پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در پایان معاملات بورس اوراق بهادار تهران، شاخص کل بعد از یک روز مثبت به روند منفی خود برگشت و دوباره 65 هزار واحدی شد. با برگشت بورس به مدار منفی، میزان خریدوفروش حقیقی‌ها به‌شدت کاهش پیدا کرد و حقوقی‌ها در بازار فعال‌تر شدند به این ترتیب با حرکت حقوقی‌های بازار بیش از 544 میلیون سهم به ارزش 108 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 298 هزار میلیارد تومان رسید.

در ابتدای معاملات روند بورس مثبت بود و شاخص کل افزایش 100 واحدی را نیز تجربه کرد اما محکم نبودن رشد بورس و افزایش فروش شرکت‌ها موجب شد تا شاخص بورس در نیمه دوم معاملات، روند کاهشی به خود بگیرد چنان که شاخص کل بورس به لطف ادامه رونق در برخی از بخش‌ها مانند خودرویی و مالی با جهشی مقطعی روبه‌رو شد و در ادامه نیز رشد آرامی را طی کرد. نمادهایی مانند ایران خودرو، سایپا، بانک انصار، سرمایه‌گذاری خوارزمی، صنعتی بهشهر، سرمایه‌گذاری سایپا، گروه مپنا، آلومینیوم ایران، بین‌المللی ساختمان و پارس‌خودرو از جمله نمادهایی بودند که به این روند دامن زدند. 

سایه جو منفی بر بازار سهام

در ادامه اما رفته رفته جو رو به افول یا مبهمی بر بسیاری از صنایع حاکم گشت و همین امر نیز باعث تغییر جهت شاخص شد. ملی صنایع مس ایران، کمباین‌سازی ایران، بانک ملت، بانک صادرات ایران و سیمان تهران از جمله نمادهایی بودند که فشار ملموسی را بر شاخص وارد ساخته و بخش اعظمی از میزان رشد این نماگر را خنثی کردند. فشار وارده از سوی برخی دیگر از نمادهای بزرگ بازار و منفی‌تر شدن فضای معاملات در بسیاری از بخش‌ها نیز سرانجام شاخص را به محدوده منفی کشاند.

این فشار از سوی نمادهای بانکی و پتروشیمی، فلزی و معدنی در این روند تاثیر شایانی داشت. با آرام‌تر شدن فضای معاملات شاخص پس از این برهه به حرکت نزولی خود با شیبی ملایم‌تر ادامه داد. معامله بلوکی در درصدهای مثبت روی نماد ارتباطات سیار ایران توانست شاخص را با رشدی مقطعی مواجه سازد و سپس این نماگر ثبات نسبی را تجربه کرد و در نهایت نیز با افتی مختصر به کار خود پایان داد. در معاملات روز گذشته برترین گروه صنعت در اختیار گروه مالی بود. این گروه طی 11 هزار و 795 نوبت معاملاتی و معامله 169 میلیون و 107 هزار برگه سهم و حق تقدم به ارزش 238 میلیارد و 272 میلیون ریال در صدر برترین گروه صنعت قرار گرفت و شرکت‌های خودرویی از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند.

در بازار نقدی فرابورس ایران نیز شاخص کل با کاهش چهار واحدی به 741 واحد رسید ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به 60 هزار میلیارد تومان رسید. نمادهای پتروشیمی مارون، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پتروشیمی خراسان، ذوب‌آهن اصفهان و بانک ایران زمین در کاهش شاخص بورس تاثیر داشتند.

با گروه‌های بورسی

در گروه معدنی سه نماد رشد کردند.در این گروه صف فروش جزئی در نماد معدنی و صنعتی گل‌گهر دیده شد. در گروه محصولات شیمیایی تنها هفت نماد رشد کردند. در این بخش برخی نمادها مانند پتروشیمی فناوران صف فروش سبکی را به خود دید. در بخش فلزات اساسی چهار نماد در درصدهای مثبت به کار خود پایان دادند.

در این گروه صف خرید در نماد مس شهید باهنر دیده شد و فولاد امیرکبیر کاشان صف فروش بالایی را تجربه کرد. در بخش مخابرات، شرکت ارتباطات سیار ایران رشد کرد. در بخش فنی‌مهندسی هر دو نماد با رشد ارزش سهام مواجه شدند. در بخش خودرویی هشت نماد افت کردند. در این بخش پارس خودرو صف خرید ملموسی را به خود دید. در بخش شرکت‌های چند رشته‌ای همه نمادها منفی بودند. در بخش بانکی هشت نماد رشد کردند. در این بخش بالاترین صف خرید در نماد پست بانک ایران به چشم خورد. در گروه سرمایه‌گذاری 11 نماد مثبت بودند. در این بخش سنگین‌ترین صف خرید در نماد سرمایه‌گذاری خوارزمی دیده شد.

در بخش فرآورده‌های نفتی همه نمادها افت کرده و نفت پارس صف فروش را به خود دید. در گروه دارویی 14 نماد رشد کردند. در این بخش داروسازی روزدارو صف خرید را به خود دید. در گروه غذایی 8 نماد رشد کردند. در این گروه برخی نمادها مانند صنعتی بهشهر صف خرید را تجربه کردند. در میان قندی‌ها همه نمادها منفی بودند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک دو نماد مثبت بودند. در گروه ساختمانی شش نماد رشد کردند. توریستی و رفاهی آبادگران ایران در این بخش صف فروش داشت. در این میان در گروه سیمانی همه نمادها منفی بودند. در این بخش صف فروش سنگینی در نماد سیمان تهران دیده‌شد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kCX9YNz3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه