دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

هنگامی که شما اصول و قواعد یک زبان نظیر دستور زبان، تلفظ و نحوه صحیح نوشتار را رعایت کنید، این موضوع سبب می‌شود خواندن نوشته شما بسیار ساده ‌شود اما عموما کسی متوجه این موضوع نمی‌شود.آنها فقط نوشته شما را می‌خوانند. به همین دلیل است که شما باید اپوستروف‌ها را در جای صحیح آنها قرار دهید، افرادی که به این جزییات اهمیت می‌دهند از رعایت این موضوع خرسند می‌شوند و سایر افراد نیز که به این جزییات توجهی ندارند از نوع نگارش شما آزرده نخواهند شد.

ایده

یک مدیر باتجربه که مدت‌ها در حوزه آموزش کارکنان فعالیت کرده بود به من گفت که جزییات کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت می‌توانند تأثیر بسیاری در هویت برند شما داشته باشند. وی در ادامه سخنانش گفت زمانی‌که شما در هواپیما هستید و دستمالی با یک لکه قهوه روی آن در اختیار شما قرار می‌دهند با خود فکر می‌کنید که هر لحظه ممکن است هواپیما سقوط کند. این موضوع به شما یادآوری می‌کند که افراد مسئول توجهی به جزییات ندارند.

در این مواقع ممکن است شما با خود فکر کنید که وقتی به این دست جزییات توجه نمی‌شود، لابد فراموش کرده‌اند که بال‌های هواپیما را نیز روغن‌کاری کنند. اما زمانی‌که یک دستمال تمیز در اختیار شما قرار می‌دهند دیگر ذهن شما درگیر جزییات دیگر نخواهد شد.

زمانی‌که شما متنی را در ارتباط با کسب‌و‌کار خود به رشته تحریر در می‌آورید، هدف شما این است که با جملات خود توجه مردم را نسبت به آن متن جلب کنید، بنابراین بهتر است تا آنها را تا انتها به متن خود علاقه‌مند نگاه داشته و در پایان آنان را به انجام کاری تشویق کنید. این کار می‌تواند از خرید یک خانه تا تغییر دیدگاه آنها را دربر گیرد. چنانچه با عدم رعایت نکات نگارشی متنی نامناسب را به مخاطبان خود ارائه دهید، زمینه را برای انحراف تمرکز و توجه آنها از منظور اصلی خود فراهم خواهید آورد.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

• تعداد بسیاری از افراد به غلط‌گیری علاقه‌مند هستند، برای آنها هیچ چیز لذت بخش‌تر از یافتن غلط‌های نگارشی و دستوری‌تان و سپس ارائه آنها به شما وجود ندارد. از این افراد استفاده کنید، یافتن ایرادات و غلط‌ها توسط کارمندان شما بسیار بهتر از یافتن آنها توسط مشتریان‌تان است.

• اگرچه هیچ‌ دستور زبانی وجود ندارد که به شما بگوید شما نمی‌توانید یک جمله را با «و»  یا «اما» آغاز کنید، فراموش نکنید که میلیون‌ها نفر این مباحث را در دوران مدرسه آموخته‌اند. چنانچه مخاطبان شما افرادی هستند که به دستور زبان بسیار آشنا هستند بهتر است شما نیز دستور زبان را به درستی رعایت کنید تا با اشتباهات احتمالی‌تان مخاطبان خود را آزرده‌خاطر نکنید.

• شرایط برای جملات استفاده شده در تبلیغات متفاوت است. مردم عاشق جملات کوتاه مطرح شده در این تبلیغات هستند. اما فراموش نکنید که این روش به سرخط اخبار یا سایت‌هایی که به ارائه پوستر می‌پردازند، تعلق دارد. بنابراین بهتر است این شیوه را در نگارش خود فراموش کرده و از آن استفاده نکنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zO3uTnvC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه