس 2015 در پاویون ایران، «باغ ایرانی» به‌عنوان مضمون اصلی انتخاب شده تا ضمن معرفی پیشینه سرزمین ایران در حوزه معماری و معرفی باغ‌های ایرانی، پیوند فرش ایران با معماری نیز به نمایش درآید و ترسیم شدن باغ ایرانی به‌عنوان نمادی از پردیس روی دست‌بافته‌های این کشور به رخ کشیده شود. به این منظور پاویون ایران در سالن 14 نمایشگاه دموتکس در مساحتی نزدیک به 400 مترمربع، به جای فعالیت تجاری، شاهد کوششی فرهنگی و هنری برای نمایش گوشه‌ای از داشته‌های غنی فرش ایران خواهد بود.

گردآوری حدود 30 قطعه از فرش‌های نفیس ایرانی از سراسر کشور که ضمن نزدیکی با مضمون باغ ایرانی، نشانگر تنوع و گوناگونی فرش ایران نیز هستند با همین هدف صورت گرفت و این فرش‌ها در پاویون ایران به همراه بروشوری که بیانگر پیوند بهشت با باغ ایرانی و فرش ایرانی است، به نمایش درمی‌آیند. از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این رویداد، میزگردی تخصصی برای گفت‌و‌گو درباره فرش ایران و بایسته‌های تبلیغاتی آن در بازار اروپاست که عصر ‌روز یکشنبه 18 ژانویه در پاویون ایران برگزار می‌شود. برخی از نمایندگان سرشناس‌ترین نشریات آلمان از جمله حاضران در این میزگرد خواهند بود.

همچنین قرار است سردبیر و نیز دیگر نمایندگانی از نشریه تخصصی فرش «هالی» با حضور در پاویون ایران به معرفی این رخداد و فرش ایرانی در این نشریه بین‌المللی بپردازند. گفتنی است دموتکس 2015 آلمان از 27 دیماه تا 21 بهمن ماه 1393 (برابر با 17 تا 21 ژانویه 2015) در هانوور آلمان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kYJSbmF9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه