پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تفاوت های میان طبقه متوسط و مرفه جامعه

7 سال پیش ( 1395/5/27 )
پدیدآورنده : آزاده اتحاد  

به گفته نشریه فوربز، ثروت تنها 400نفر از ثروتمندترین شهروندان آمریکایی روی هم از سرمایه کل 150 میلیون آمریکایی فقیر بیشتر است، اما تکلیف آن دسته ای که این میان قرار دارند، چه می شود؟ مقصود همان طبقه متوسط است؛ طبقه ای که هر تغییر و تحولی در جامعه دهد، بیشترین آسیب را می بیند.

خانواده های این طبقه هم عادات و آداب پولدار بودن را به بچه های خود یاد می دهند و هم عادات و آداب فقیر بودن. بچه های این طبقه که همیشه جایی میان زمین و آسمان زندگی می کنند، 65درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند.

این روزها مرز بین طبقه متوسط و فقیر دیگر خیلی باریک شده، اما این 65درصد جمعیت آمریکا خودشان به سه دسته تقسیم می شوند؛ 20درصد را طبقه متوسط رو به بالا تشکیل می دهند، 35درصد متوسط رو به پایین و 10درصد هم متوسط میانه. آنهایی که جزو طبقه متوسط رو به بالا هستند، عادات مشابهی با طبقه پولدار جامعه دارند. آ نهایی که جزو طبقه متوسط رو به پایین هستند، عادات مشابهی با طبقه فقیر جامعه دارند. آن هایی که در میانه قرار دارند، ملغمه ای هستند از عادات طبقه پولدار و طبقه فقیر.

اگر جزو طبقه متوسط هستید، نه فقیرید و نه ثروتمند. البته آمارهای اخیر نشان می دهد که هرچه جلوتر می رویم انگار این طبقه متوسط در تمام کشورهای دنیا دارد آب می رود، دلیلش هم بحران اقتصادی است که گریبان کل دنیا را گرفته؛ بحرانی که پولدارها را پولدارتر می کند و طبقه متوسط را به سمت طبقه فقرا سوق می دهد. براساس تازه ترین اطلاعاتی که مؤسسه جهانی مک کنزی از اداره بودجه کنگره آمریکا به دست آورده، 81درصد خانوارهای طبقه متوسط می گویند بین  سال های 2004 تا 2014 یا درآمدشان ثابت مانده یا پایین آمده است.

بزرگ ترین سؤال طبقه متوسط این است: «چطور پولدارها پولدارتر می شوند و ما نمی شویم؟» حقیقت این است که بر خلاف تصور متوسط ها و فقرا، پولدارها پول خود را برای روز مبادا کنار نمی گذارند تا آینده خود را تضمین کنند، آنها پول خود را به کار می گیرند. هدف شان افزایش توانایی  درآمدزایی است و این صرفا به معنای سخت کار کردن نیست.

شاید پولدارهایی در دنیا وجود داشته باشند که برای سرمایه شان شبانه روزی کار کرده اند اما این درباره همه پولدارها صدق نمی کند. اکثریت این دسته از افراد جامعه به جای اینکه به دنبال تضمین امنیت سرمایه و پولی که در اختیار دارند، باشند، به دنبال سرمایه گذاری در بخش های مختلف، جدا از کار اصلی خودشان، هستند؛ به عنوان مثال سرمایه گذاری در املاک و مستغلات که از نگاه طبقه متوسط جامعه خطرناک به نظر می آید.

بنابراین می توان به این نتیجه رسیدکه مهم ترین تفاوت میان پولدارها و قشر متوسط جامعه قدرت ریسک پذیری است. قشر متوسط جامعه تقریبا از ایجاد هرگونه تغییری در رویکرد مالی خود واهمه دارند و همیشه از ترس از دست دادن پول خود سعی می کنند محافظه کارانه زندگی کنند، اما پولدارها همان طور که روزی سرمایه اولیه خود را به دست آورده اند، اطمینان دارند که باز هم از پس این کار برمی آیند و به همین خاطر از ریسک کردن نمی ترسند. نگاهی به مهم ترین تفاوت های طبقه متوسط و مرفه می اندازیم:

طبقه متوسط بی دغدغه زندگی می کند، سر طبقه مرفه برای دغدغه درد می کند

پیتر مک ویلیامز می گوید: «دغدغه و سختی را با آغوش باز بپذیرید. با سختی کشیدن راحت باشید. شاید زندگی به کام تان تلخ شود اما می گذرد؛ این بهایی است که شما برای داشتن یک زندگی رویایی می پردازید.»

یک شغل «امن» داشتن، کار ساده ای است. خیلی راحت است که برای دیگری کار کنید. طبقه متوسط فکر می کند، راحت بودن مساوی است با خوشحال بودن اما پولدارها این حقیقت را می دانند که اگر زندگی شان را در شرایط سخت قرار دهند، نتایج رویایی به دست خواهند آورد.

اگر بخواهید خودتان را راه بیندازید، قاعدتاً خطر می کنید و خب خطر کردن هم کار آسانی نیست، اما کمی خطر کردن شاید به نفع خودتان باشد؛ چرا که در نهایت به آرامش تان منجر می شود. شاید در ابتدای این راه شکست بخورید، اما باید بدانید که شکست خوردن اتفاق خوشایندی است. اگر شکست نخورید یعنی زیاد به خودتان زحمت نداده اید.

طبقه متوسط از نردبان بالا می رود طبقه مرفه مالک آن نردبان است

 «ثروتمندترین افراد دنیا به دنبال راه اندازی یک شرکت یا شبکه هستند؛ همه دنبال کار هستند.»

طبقه متوسط همیشه گرایش به کار کردن برای دیگری دارد. بله اشتباه نکنید؛ آنها برای خودشان شغل دارند. پول درمی آورند اما پولدارها خودشان رئیس خودشان هستند و شغل ایجاد می کنند. پولدارها همیشه صاحب یک بیزینس هستند. آنها در واقع نردبان طبقه متوسط هستند. پولدارها این را می دانند که برای پول بیشتر درآوردن نیاز به نیروهای بیشتری دارند. بنابراین نردبان های بیشتری تولید می کنند.

طبقه متوسط با همه دوست هستند، ثروتمندان با عقل و احتیاط برای خود دوست پیدا می کنند

«همیشه بهتر است با کسانی بهتر از شما هستند، معاشرت کنید. کسانی را برای دوستی انتخاب کنید که به لحاظ رفتاری از شما بهترند و می توانید ازشان الگوبرداری کنید.»

پولدارها می دانند که اگر دور و برشان پر از آدم های موفق باشد، موفقیت سراغ شان خواهد آمد. بنابراین سعی کنید بیشتر با آدم های موفق دوستی کنید؛ دوستی با بازنده ها شما را به هر آنچه که دارید، راضی نگه می دارد؛ چه به لحاظ رفتاری چه اجتماعی. این موفق ترها و بهترها هستند که می توانند روی شما تأثیر بگذارند.

البته این را هم باید بدانید که پولدار بودن صرفاً به معنای بهتر بودن افراد نیست. اما اگر درآمدتان کم است و می خواهید درآمد بیشتری داشته باشید، سعی کنید با افرادی که درآمدشان از شما بیشتر است و از شأن اجتماعی خوبی هم برخوردارند، معاشرت کنید.

طبقه متوسط کار می کنند که پول دربیاورند، ثروتمندان کار می کنند که یاد بگیرند

«وقتی جوان هستید، کار کنید تا یاد بگیرید نه اینکه صرفاً پول دربیاورید.»

طبقه متوسط به آسانی در مقابل پیشنهاد شغلی که درآمدش از درآمد شغل فعلی شان بیشتر است، کارشان را عوض می کنند. پولدارها می دانند که کار کردن صرفاً به معنای پول درآوردن نیست، به خصوص در دوران جوانی. البته که این تعریف در کشورهای مختلف دنیا متفاوت است. با این حال پولدارها می دانند کار کردن در ابتدای راه مساوی است با توسعه و بهبود مهارت ها و در نهایت رسیدن به پول.

یعنی شاید در ابتدای راه کارشان را با فروشندگی آغاز کرده باشند تا دنیای فروش کالا را بهتر درک کنند و در نهایت خودشان بشوند صاحب یک شرکت پوشاک. اگر می خواهید پولدار باشید، باید مهارت های لازم برای پولدار شدن را یاد بگیرد. مطمئن باشید تمام پولدارهای دنیا از همان ابتدا با دریافت دستمزدهای آن چنانی پولدار نشدند.

طبقه متوسط روی پول درآوردن تمرکز می کند، طبقه مرفه روی پس انداز کردن

پس انداز کردن از اهمیت زیادی برخوردار است. سرمایه گذاری شاید حتی مهم تر باشد، اما به هر حال پول درآوردن شالوده هر دوی این هاست. شما باید این را بدانید که پس انداز و سرمایه گذاری کنید اما برای رسیدن به اهداف بزرگ  قاعدتاً باید بیشتر پول دربیاورید.

پولدارها این را می دانند؛ بنابراین بیشتر کار می کنند تا بیشتر پول دربیاورند و بیشتر پس انداز و سرمایه گذاری کنید، اگر می خواهید پولدار شوید اول توانایی های درآمدزایی تان را بالا ببرید، بعد روی توانایی های پس انداز و سرمایه گذاری خود کار کنید.

ارتباط با نویسنده: azadehetehad@gmail. com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zO6RaoCB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه