رییس کل بیمه مرکزی گفت: در همین دو سه روز اخیر و پس از بیانیه سوییس، با تقاضاها و مراجعههای حضوری متعددی از سوی شرکتهای معتبر اروپایی برای فعالیت در صنعت بیمه کشور مواجه شدهایم. به گزارش ایرنا، محمد ابراهیم امین در جمع خبرنگاران، با اشاره به بیانیه سوییس و توافق هستهای احتمالی آتی افزود: اگر توافق هستهای نهایی و تحریمها از صنعت بیمه برداشته شود، بیش از آنکه ما برای عرضه ریسک به بازار بینالمللی نیازمند باشیم به سرمایهگذاری، فناوری و مشارکت شرکتهای خارجی در صنعت بیمه داخلی نیاز داریم.
رییس کل بیمه مرکزی ایران با تاکید بر اینکه در دوران تحریم نیاز صنعت بیمه کشور تامین شد، گفت: با این وجود نگهداری ریسک بیمهای در داخل کشور خلاف منطق بیمهای است و ما هم باید به بازار جهانی بیمه عرضه کنیم و هم خریدار بیمههای خارجی باشیم.
آغاز به کار3شرکت جدید بیمهای
رییس کل بیمه مرکزی ایران در ادامه از آغاز بهکار سه شرکت جدید بیمهای در سالجاری خبر داد و گفت: تاسیس این سه شرکت در شورای عالی بیمه تصویب شد و در حال طی کردن مراحل قانونی و نهایی برای آغاز فعالیت و ورود به بازار بیمه کشور هستند.
پرداخت 150میلیارد تومان به خسارتدیدگان بیمه توسعه
وی درباره آخرین وضعیت خسارتدیدگان شرکت بیمه توسعه، اظهار داشت: تاکنون 150 میلیارد تومان به خسارتدیدگان این شرکت پرداخت شده و بقیه پروندهها نیز در سراسر کشور در حال بررسی است. امین افزود: با مصوبه شورای عالی بیمه، مسئولیت پرداخت خسارت زیان دیدگان بیمه توسعه به شرکت بیمه ایران با تعهد تامین مالی بیمه مرکزی واگذار شده است.
وی با بیان آنکه نباید در این جریان کسانی که در اداره بیمه توسعه و بهرهبرداری از منابع آن شرکت کوتاهی داشتند، منتفع شوند، تصریح کرد: در مصوبه شورای عالی بیمه تاکید شد بیمه ایران علاوه بر دریافت سهم تعهدات مالی بیمه مرکزی، با دستور قاضی، اموال و داراییهای بیمه توسعه را برای پرداخت خسارت زیاندیدگان در اختیار بگیرد.
بیمه طلایی فرهنگیان و آتیهسازان حافظ ارتباطی با بیمه مرکزی ندارد
رییس کل بیمه مرکزی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت بیمه طلایی فرهنگیان و موضوع شرکت آتیهسازان گفت: به بیمه مرکزی ایران ارتباطی ندارد و مرجع رسیدگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
بیمه دی بحران را پشت سر گذاشت
امین درباره برخی مسائل پیش آمده برای شرکت بیمه دی در سال گذشته نیز گفت: بیمه دی سال گذشته به دلیل مشکلات مالی در پرداخت تعهدات مشکل داشت اما تفاوتش با بیمه توسعه آن بود که سهامدارانش برای حل مشکلات با بیمه مرکزی همراهی کردند. رییس کل بیمه مرکزی ایران افزود: هم بیمه مرکزی کمک کرد و هم سهامداران بیمه دی با آوردن سرمایه جدید بحران را پشت سرگذاشتند و در روزهای آخر 93 افزایش سرمایه شرکت بیمه دی نیز نهایی شد لذا در سال 94 با افزایش سرمایه و اقدامات مدیریتی صورت گرفته در این شرکت، نگرانی از این بابت نداریم.