پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بعد از گوگل که سرمایه‌گذاری هنگفتی روی طراحی و توسعه لنزهای چشمی هوشمند کرده است، خبرهایی منتشر شده که شرکت سامسونگ هم مشغول ساخت یک لنز هوشمند است.این لنز که از نوع لنز تماسی است شامل یک صفحه‌نمایش کوچک، دوربین، آنتن RF و سنسورهایی است که می‌توانند حرکت چشم را تشخیص دهند. لنزها قادر هستند به یک اسمارت‌فون که به احتمال زیاد گوشی گلکسی است متصل شوند و کاربر می‌تواند با چشمک و پلک‌زدن ورودی‌های مشخصی را کنترل کند. این لنز چشمی دارای یک دوربین بسیار کوچک است که قادر به عکسبرداری و حتی فیلمبرداری است و می‌تواند این تصاویر را مستقیم روی حافظه گوشی کاربر خود ذخیره کند.

این شرکت کره‌ای کار توسعه لنزهای چشمی هوشمند را مدتی است که آغاز کرده و در تلاش است تا از این طریق تجربه واقعیت افزوده را بهتر از پوشیدنی‌هایی نظیر گوگل گلس به کاربران خود عرضه کند. به لطف این لنزهای هوشمند، محتوای واقعیت افزوده روی چشمان فرد منعکس می‌شود و به همین خاطر، مشاهده آن حال راحت‌تر خواهد بود. اما ارائه فرامین به این لنزها آن هم از طریق پلک زدن، زیاد هم خارج از باور نیست،چراکه گوگل گلس هم می‌توانست صرفا با چشمک کردن کاربر خود از سوژه‌هایش عکس بگیرد.

البته انتظار می‌رود سامسونگ در ادامه تصمیم بگیرد از راهکار معقول‌تری برای این منظور بهره بگیرد و برای نمونه از اسمارت فون به‌عنوان تاچ‌پدی استفاده کند که در اطراف اینترفیس حرکت می‌کند. به نظر می‌آید سامسونگ این لنزها را به‌عنوان جایگزینی برای ایجاد تجربه بهبود یافته‌‌تری از حقیقت افزوده‌ شده در فناوری‌‌های پوشیدنی موجود در بازار ابداع خواهد‌کرد. با استفاده از لنزهای طبی به‌ جای عینک‌ها، کاربران می‌توانند از حقیقت افزوده‌ با دقت و ظرافت بیشتری بهره ببرند. کنترل یک ابزار رابط چشمی از طریق چشمک‌ زدن می‌تواند علاوه بر بروز خطاهای متعدد، حالتی عجیب و غریب را در کاربر ایجاد کند، اما خوشبختانه همواره این امکان وجود دارد که این لنزها را با کمک اسمارت‌ فون کنترل کرد.

البته همان‌طور که گفته شد سامسونگ تنها شرکتی نیست که روی ساخت لنزهای چشمی تمرکز کرده است. گوگل نیز به‌عنوان یکی دیگر از بازیگران صنعت تکنولوژی دو پتنت را برای لنزهای هوشمند به ثبت رساند که اجزای الکترونیکی و سنسورهای منعطف دارند و می‌توانند با تشخیص سطح مواد شیمیایی درون اشک کاربر، میزان قند خون او را تشخیص دهند.

هنوز از عرضه این لنز‌های هوشمند زمان دقیقی در دسترس نیست اما طی چند سال آینده این ابزار وارد بازار خواهند شد و باید دید باوجود نگرانی‌هایی که از جاسوسی این لنز‌ها وجود دارد آیا به تولید انبوه خواهند رسیدیا شرکت‌ها تنها برای مصارف خاصی مثل استفاده نظامی آنها را تولید خواهند کرد؟

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8gBc3CrP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه