پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بلند پروازی اقتصاد چین با پهپادها

8 سال پیش ( 1395/3/16 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

بازار جهانی هواپیماهای بدون سرنشین یا همان پهپادها به‌سرعت درحال گسترش است. پهپادها همزمان با جذب مشتریان پولدار و وفادار درحال یکپارچه‌سازی در بخش فناوری هستند. یکی از کشورهایی که سرعت پیشرفت پهپاد در آن چه در بخش تولید و چه مصرف اوج گرفته، چین است. چینی‌ها که درحال‌حاضر در سطح متوسطی از سرمایه‌گذاری در وسایل‌نقلیه هوایی هستند، در پهپادها وضع خوبی دارند. آنها می‌خواهند ثابت کنند چه در بخش تولید پهپاد و چه در بازار داغ مشتری‌ها برای این وسیله نقلیه هوایی حرف اول را می‌زنند.

بلندپروازی اقتصاد چین با پهپادها

پهپادها می‌روند نقش پررنگی برای خود در اقتصاد چین دست وپا کنند. چینی‌ها در سال 2015 رقم 3/1 تریلیون یوان روی پهپادها سرمایه‌گذاری کردند که معادل 2 درصد تولید ناخالص ملی‌شان بود. بنابراین تعجبی ندارد که برای استفاده از نوآوری تازه در اقتصادشان دست‌به‌کار شده باشند.

پهپادها و رشد اقتصادی

پهپادها به حمایت خود از رشد اقتصادی در چین ادامه خواهند داد، چون ستون نوآوری در فناوری‌های امروز به‌شمار می‌آیند. پهپادها دقیقا همان چیزی هستند که چین برای شکوفایی اقتصادی به آن نیاز دارد تا از کپی‌کاری‌هایی که اقتصادش الان به آن عادت کرده، دست بکشد. کمپین‌ها و برنامه‌های «نوآوری بومی» با هدف نوآوری در بخش فناوری از سوی نهادهای دولتی و بخش‌خصوصی اکنون در چین به راه افتاده است.

سرمایه‌گذاران در آمریکا اکنون به‌دنبال ظرفیت‌های رشد اقتصادی در بازارهای چین هستند. برای مثال شرکت اینتل در آگوست سال 2015، 60 میلیون دلار در یک کارخانه تولید پهپاد در چین سرمایه‌گذاری کرده است. به‌طورکلی چین توانست در سال گذشته میلادی نزدیک به 500 میلیون دلار در بخش پهپادها سرمایه جذب کند.

علاوه‌براین، به گزارش سایت ZDNet کل صادرات چین در بخش پهپادها بیش از 413 میلیون دلار بوده که طبق پیش‌بینی‌ها این روند افزایش نیز خواهد داشت. آغوش باز چینی‌ها به روی این فناروی تازه به آن اجازه داده است تا به یک بخش روبه‌رشد در تحقیق و توسعه فناوری تبدیل شده و به پهپادها نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش تولید ناخالص داخلی در آینده بدهد.

حمایت‌های دولتی

یکی از دلایل عمده پررنگ شدن نقش پهپادها در اقتصاد چین حمایت‌های دولتی از این فناوری نو و رو‌به‌رشد است. دولت چین به‌جای ممنوع کردن فناوری پهپادها، تصمیم گرفت آنها را قانونی کرده و به توسعه این فناوری کمک کند. در اوایل سال جاری میلادی سازمان هواپیمایی کشوری چین مجموعه‌ای از قوانین را وضع کرد و این نوع هواپیماها را بسته به وزن و اندازه‌شان به هفت نوع تقسیم کرده و قوانینی نیز برای پروازشان وضع کرد.

استفاده گسترده دولت و مردم عادی از پهپادها به رشد اقتصادی این کشور کمک خواهد کرد. دولت چین از پهپادها در انجام کارهای مختلف استفاده می‌کند؛ از انجام کارهای سطح شهر گرفته تا کارهایی در سطح ملی. استفاده شخصی از پهپادها در چین برای عکسبرداری هوایی و نیز در بخش املاک و مستغلات صورت می‌گیرد. از سوی ‌دیگر شرکت‌های چینی از پهپادها برای حفاظت از منابع نفت و گاز و بخش کشاورزی استفاده می‌کنند.

استفاده از پهپادها در صنایع بزرگ

صنایع بزرگ چین ازجمله نفت و گاز و کشاورزی نیز از وجود پهپادها در این کشور نفع می‌برند. این پهپادها برای کنترل منابع نفتی و گازی در چین به‌کارگرفته می‌شوند. چین واقعا نیازمند منابع انرژی است و جست‌وجو برای این منابع به‌طورفزاینده در مناطق روستایی این کشور استفاده می‌شود.

در بخش کشاورزی نیز شرکت چینی از پهپادها کمک می‌گیرند. یک شرکت کشاورزی چینی از پهپادها برای سمپاشی محصولات استفاده می‌کند. 70 شرکت تولید پهپاد در چین وجود دارند که تلاش می‌کنند برای کشاورزان کار را ساده‌تر کرده و وسایلی برای آنها بسازند که کشاورزی در این کشور آسان‌تر شود.

و نتیجه اینکه...

توانایی چین در به‌کار‌گیری پهپادها هم با اراده و خواست دولت و هم با استقبال مردم همراه است. این وسیله نقلیه جدید حالا در میان مردم و دولت چین به محبوبیت دست یافته به‌طوری‌که رشد و شکوفایی اقتصادی چین به‌نحوی به آن وابسته شده و حتی می‌تواند به آنها در فاصله گرفتن از کپی‌کاری‌های غیرمنصفانه کمک کند.

منبع : techcrunch
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2wmlMEit
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه