پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
همزمان با انفجار خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه توسط پ‌ک‌ک

توقف مذاکرات ترکیه و روسیه در پروژه ترکیش استریم

8 سال پیش ( 1394/5/10 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

مذاکرات روسیه و ترکیه در رابطه با پروژه احداث خط لوله گاز ترکیش استریم به دلیل اختلاف طرفین در زمینه ارائه تخفیف 25/10 درصدی متوقف شده است. براساس اطلاعات ارائه شده از سوی تانر ییلدیز، وزیر انرژی ترکیه، قرارداد مربوط به این پروژه در ماه فوریه میان ترکیه و روسیه به امضا نرسیده است. براساس گزارش‌های ارائه شده از سوی مقامات ترک، مسکو و آنکارا در مورد مسائل فنی مربوط به پروژه نیز دچار اختلاف نظر شده‌اند. درحالی‌که ترکیه تاکنون تنها برای احداث یک خط مجوز صادره کرده است، روسیه به دنبال کسب مجوزهای مورد نیاز جهت احداث هر چهار خط لوله طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی شده است.

68679609760

در همین راستا رسانه‌های روسیه به نقل از الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه به دلیل بروز اختلافات و ناهماهنگی‌های طرفین از احتمال بروز تاخیر در راه‌اندازی پروژه ترکیش استریم خبر داده‌اند. این اختلافات در حالی مطرح می‌شود که گازپروم پیشتر از توانایی این شرکت در تامین بودجه مورد نیاز در تمامی پروژه‌هایی که در آن فعالیت دارد خبر داده است. در همین حین وزیر انرژی روسیه اظهار داشت که مسکو می‌تواند انعطاف بیشتری در زمینه آزادسازی صادرات گاز LNG از خود نشان دهد. نوواک در یادداشتی در این رابطه گفت: «شرکت‌های انرژی روسیه باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنند. علاوه بر گازپروم شرکت‌های Rosneft و Nowatek نیز می‌توانند از فرصت ایجاد شده بهره ببرند. مرحله بعد برای شرکت‌های روسی تحلیل بازار و کسب اطلاعات است. پیش‌بینی واکنش بازار به شرکت‌های روسی سبب می‌شود تا این شرکت‌ها با یکدیگر رقابت نکنند.»

انفجار در خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه

انفجار اخیر در جنوب ترکیه و در یکی از شهرهای مرزی و کردنشین این کشور مقامات آنکار را بر آن داشت تا انگشت اتهام خود را به سوی گروه تروریستی داعش نشانه گرفته و آنها را مسئول انفجار در شهر کرد نشین سوروچ معرفی کنند. در پی اظهارات مقامات ترک در رابطه با این انفجار تروریستی و حملات حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) به نیروهای امنیتی این کشور و کشته شدن دو پلیس، جت‌های جنگنده نیروی هوایی ارتش ترکیه به مواضع داعش و پ‌ک‌ک اعضای این گروه شبه نظامی کرد اقدام به منفجر کردن خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه کردند که این اقدام فرآیند صادرات گاز از ایران به ترکیه را با اختلال جدی مواجه کرده است. در همین رابطه، تانر ییلدیز وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد: «در نتیجه این انفجار تروریستی 15کیلومتر از این خط لوله در داخل خاک ترکیه تخریب شده است.»

خبرگزاری آدلو ترکیه در این رابطه اعلام کرد: «آتش ناشی از این انفجار به سرعت مهار شده و واردات گاز از ایران پس از انجام اقدامات لازم مجددا از سر گرفته خواهد شد.» در همین راستا رویترز گزارش داد که ترکیه به دلیل وقوع این انفجار درخواست دریافت گاز بیشتر از کشورهای دیگر را مطرح نکرده چرا که هیچ‌گونه کمبود گازی در حال حاضر در این کشور وجود ندارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LpZatS8O
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه