پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

یکی از اصلی‌ترین مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان تامین مالی و جذب سرمایه‌گذار است از طرفی خود این شرکت‌ها به دلیل ضعف در مسائل اقتصادی توان لازم برای جذب سرمایه‌گذار را ندارند و از طرف دیگر پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد هم نسبت به این موضوع بی‌تفاوتند. این در حالی است که زمینه‌های تجاری‌سازی برای محصولات و خدمات این شرکت‌ها مسیر دشواری را پیش رو دارد.

در یک نگاه کلی باید در گام اول این مسئله بررسی و آسیب‌شناسی شود و نهاد‌های متولی با همراهی و همگامی به رفع مسئله اقدام کنند اما ذکر چند نکته ضروری است. نکته اول اینکه بسیاری از سرمایه‌گذاران نسبت به فرصت‌های موجود در این بازار شناختی ندارند بنابراین باید فرهنگ‌سازی مناسبی صورت گیرد، همایش‌های سرمایه‌گذاری برای پارک‌ها بر‌گزار شود و دموهای عمومی برای جذب سرمایه‌گذار در نظر گرفته شود.

نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد تصوری است که سرمایه‌گذاران در تعریف ریسک برای حضور در شرکت‌های نوآور دارند، سرمایه‌گذاران ما نمی‌خواهند در حوزه‌های ریسک‌پذیر و بالطبع سودآور سرمایه‌گذاری کنند. نکته سوم اینکه ساختار اقتصادی بیمار سرمایه‌گذاران و صاحبان سرمایه را به سمت بازار‌های واسطه‌ای پیش می‌برد.در سال‌های اخیر این موضوع کمر تولید و فعالیت‌های تولیدی را شکسته و هیچ اقدامی برای جلوگیری از این امر صورت نگرفته است.

نکته چهارم این است که به دلیل ساختار درون سازمان و ماهیت این شرکت‌ها توان و تخصص لازم برای جذب سرمایه‌گذار وجود ندارد، این مشکل یک وقت در پلان اقتصادی بروز می‌کند که نمی‌تواند سرمایه‌گذار را مجاب کند، یک موقع در فنون مذاکره ظهور می‌یابد که باز هم موجب ناکامی در جذب سرمایه‌گذار می‌شود و...

بنابراین اگر بخواهیم یک تصور کلی از مشکلات تامین مالی ارائه دهیم می‌توان گفت بخشی به مشکلات درونی معطوف است و ساختار نامناسبی که شکل گرفته، که این امر را می‌توان با آموزش‌های مناسب و برگزاری دوره‌های آموزشی برای تشکیل تیم‌های کاری و افزایش اطلاعات اقتصادی این شرکت‌ها برطرف کرد.

بخش دیگر هم به طرف سرمایه‌گذار برمی‌گردد که نیازمند زمان و اصلاح فرهنگ سرمایه‌گذاری است.بخش سوم را هم باید در نهاد‌های متولی جست‌وجو کرد. این نهاد‌ها باید در گام اول نگرش خود را در مواجهه با شرکت‌های نوآور تغییر دهند و در گام بعدی با درک صحیحی از مسئله در رفع مشکلات این شرکت‌ها تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سیفتال

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7aR120qv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه