براساس اعلام اداره آمار آمریکا در سال 2011 میلادی تعداد شرکتهای دارای کارفرما در این کشور 5/68 میلیون شرکت بود. از این میان 7/99 درصد از این شرکتها کمتر از 500 نفر کارمند داشتند. جالبتر اینکه 8/89 درصد از این کسبوکارها تنها کمتر از 20 کارمند داشتند. این آمار در سال 2012 رقم 7/22 میلیون نفر را نشان داد و سهم کسبوکارهای دارای کمتر از 500 کارمند در این سال به 9/99 درصد رسید. در این سال همچنین شرکتهایی که تنها کمتر از 20 کارمند داشتند 98 درصد این آمار را در اختیار خود گرفتند.
سهم کسبوکارهای خرد در تولید ناخالص ملی
طبق گزارشهای منشتر شده، اثر کسبوکارهای خرد و مشاغل کوچک در نوآوری، کارآفرینی و روند اشتغالزایی تازگیها رشد قابل ملاحظهای داشته است. کسبوکارهای خرد همچنان نقشی حیاتی در اقتصاد آمریکا ایفا میکنند. این مشاغل توانستهاند در سال 2008 میلادی سهمی 46 درصدی در تولید ناخالص ملی غیرکشاورزی در آمریکا داشته باشند.
میزان اشتغالزایی حاصل از کسبوکارهای خرد
بار 63 درصد اشتعالزایی در آمریکا بین سالهای 1993 تا نیمههای 2013 بر دوش کسبوکارهای خرد بوده است. این یعنی 3/14 میلیون شغل از کل 9/22 میلیون شغل آمریکاییها را کسبوکارهای خرد ایجاد کردهاند. پس از پایان بحران اقتصادی یعنی از میانه سال 2009 تا 2013، مشاغل خرد 60 درصد کل اشتغالزایی در آمریکا را در سیطره خود داشتند. این کسبوکارها برای بین 20 تا 499 نفر شغل ایجاد کردند.
سهم کسبوکارهای خرد در فرآیند استخدام
کسبوکارهای خرد دارای کارفرما با 500 کارمند 5/48 درصد از حقوقهای بخش خصوصی را در سال 2011 پرداخت کردند و آمار اشتغال کسبوکارهای خرد دارای کارفرما با کمتر از 100 کارمند 5/34 درصد بود.
کسبوکارهای خرد و کارآفرینی و نوآوری
در میان کسبوکارهای نوگرا و دارای میزان اختراع بالا (کسبوکارهایی که 15 بار یا بیشتر در یک دوره چهار ساله ثبت اختراع داشتند)، کسبوکارهای خرد به ازای هر کارمند 16 برابر بیشتر از شرکتها و کسبوکارهایی بزرگ و پرطمطراق اختراع ثبتی داشتند. همچنین یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که کسبوکارهای خرد بیشتر قابلیت گسترش فناوریهای تازه و تغییرات تکنولوژیک را دارند.
و نتیجه اینکه...
بیش از نیمی از کسبوکارهای خرد آمریکایی از خانه شروع شده و کمکم گسترش پیدا کرده است. بخشی از این کسبوکارها خانوادگی بوده و درصد بالایی از صاحبان این کسبوکارها هم آموزشهای آکادمیک دیدهاند.